Boiler czy wymiennik ?

21. Data: 2010-07-25 20:53:02

Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest na niskim poziomie co doprowadza do szybkiego rdzewienia kotła, a
> zatem powstają dodatkowe, ukryte koszty ogrzewania wody CWU kotłem
> węglowym.

Ale moment po to się przecież montuje zawory czterodrożne , aby temperatury
na wejściu i wyjściu była zbliżona , bo rdzewienie kotła wynika ze zbyt
dużej różnicy temperatur na wejściu i wyjściu kotła ..

22. Data: 2010-07-25 21:02:14

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeżeli masz 2 taryfy i rzeczywi?cie korzystasz z ciepłej wody tylko w
> nocnej taryfie, to polecam przepływowy podgrzewacz wody. Grzejesz, kiedy

Nie mam dwóch taryf. Obecnie mieszkam w bloku :)
A jak to w bloku ogrzewanie i CW polega na tym że odkręcam zawór i mam
ciepłą wodę lub jest ciepło w pomieszczeniu ;)
Dom będę miał zbudowany do końca maja 2011r.
Podpisałem umowę z firma budowlaną i mają mi wybudować dom w stanie
developerskim.

Myślę nad zmianą taryfy raczej z ciekawości ;-)
No i mam nadzieję że uda sie coś zaoszczedzić ...

23. Data: 2010-07-25 21:05:04

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest tez drugi minus, odleglosc podgrzewacza od punktow poboru.

Podgrzewacze mnie zawsze odpychały :(
Wygląda to strasznie i psuje cały "wystrój" pomieszczenia.

pamiętam kiedyś mieliśmy w firmie taki podgrzewacz przepływowy "Dafi" (chyba
tak to się zwało) i wyglądało to paskudnie ...

Więc szybciej jak już grzałka w wymienniku z płaszczem wodnym ...

Ale chyba na "początek" myślę że zobaczę jak będzie z tym ekogroszkiem ...

24. Data: 2010-07-25 21:22:11

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> Ale moment po to się przecież montuje zawory czterodrożne , aby
> temperatury na wejściu i wyjściu była zbliżona , bo rdzewienie kotła
> wynika ze zbyt dużej różnicy temperatur na wejściu i wyjściu kotła ..

Różnica temperatur tu nie ma nic do rzeczy.
Ważna jest temperatura wody na powrocie. Jeżeli będzie ona niższa od
57-58stC to kocioł będzie rdzewiał.
Niestaty, ale część sterowników posiadających funkcję letniego grzania CWU
utrzymuje temperaturę wody w kotle na poziomie temperatury CWU, którą
zazwyczaj utrzymuje się na niższym poziomie.
Pamiętaj też, że im większa temperatura wody w kotle tym większe są straty
ciepła do otoczenia, a tym samym zwiększa się zużycie węgla.
Natomiast im niższa temperatura wody w kotle tym większe są koszty wymian
kotłów.
Tak więc tak jak pisałem wcześniej. Jeżeli zamierzasz zużywać niewielkie
ilości wody i to 2 razy w ciągu dnia to pomyśl o ogrzewaniu elektrycznym, bo
to będzie dla Ciebie tańsze i rozsądniejsze rozwiązanie.
Na marginesie dodam jeszcze, żebyś zrezygnował z bojlera firmy Elektromet,
zwłasza jeżeli chcesz dać z płąszczem. Bojlery tej firmy bardzo szybko
rdzewieją i jak nie dopilnujesz wymian elektrody na czas to co 3-4 lata
będziesz musiał wymieniać. Kup porządniejszy np. AEG, a najlepiej dołóż
trochę grosza i kup nierdzewny, którego nie będziesz musiał wymieniać przez
bardzo długie lata. Wbrew pozorom bojlery z nierdzewki szybko się zwracają,
bo nie trzeba co roku wymieniać elektrod, a ponadto jakość wody z takiego
bojlera jest wyższa ze względu na znikome osadzanie się kamienia, w którym
rozwijają się bakterie legionelli.

25. Data: 2010-07-25 21:25:44

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego chce kupić piec z nowoczesną elektroniką (PID) , który sam będzie
> kontrolował proces spalania ... (Ogniwo Eko lub Skam-P z Ognik PID II)

He he he, pidu, pidu :)
Szkoda kasy. Sterowniki PID, akurat w przypadku kotłów węglowych to przerost
formy nad treścią i są tylko i wyłącznie chwytem marketingowym, za który
będziesz musiał dodatkowo przepłacić.

