Borelia - pilne!

1. Data: 2005-09-14 19:07:53

Temat: Borelia - pilne!
Od: "dip" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co oznacza wynik badania borrelia
burgdorferi IgG i IgM ? IgG ujemny, a IgM dodatni....będę bardzo
zobowiązany....

pozdrawiam
dip

2. Data: 2005-09-14 19:53:48

Temat: Re: Borelia - pilne!
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie, nie aż takie pilne :-).

W najprostszym przypadku oznacza to świeżą infekcję.
O testach serologicznych i ich interpretacji można by pisać książki, ale
to już powinien wiedzieć lekarz.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-14 22:24:23

Od: "dip" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spokojnie, nie aż takie pilne :-)

dla mnie takie właśnie jest...

> W najprostszym przypadku oznacza to świeżą infekcję.
> O testach serologicznych i ich interpretacji można by pisać książki, ale
> to już powinien wiedzieć lekarz.

Dziękuje!

> Pozdrawiam
> Piotr

ukłony
dip

4. Data: 2005-09-15 07:05:06

Od: Alicja Włodarz <alicja_w@USUNTOalicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dg9set$6ie$1@nemesis.news.tpi.pl>
dip napisal(a):

> Witam
>
> Czy ktoś z Was może mi powiedzieć co oznacza wynik badania borrelia
> burgdorferi IgG i IgM ? IgG ujemny, a IgM dodatni....będę bardzo
> zobowiązany....

Wynik dodatni IgM świadczy o aktywnie toczącej sie chorobie.
Jakie badanie robiłeś? Jeśli ELISA, to potwierdź Western Blotem
(trochę pisałam o nim w innym wątku).

Jeśli pamietasz kleszcza i rumień, lub masz objawy kliniczne boreliozy
(najczęstsze to: "reumatyczne" bole stawów, palpitacje serca,
nerwice/stany lękowe/depresje, martwica skóry), to nie trzeba
potwierdzać, tylko szukać dobrego lekarza. Jeśli pamiętasz tylko
kleszcza to też może być potwierdzeniem (rumień pokleszczowy nie
występuje u wszystkich zakażonych, a czasem można go nie zauważyć).

Polecam stronę:
www.borelioza.tivi.pl/news.php
i dokładną lekturę forum:
http://forum.gazeta.pl.forum/71,1.html?f=26140

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

5. Data: 2005-09-15 11:29:02

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kleszcza to też może być potwierdzeniem (rumień pokleszczowy nie
> występuje u wszystkich zakażonych, a czasem można go nie zauważyć).

Ja tam polecam przejść się do dermatologa i poprosić o kontakt z jakimś
specjalistą który się borelizoią zajmuje. Bo z tego co wiem to nawet
dermatolodzy nie znają się na tym jak to leczyć nie mówiąc już o zwykłych
lekarzach. Zwykły lekarz to ci może więcej naszkodzić niż pomóc (oczywiście
nie mówię o wszystkich, ale nie ma co ryzykować :). No ale ogólnie to nie
panikuj :) w sporej większości przypadków da się to wyleczyć. A z tym testem
Western Blot to rzeczywiście dobry pomysł. Zrób sobie i jak ci wyjdzie to
idź do specjalisty.

6. Data: 2005-09-15 12:31:52

Od: Alicja Włodarz <a...@U...alicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dgblv8$2le$1@nemesis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> [...]
> Western Blot to rzeczywiście dobry pomysł. Zrób sobie i jak ci wyjdzie to

Niestety specjaliści, czyli lekarze chorób zakaźniych leczą boreliozę
najgorzej. Tzn, "książkowo", 2 tygodnie, maks 3, antybiotyku i do domu
boś zdrowy. A to wcale nie jest takie proste. Nauka poszła do przodu,
ale nie każdemu chce się śledzić najnowsze doniesienia. W boreliozie
jest na razie wiecej niewiadomych niż jasnych sytuacji. Polecam
lekarzy _każdej_ specjalizacji, którzy mają o chorobie pojęcie i
wiedzą jak się do tego zabrać.

Ludzie z rzeczywiście przewlekłą boreliozą (5-10lat) są leczeni przez
reumatologów, dermatologów, internistów, itp. Nie przez "zakaźników".

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

7. Data: 2005-09-15 16:49:02

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety specjaliści, czyli lekarze chorób zakaźniych leczą boreliozę
> najgorzej. Tzn, "książkowo", 2 tygodnie, maks 3, antybiotyku i do domu
> boś zdrowy.

Czy ja wiem ta specjalistka u której byłem leczy też ludzi w szpitalu
antybiotykiem dożylnie i leżą jej tam na oddziale (to sa już jakieś
przypadki właśnie które miały dość długo nieleczoną borelioze). W każdym
razie jak nie ona to kto ma wiedzieć :) jak to trzeba leczyć?. Przecież nie
pójdę tam i nie będę jej mówił że przeczytałem na Internecie że powinno się
leczyć 3 miesiące bo mnie wyśmieje i zacznie mówić coś o tym że jestem słaby
po zimie :)

Myślę że ona śledzi.

8. Data: 2005-09-15 19:36:05

Od: Alicja Włodarz <a...@U...alicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dgc8mj$oqb$1@atlantis.news.tpi.pl>
Kurciok napisal(a):

> [...]
> leczyć 3 miesiące bo mnie wyśmieje i zacznie mówić coś o tym że jestem słaby

Właśnie w boreliozie nieważne jakiej specjalności jest lekarz, byle
śledził. Niestety, nazbyt często specjalistom od chorób zakaźnych
wydaje się, że wiedzą wszystko i nie muszą się douczać.

Jeśli można zapytać, z jakiego miasta jesteś?

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

9. Data: 2005-09-16 11:35:21

Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaje się, że wiedzą wszystko i nie muszą się douczać.
>
> Jeśli można zapytać, z jakiego miasta jesteś?

Z okolic bielska białej

10. Data: 2005-09-16 17:39:57

Od: "dip" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kleszcza to też może być potwierdzeniem (rumień pokleszczowy nie
> występuje u wszystkich zakażonych, a czasem można go nie zauważyć).

Witam

Bardzo dziękuje za odpowiedź.

Pozdrawiam
dip

upławy
OT -pilnie potrzebna krew:)
Odczego jest czarny stolec?
Prośba o przetlumaczenie z łaciny.
Sprzedam Andractim Gel - na ginekomastię