Bolące stawy kolanowe

1. Data: 2003-02-06 09:17:57

Temat: Bolące stawy kolanowe
Od: "Monika Janowiak" <m...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku dobrych lat bolą mnie kolana, a ostatnio zaczynają mi utrudniać
życie: przy wstawaniu i siadaniu bolą już całkiem konkretnie, nie moge miec
długo zgiętych nóg w kinie, samochodzie, czy nawet jak śpię musze je na
jakiś czas wyprostować . Lekarz ortopeda stwierdził że to zanikanie tkanki
chrzęstnej i zalecił mi zastosowanie zastrzyków Synvisc ( kosztują 2200 zł
seria). Nie zebym nie wierzyła lekarzowi ale właściwie stwierdził to na
podstawie oględzin (fakt że kolaniska chrupią przy poruszaniu głośno i
wyraźnie :) ) , bez jakichś dodatkowych badań . Co o tym sądzicie może ktoś
miał podobne problemy ?

2. Data: 2003-02-06 11:53:36

Temat: Re: Bolące stawy kolanowe
Od: "Ashley" <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Hi,
Moja kumpela brala te zastrzyki - niestety nic jej nie pomogly. Jednak nie
sadze abym mogla porownac jej sytuacje do Twojej, poniewaz ona ma stawy
kolanowe zmienione chorobowo.

ashley

3. Data: 2003-02-06 18:00:37

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b1t978$np$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@p...krakow.pl
napisał(a)...
> [...]
> chrzęstnej i zalecił mi zastosowanie zastrzyków Synvisc ( kosztują 2200 zł

Może lepiej zdecydować się na artroskopię (jeśli ktoś to robi w twojej
okolicy) - w tym badaniu można jednoznacznie stwierdzić czy jest to
chondromalacja, jednak jeśli objawy występują w obydwu kolanach takie
rozpoznanie i bez zaglądania do stawu jest bardzo prawdopodobne.
Najlepiej iść do ortopedy ponownie i zapytać ( w sumie masz wydać duże
pieniążki) ;-)

--
Yellow Peril
Nigdy złej woli nie przypisuj tego, co znacznie łatwiej wytłumaczyć

4. Data: 2003-02-06 20:02:11

Temat: Odp: Bolące stawy kolanowe
Od: "Maja M" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co o tym sądzicie może ktoś
> miał podobne problemy ?

Miałam niemal doklasnie takie same bóle. Od ok 4 lat bolały mnie kolana ,ale
z roku na rok było gorzej. Zaczełam chodzić do lekarza, ale on do niczego
nie doszedl. Nie skierował mnie na zadne badania tylko przepisywał różne
leki i terapie ( o zastrzykach tez wspominał). Nic nie pomagało i
postanowaiłam dalej męczyć sie sama, bo już mialam dość lekarzy. Po roku
doznałam chyba jakiegoś cudownego uzdrowienia, bo wszystko jakoś samo
zniknęło. Czasami jeszcze moje kolanka sie odzywaja ale to sa juz nie liczne
przypadki. Mam nadzieje że już nie bede musiala sie z tym meczyc. Nie wiem,
moze to jednak te terapie pomogły, ale dopiero po roku...???

pozdr
Maja

5. Data: 2003-02-07 22:25:09

Od: "Anka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Janowiak" <m...@p...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podstawie oględzin (fakt że kolaniska chrupią przy poruszaniu głośno i
> wyraźnie :) ) , bez jakichś dodatkowych badań . Co o tym sądzicie może

Coprawda nie da się leczyć przez internet ale przy prawidłowo postawionej
diagnozie istnieje bardzo pomocny lek, który przeciwdziała procesowi
degeneracji chrząstki. Jest to " Arthryl " w saszetkach 20 szt. w
opakowaniu, to starcza na 20 dni ;bieże się go conajmniej 6 tyg. i powtarza
kurację co 2 miesiące. Jedno opakowanie kosztuje ok 70 zł. w Poznaniu
niestety jest to lek na receptę i bez wizyty choćby u lekarza rodzinnego
nie obejdzie się. A tak na marginesie czy były robione badania krwi w
kierunku reumatyzmu, jesli nie to może wystarczy to zrobićc i zastosować
odpowiednio inny rodzaj leczenia. Zyczę szybkiej poprawy.

6. Data: 2003-02-09 15:16:35

Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> kierunku reumatyzmu, jesli nie to może wystarczy to zrobićc i zastosować
> odpowiednio inny rodzaj leczenia. Zyczę szybkiej poprawy.

Cześć!
Najpierw o finansach. Trzyampułki SYNVISC-u, czyli ilość konieczna do serii
zastrzyków w jedno kolano, kosztuję w stołecznych aptekach od 850 do 1000
zł. Skąd kwota 2200? Ponad to słyszałem, że teraz jest jakaś promocja, trzy
w cenie dwóch, muszę to jeszcze sprawdzić.
Idąc dalej, to znacznie tańszym od Arthrylu specyfikiem zawierającym
siarczan glukozaminy jest Artresan, dostępny w aptekach bez recepty. Jedyną
różnicą oprócz ceny, której się dopatrzyłem jest to, że Arthryl zawiera
wspomniany siarczan w postaci krystalicznej. Nie wiem co to zmienia oprócz
sposobu przyjmowania (roztwór zamiast tabletek). Ponad to są jeszcze inne,
polecane przy dolegliwościach chrzęstnych, specyfiki. Znam: Zinaxin,
Pisclaedine, Kolagen, Chrząstka rekina. Pytanie, czy ktoś może się
wypowiedzieć na temat użyteczności tych specyfików i sposobach użycia w
sensie używania razem czy też po sobie poszczególnych "leków"?
Jeśli chodzi o problemy z chrząstką stawu kolanowego i Internet to polecam
wpisać w wyszukiwarkę słowa: chondromalacja i gonartroza.
Pozdrawiam
repair

7. Data: 2003-02-10 12:15:22

Od: "Monika Janowiak" <m...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "repair" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
serii
> zastrzyków w jedno kolano, kosztuję w stołecznych aptekach od 850 do 1000

u nas kosztują 1100 w jedno kolano , a kolana mam 2 ;) stąd suma 2200 :(,
biorę tez Arthryl i jakiegoś "rekina" i coś tam jeszcze

8. Data: 2003-02-13 07:18:49

Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> biorę tez Arthryl i jakiegoś "rekina" i coś tam jeszcze
>
> Ponad to słyszałem, że teraz jest jakaś promocja, trzy

Uzupełniając:
Właśnie zakupilem w aptece na Dworcu Centralnym w Warszawie dwie ampułki
SYNVISC za 577,50. Trzecią dostanę od prowadzącego mnie lekarza w
www.frms.pl za darmo, na podstawie paragonu zakupu tych dwóch. Wiem, że
promocja jest nie tylko tam, poinformował mnie o niej ktoś z Dolnego Śląska.

9. Data: 2003-02-13 09:06:49

Od: "Monika Janowiak" <m...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za informację
Monika

> [...]
Śląska.
> Szkoda, że nikt nie pisze na temat specyfików na dolegliwości chrzęstne

zespol jelita nadwrazliwego
Opieka nad osoba starsza-Warszawa
?? YUMEIHO - co wiecie ??
ginekologia