26. Data: 2010-07-25 21:29:03

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Więc szybciej jak już grzałka w wymienniku z płaszczem wodnym ...
>
> Ale chyba na "początek" myślę że zobaczę jak będzie z tym ekogroszkiem ...

E no bez jaj, a kto Ci każe montować taki podgrzewacz na widoku wraz z
wylewką ?
Jest cała masa podgrzewaczy, które można zamontować pod umywalką w szafce
lub w dowolnym innym miejscu.

27. Data: 2010-07-25 22:56:52

Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E no bez jaj, a kto Ci każe montować taki podgrzewacz na widoku wraz z
> wylewką ?
> Jest cała masa podgrzewaczy, które można zamontować pod umywalką w szafce
> lub w dowolnym innym miejscu.
np dafi jest w wersji podumywalkowej ;P ale to najnizsza półka (chociaz wg
mnie np do umywalki w ubikacji w zupełności wystarczy)

28. Data: 2010-07-25 23:03:19

Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak mnie teraz pytanie naszło, moze nie w odpowiedzi ale w sumie na
temat... jaki jest sredni czas zycia pieca c.o. na paliwo stałe? i czym sie
moze objawic usterka? bo wizja wody wlewajacej sie do rozpalonego pieca mi
sie nie podoba... (tak jak i zalewajaca całą kotłownie) a pytam bo w domu
mam kocioł stalowy który od 17 lat jest regularnie i intensywnie uzywany
zimą, tzn nieraz temp wyjsciowa dochodzi do 90C (kamienia nie powinno byc
wiele bo woda nigdy nie była całkowicie spuszczana, tylko uzupełniania a
wiele dolewac nie trzeba)
powinienem sie juz martwic i iszukac innego pieca czy spokojnie uzywac? a
moze jest jakis sposób zeby ocenic stopień korozji kotła?

29. Data: 2010-07-26 05:24:40

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Różnica temperatur tu nie ma nic do rzeczy.
> Ważna jest temperatura wody na powrocie. Jeżeli będzie ona niższa od
> 57-58stC to kocioł będzie rdzewiał.

Z tego co czytałem rdzewienie występuje głównie w wyniku "skraplania"
się wody a ono powstaje w przypadku dużych różnic temperatury w
przypadku wejścia i wyjścia (różnice nawet kilkadziesiąt stopni)
Wyczytałem że bardzo często nie są montowane zupełnie zawory
czterodrożne , bo dla wielu monterów to zbyteczny wydatek i właśnie z
powodu braku tego może następować korozja ...

Mam znajomych którzy mają piece i stosują temperatury 40-45 stopni w
lato i od wielu lat piece im działają
Nie popadajmy w skrajoność. W przypadku posiadania zaworu
czterodrożnego różnice pomiędzy temperaturą wejścia i wyjścia będą
minimalne , więc będzie mała szansa na skropliny i tym idzie na
ewentualne rdzewienie ...

> [...]
> rdzewieją i jak nie dopilnujesz wymian elektrody na czas to co 3-4 lata
> będziesz musiał wymieniać. Kup porządniejszy np. AEG, a najlepiej dołóż

Producent zaleca wymianę anody co 1,5 roku

> [...]
> bojlera jest wyższa ze względu na znikome osadzanie się kamienia, w którym

Co do zwykłego boilera boję się że boiler wyłączony nie utrzyma przez
wiele godzin ciepłej wody , a jak nie utrzyma to koszty ogrzania wody
będą naprawdę duże ...

30. Data: 2010-07-26 05:27:23

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formy nad treścią i są tylko i wyłącznie chwytem marketingowym, za który

Wiesz zbytnio nie przepłacę ..

Standardowo inwestor daje piec Elektromet który nie jest aż taki
najtańszy. Za nie dużą dopłatą będę mógł kupić piec na ekogorszek i
miał ze sterowaniem PID.
Po prostu lepszy piec z lepszym podajnikiem ..
A że w standardzie są już sterowniki PID to czemu nie ...

Dla mnie największą zaletą sterowników PID jest bezobsługowość ...
Nie chce po prostu siedzieć w kotłowni i kombinować ;)

Szafka pod umywalkę a uszczelnienie.
otwarcie plastikowego okna
Cheap Moncler t-shirts www.shoestrade.biz
materac modulia z tzw bultexu