Boiler czy wymiennik ?

41. Data: 2010-07-26 09:03:31

Temat: Re: Boiler czy wymiennik ?
Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:i2jgoq$3fk$1@news.onet.pl...

> [...]
> tej ziemi... :-). Wtedy korzystasz z wody o temperaturze z zasobnika plus
> podgrzanie przepływowym podgrzewaczem. W czasie, kiedy palisz w kotle
> podgrzewacz po prostu czeka na lepsze czasy... Dodatkowo - przy założeniu,
> że nie grzejesz tej wody podgrzewaczem od temp 12 st C, tylko od temp,
> jaka jest w zasobniku, masz mniej do podgrzania, a i latem aż tak gorącej
> tej wody nie potrzebujesz, możesz zastosować podgrzewacz o niższej mocy -
> nie będzie to wymagało zamawiania większej mocy dla przyłącza
> energetycznego. Zimą i w chłodne dni i tak nie będziesz go używał, bo

ja w ten sposób zrobiłem i sobie chwalę - na wyjsciu bojlera dałem zawór
mieszajacy (ustawiony na ok 50stopni) za nim podgrewacz przepływowy z
regulacja mocy (stabilizacja trempreatury - ustawione tez na ok 50st).
dodatkowo na okres letni zdejmuję izolację termiczną z bojlera, dzieki czemu
woda w nim jest znacznie czieplejsza niz z wodociagu, w zimie jest ogrzewana
woda piecem. Zaleta takiego rozwiazania jest pełna automatyka, czyli jak
czasami w lecie zdecyduje sie zapalic w piecu to nic nie musze przełaczac,
poza tym mieszacz zapezpiecza przez zbyt wysoką temepraturą wody z kranu (A
przy okazji porzed uszkodzeniem podgrzewacza) wada jest to ze woda zawsze
płynie przez podgrzewacz który ma małą przepustowość, wiec planuje go
zmienic na inny model

42. Data: 2010-07-26 09:04:27

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak robisz instalacj� el. to nie zauwa�ysz kosztu zrobienia punktu
> doprowadzenia si�y - u mnie elektrycy wyprowadzili j� tam, gdzie
> chcia�em i problemu, ani zwi�kszonych koszt�w z tym zwi�zanych nie by�o.
> Przy��cz... tak jak wspomnia�em - do domu jednorodzinnego chyba si� nie
> doprowadza jednej fazy.. [?]

Podgrzewacze może i fajne , ale chyba pozostanę przy swoim pomyśle ;)

Chyba nie chciałbym napięcia 400V i tylu podgrzewaczy zamontowanych w
różnych miejscach ;-)

Czyli wymiennik dwupłaszczowy 100L z grzałką. Będzie sobie to stało w
kotłowni. Z kotłowni nie jest aż tak daleko do kuchni i łazienki ,
więc chyba będzie to najrozsądniejsze rozwiązanie.

Po prostu będe musiał zobaczyć ile lato będzie mnie kosztowało grzanie
wody za pomocą prądu (wymiennika z grzałką) a ile za pomocą kotła.
Kocioł będze miał duży podajnik , więc zasypywanie raz na miesiąc nie
powinno być problemem ...

43. Data: 2010-07-26 09:22:26

Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości news:29e276f0-73e5-436f-b3cc-

>Chyba nie chciałbym napięcia 400V i tylu podgrzewaczy zamontowanych w
>różnych miejscach ;-)

No przeciez pisza Ci ludziska o jednym podgrzewaczu zamontowanym za
zasobnikiem. Cos sie uparl na kilka ogrzewaczy? Chcesz miec luksus cieplej
wody bez jej spuszczania a nie przeszkadza Ci jeden centralny zasobnik?

Pozdro.. TK

44. Data: 2010-07-26 09:40:12

Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszy bojler to taki, kóry ma wymiennik płaszczowy.
Konieczne są zawory, aby latem gorąca woda nie szła bez sensu na centralne.
T.

45. Data: 2010-07-26 09:51:20

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> No przeciez pisza Ci ludziska o jednym podgrzewaczu zamontowanym za
> zasobnikiem. Cos sie uparl na kilka ogrzewaczy? Chcesz miec luksus cieplej
> wody bez jej spuszczania a nie przeszkadza Ci jeden centralny zasobnik?

