zespol jelita nadwrazliwego

1. Data: 2003-02-06 08:39:41

Temat: zespol jelita nadwrazliwego
Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z szanownych grupowiczow moglby mi powiedziec cos wiecej na
temat tej przypadlosci. Jakie sa jej przyczyny i co to jest dokladnie???
albo podac jakis link?
z gory dziekuje
i pozdrawiam

2. Data: 2003-02-06 09:37:45

Temat: Re: zespol jelita nadwrazliwego
Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uz.ytkownik Dorita napisa?:
> Czy ktos z szanownych grupowiczow moglby mi powiedziec cos wiecej na
> temat tej przypadlosci. Jakie sa jej przyczyny i co to jest dokladnie???
> [...]

Dziekuje za odpowiedzi ;-), juz sama znalazlam :-)

z.ycze mi?ego dzionka

3. Data: 2003-02-06 21:36:52

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje za odpowiedzi ;-), juz sama znalazlam :-)
>
> z.ycze mi?ego dzionka

Rzadko sie odzywam ale ty nie dalas nikomu szans :))
po godzinie podziekowalas za odpowiedzi :(

a ja np. czytam grupe dopiero wieczorem ..
ale nei o tym chcialam..
Dorotko jesli interesuje cie jak z tego wyszlam .. pytaj..
to naprawde da sie zrobic :)

pozdrawiam
Saman_tha

4. Data: 2003-02-06 21:46:40

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mnie interesuje jak ci się udało z tego wyjść. Mnie po Sulpirydzie
dopadły wszystkie możliwe skutki uboczne, a po 4 m-cach nastąpił nawrót choroby.

5. Data: 2003-02-07 14:03:02

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mnie interesuje jak ci się udało z tego wyjść. Mnie po Sulpirydzie
> dopadły wszystkie możliwe skutki uboczne, a po 4 m-cach nastąpił nawrót
choroby.

> Pozdrawiam

Glowne zmiana diety!!!
poza tym cwiczenia
i mniej stresow

to w wielkim skrocie

pozdrawiam
Saman_tha

6. Data: 2003-02-07 17:42:38

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
> Bardzo mnie interesuje jak ci się udało z tego wyjść. Mnie po Sulpirydzie
> dopadły wszystkie możliwe skutki uboczne, a po 4 m-cach nastąpił nawrót choroby.

Jak to? Jakie miales skutki uboczne; sennnosc,...? Czyoprocz tego cos
zazywales?
Z tego co czytalam i slyszalam, ta choroba jest dozywotnia, a okresami
remisji nasilonych dolegliwosci.

7. Data: 2003-02-07 17:44:58

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Glowne zmiana diety!!!
Dokladnie co? unikanie nabialu, tlustych rzeczy?
Prosze powiedz m, jak to zrobilas?

> poza tym cwiczenia
-jednym slowem ruch..heh zeby to sie chcialo;-)

> i mniej stresow
w to nie watpie:-) Teraz tylko trzeba sie do tego dostosowac, a to juz
nie jest takie latwe.

Czekam z niecierpliwoscia na wzkazowki dotyczace wyjscia z tej wrednej
choroby.

8. Data: 2003-02-07 17:45:46

Od: Dorita <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-02-07 18:59:11

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Glowne zmiana diety!!!
> poza tym cwiczenia
> i mniej stresow
>
> to w wielkim skrocie

Mozesz napisac za jednym razem dokladnie czy tez 1000 postow musi minac?

10. Data: 2003-02-07 21:03:31

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz napisac za jednym razem dokladnie czy tez 1000 postow musi minac?

Sorki komus napisalm na priv i wydawalo mi sie ze mezowi Dority :))
Pozatym nie zawsze mam czas czytac grupe..

ok juz pisze
2 lata mialam te problemy, u mnie objawialo sie puchnieciem brzucha,
zatrzymaniem wiatrow, wzdeciami i zaparciami no i bolem oczywisice.
(niektorzy maja np. biegunke)
Lekaz dal debridat.
Nie pomagalo wiec napislam na grupe ( te)
Dostalam list od (chyba ) lekarza zebym udala sie do psychiatry.
Bylam wkurzona i napisalam chyba kilka slow, ze mnei nei zna i nie powinien
przez internet wystawiac diagnozy.
Nie poszlam do psychiatry ale zastanowilam sie nad soba.
Najpierw postanowilam wyeliminowac stres.
Potem dieta.
To glowne 2 czynniki, ktore trzeba zmienic w swoim zyciu.
Zaczelam cwiczyc i czytac strony o kulturystyce (nie zeby zrobic sobie
rzezbe ale zeby zobaczyc jak oni sie odzywiaja)
Na poczatku wyeliminowalam ziemniaki, make i kasze a zwiekszylam bialko.
zaczelam jesc ryby (albo wedzone albo z grilla)
i tak jem je prawie kazdego dnia.
Kazdego dnia jako drugi posilek ok. 11.00 jem maly kefir z mieszanka
zrobiona przeze nie (platki owsiane, zytnie, jeczmienne, otreby pszenne i
slonecznik i orzechy)
Zauwazylam ze jak tego nie zjem.. znow mam problemy z wyproznianiem.
Na szczescie smakuje mi to wiec jem kazdego dnia.
Wprowadzilam tez jajka, kapuste kiszona, ogorki kiszone, ryz..
Do dzis jem 5 posilkow dziennie strajac sie jesc je co 3 godziny
Oprocz tego cwicze w domu.
Mam plasciutki brzuszek, zadnych problemow, coddziennie odwiedzam toalete i
jem juz wszystko i ziemniaka zjem i frytki, tylko czarny chleb zostawilam..
bo bardziej mi smakuje (nie bralam debridatu bo jestem wrogiem sztucznych
srodkow)
Dlugo bladzilam ale w koncu znalazlam.
Jak z kazda dieta trzeba znalezc ta wlasciwa dla siebie.
Niestety kazdy organizm jest inny i dieta dla kazdego organizmu jest inna.

1. mniej stresow
2. odpowiednia dieta (jaka? trzeba ja znalezc)
Ja dolozylam cwiczenia silowe i aerobik. Wszystko w domu.
Teraz jestem dumna z siebie i o tych problemach dawno zapomnialam .

pozdrawiam serdecznie
i zycze zdrowia
Saman_tha

Opieka nad osoba starsza-Warszawa