Błyskanie świetlówki kompaktowej ?

1. Data: 2005-07-26 06:07:46

Temat: Błyskanie świetlówki kompaktowej ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w celu zaoszczędzenia energii elektrycznej zakupiłem tzw. świetlówki
kompaktowe (czyli z elektronicznym starterem).
Zauważyłem jednak, że w dwóch miejscach, mimo wyłaczonego wyłącznika,
świetlówki błyskają słabym światłem :( z częstotliwoscią ok. 2-4 Hz.
Nie jest to wina świetlówek bo zamieniałem je miejscami z takimi normalnie
działającymi i sytuacja powtarza się w miejscach a nie w świetlówkach
Czy powodem może być np. podanie fazy nie na czubek trzonka tylko na gwint ?
Albo odcinanie zasilania poprzez przerywanie przewodu neutralnego (zerowego)
?

rokko

2. Data: 2005-07-26 06:15:20

Temat: Re: Błyskanie świetlówki kompaktowej ?
Od: "EM" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ?
> Albo odcinanie zasilania poprzez przerywanie przewodu neutralnego

Witam
Najprawdopodobniej masz w wyłącznikach jakieś podświetlenie/neonówki.
Można albo je usunąć, albo próbować podłączyć równolegle do świetlówek
kondensator, np. 220nF/400V (osobiście nie sprawdzałem, ale taka pojemność
powinna wystarczyć).
--
Pozdr
EdiM

3. Data: 2005-07-26 06:46:04

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko napisał(a):

> Zauważyłem jednak, że w dwóch miejscach, mimo wyłaczonego wyłącznika,
> świetlówki błyskają słabym światłem :( z częstotliwoscią ok. 2-4 Hz.
> rokko
Witaj
Ja u mnie musialem usunac podswietlenie wylacznika. Pomoglo

4. Data: 2005-07-26 08:27:31

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cheetah" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Witaj
> Ja u mnie musialem usunac podswietlenie wylacznika. Pomoglo
>
> Pozdrawiam

rzeczywiście, w tych dwóch miejscach mam podświetlane wyłączniki !

dziękuję wszystkim za pomoc !

rokko

5. Data: 2005-07-27 07:42:00

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Można albo je usunąć, albo próbować podłączyć równolegle do świetlówek
> kondensator, np. 220nF/400V (osobiście nie sprawdzałem, ale taka pojemność

odłączyłem i jak ręką odjął ;)
dziękuję !

rokko

Małe przytulne mieszkanko
Tani notariusz
[krakow, lodz] powierzchnia suchoscieralna / tablica
mikrofalowka samsung - problem
GLAZURA- Amator potrzebuje pomocy !!!