Obecnie w mieszkaniu mam tez tak że muszę spuścić wodę aby mieć ciepłą
wodę ...

W bloku od "centralnych" rur umieszczonych na klatce schodowej każdy
ma doprowadzoną własną instalację (na początku instalacji jest licznik
w GJ) i też aby uzyskać ciepłą wodę musi zlać wodę która zalega
pomiędzy kranem a główną "rurą". Woda musi pokonać z 10m aby dotrzeć
do kranu.

Więc jestem do tego przyzwyczajony.

Po prostu stwierdziłem że chyba dla mnie najrozsądniejszych
rozwiązaniem będzie wymiennik z płaszczem wodnym z wbudowaną grzałką.
Minus jedynie taki że trochę wody będę musiał zlać zanim uzyskac
ciepłą wodę ...

Po prostu chce aby urzadzenia do ogrzewania zostały w kotłowni.

46. Data: 2010-07-26 18:52:03

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Najlepszy bojler to taki, kóry ma wymiennik płaszczowy.

Nie zgodzę się z tym.
Porównaj sobie bojlery obecnie produkowane pod szyldem firmy AEG, a dawniej
firmy Tatramat, wchłoniętej obecnie przez AEG. Firma AEG oferuje bojlery z
dużymi, spiralnymi wężownicami, które wydajnością nie ustępują bojlerom
dwupłaszczowym, a przy tym nie posiadają wad bojlerów dwupłaszczowych.

> Konieczne są zawory, aby latem gorąca woda nie szła bez sensu na
> centralne.

Tu masz rację. Można także zamontować drugą pompę ładującą tylko samo CWU.
Dla przykładu sterownik kotłów retortowych R501 firmy Compit umożliwia
sterowanie 2 pompami, jedna dla CO, a druga dla CWU. Załączanie i wyłączanie
CO lub CWU robi wykonuje się programowo w sterowniku. Sterownik ten ma
zaimplementowaną ciekawą funkcję zabezpieczenia kotła przed przegrzaniem
podczas grzania CWU w okresie letnim. W razie wzrostu temperatury na kotle
powyżej zadanej wartości sterownik włącza CO i rozładowuje nadmiar ciepła.
Czasami w kotłach retortowych dochodzi do takich sytuacji, ponieważ ilość
energii wytwarzanej podczas przedmuchów (kiedy kocioł nie pracuje) czasami
jest zbyt duża dla samego CWU.

47. Data: 2010-07-26 21:14:21

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
.googlegroups.com...
Ja u siebie w mieszkaniu zużywam około 1,5 m3 ciepłej wody. Wiem że

Bardzo małe zuzycie. W domu dojdzie wanna itp i bedzie wiecej

Kris

48. Data: 2010-07-27 07:43:25

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lip, 11:51, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> [...]
> ciepłą wodę ...
>
> Po prostu chce aby urzadzenia do ogrzewania zostały w kotłowni.

Albo ja Ciebie nie rozumiem, albo Ty nie rozumiesz tego co się tutaj
pisze. Wystarczy jeden podgrzewacz o dużej mocy w kotłowni i masz
ciepłą wodę we wszystkich punktach poboru. Nikt Ci nie każe instalować
podgrzewaczy przy każdym punkcie poboru.

Jeszcze raz:
Zamiast bojlera, czy zasobnika, dajesz podgrzewacz np. 15kW.
Podgrzewacz umieszczasz w kotłowni. Z niego doprowadzasz wodę do
kuchni, łazienki i gdzie tam chcesz jeszcze.

Masz ciepłą wodę wtedy kiedy chcesz i nie przejmujesz się paleniem.
Koszty prądu będą porównywalne (jak nie tańsze) z ekogroszkiem i
zasobnikiem, a luksus dużo większy. Do tego zamiast kolosa w postaci
baniaka 100 litrowego masz w kotłowni zgrabny i malutki podgrzewacz.

Jeśli chodzi o kwestię zasilania. Zobacz do warunków przyłącza - dam
sobie rękę uciąć, że masz tam kabel 5x10mm2, bo tak teraz się robi w
standardzie. Znaczy się będziesz miał instalację trzyfazową w budynku
i do tego najprawdopodobniej skrzynka rozdzielcza będzie gdzieś w
kotłowni (z tego co pamiętam, masz mały domek, więc raczej nie będzie
osobnego pomieszczenia technicznego). Jak skrzynka jest w kotłowni, to
masz praktycznie podprowadzoną instalację 400V do podgrzewacza -
wystarczy kilka metrów przewodu ze skrzynki do podgrzewacza, a to jest
koszt kilkudziesięciu złotych (przy robociźnie całości wykonawca nawet
tego nie poczuje i pewnie Cie dodatkowo nie skasuje nawet). Kwestia
tylko zwiększenia przydziału mocy w energetyce, za co trzeba zapłacić,
chociaż ogranicza się to zwykle tylko do założenia większego
zabezpieczenia na złączu kablowym).

Zarówno z zasobnika, jak i z podgrzewacza przepływowego woda musi
najpierw dopłynąć do miejsca poboru, czyli pokonać drogę z kotłowni do
np. łazienki. Więc tu różnicy nie będzie żadnej - z tego co piszesz
nawet jesteś do tego przyzwyczajony :)

49. Data: 2010-07-27 07:56:51

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lip, 07:24, "/// Kaszpir ///"

> Z tego co czytałem rdzewienie występuje głównie w wyniku "skraplania"
> się wody a ono powstaje w przypadku dużych różnic temperatury w
> przypadku wejścia i wyjścia (różnice nawet kilkadziesiąt stopni)
> Wyczytałem że bardzo często nie są montowane zupełnie zawory
> czterodrożne , bo dla wielu monterów to zbyteczny wydatek i właśnie z
> powodu braku tego może następować korozja ...

Nie. Skraplanie następuje ponieważ woda na powrocie ma niską
temperaturę, a w piecu jest gorąco i parno, ale nie gorąco od wody na
wyjściu, tylko od ognia :) Tak w skrócie.

Wystarczy spojrzeć w gwarancję solidnego producenta. Ja mam gwarancję
na piec na 12 lat (na korozję), ale w gwarancji jest napisane, że
temperatura na piecu musi być utrzymywana na poziomie 58 stopni, co
powinien gwarantować zawór trójdrożny.

Pozdrawiam,
MW

50. Data: 2010-07-27 08:54:57

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

> Jeszcze raz:
> Zamiast bojlera, czy zasobnika, dajesz podgrzewacz np. 15kW.
> Podgrzewacz umieszczasz w kotłowni. Z niego doprowadzasz wodę do
> kuchni, łazienki i gdzie tam chcesz jeszcze.

Tego typu rozwiązanie jest dobre wtedy, kiedy odległości punktów poboru od
podgrzewacza są blisko.
Ponieważ każdy tego typu podgrzewacz posiada ogranicznik przepływu to w
przypadku większych odległości trzeba bezie dość długo czekać na ciepłą
wodę, a przy tym odkręcenie 2 kranów spowoduje gwałtowny spadek temperatury
wody.
Ponadto przy dużych odległościach spora częśść energii będzie marnowana
Najlepszym rozwiązaniem jest więc, aby były conajmniej 2 podgrzewacze
przepływowe. Jeden w łazience, a drugi w kuchni.

> ... masz w kotłowni zgrabny i malutki podgrzewacz.

Który można zamontować w łazience i pod zlewozmywakiem w kuchni.

> [...]
> najpierw dopłynąć do miejsca poboru, czyli pokonać drogę z kotłowni do
> np. łazienki. Więc tu różnicy nie będzie żadnej - z tego co piszesz

Jednak ma to kolosalne znaczenie przy ogrzewaniu elektrycznym, gdyż straty
procentowe są dużo wyższe niż w przypadku kotła węglowego.
Przy grzaniu kotłem węglowym tylko nieznaczna ilość energii przekazywana
jest do CWU. W tym przypadku energia ze spalonego węgla "idzie" głównie w
komin i do otoczenia. Dlatego też takie dodatkowe straty stanowią bardzo
znikomy procent.

Szafka pod umywalkę a uszczelnienie.
otwarcie plastikowego okna
Cheap Moncler t-shirts www.shoestrade.biz