Borelka, Elisa, Romantyzm, Smierc i ja.

1. Data: 2007-09-20 11:55:53

Temat: Borelka, Elisa, Romantyzm, Smierc i ja.
Od: "JfS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Test Elisa - ten drugi na borelkę (po tym pierwszym przeplaconym rt-pcr)
zlecony od tego lekarza na zawadach (tam w okolicy malty w pozaniu) też
wyszedł pozytywny :( Bardzo zle - dwa testy wyszly pozytywne - czuje sie
sam z siebie fizycznie dobrze - w odroznienieu od tego jak czulem sie
tydzien temu (fizycznie zle) ale teoretycznie (i byc moze faktycznie) nie
jest dobrze - dwa testy rtpcr i elisa wyszly poz - tydzień temu czulem
sie zle teraz czuje sie fizycznie dobrze [pominawszy drobne cierpniecia
i strzyknieciopulsowania ciagle ale dosyć drobne] Wiec jak mowie oba
wyszly pozytywnie (samopoczucie mialem slabe ale mam dobre)
a mimo to lekarz (z dosyc duzym doswiadczeniem borelkowatym bo leczy na
borelioze setki osob rocznie - i jest dosyc rozumny w mojej ocenie) osob
powiedzial ze nie nalezy nic robic - zignorowac - i ze najpewniej moj
organizm sam przewalczyl borelkę. Zastanawiam sie nad tym - zawsze moge jeszcze
do niego isc i pogadac ze wolalbym jakas kuracje dla pewnosci.
Zastanawiam sie czy zrobić trzeci test (western blota) poniewaz kosztuje
200 z ja i tak wscieklem sie ze wydalem 200 na rtpcr - jestem troche za
tym by go raczej nie robic (i raczej czekac ew czy cos mnie capnie) ale
pomysle. Zastanawiam sie tez czy Elisa mogla ewentualnie wykryc
jakas inna przyczyne niz borelka - coś mnie o czym juz wspominalem
wtedy caly miesiac gryzlo i zostawialo czerwonorubinowe centymetrowe
slady ugryzień na ramionach albo udach (nie wiem co to bylo). :(

JFS

2. Data: 2007-09-20 17:45:04

Temat: Re: Borelka, Elisa, Romantyzm, Smierc i ja.
Od: "JS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak naprawde ta moja przygoda z borelioza-lub-niczym byla dosyć
dziwna -- znalazlem kleszcza i nastapilo pewne wzburzenie i poruszenie ale
pozniej jakby o tym zapomnialem bo i chyba rzeczywiscie nie bylo chyba w sumie
specjalnych powodow do paniki -- pozniej pojawilo sie cos troche podobnego do
rumienia ale jednak raczej nie rumien wiec i pozniej tez (po drugim wzburzeniu)
mogem to olać co jakby tez zrobilem --- przyszedl pozytywny wynik tectu rtpcr
(ktory zrobilem w drugim wzburzeniu) i nastapilo trzecie wzburzenie ale lekarz
mnie uspokoił i uspokoilo mnie tez moje dosyc dobre samopoczucie fizyczne --
teraz przyszedl pozytywny wynik testu elisa wiec powinno nastapić czwarte
wzburzenie (ale jestem juz nimi zmeczony i nie mam juz na nie sily :(

(i to jest niedobre - bo dwa pozytywne testy plus troche subtelnyk obiawów
cierpnieciokluć itp chyba powinny budzić niepokoj (??) czy tez mozna
4 raz olac sprawę)

JS

3. Data: 2007-09-20 19:33:41

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JS wrote:

> (i to jest niedobre - bo dwa pozytywne testy plus troche subtelnyk obiawów
> cierpnieciokluć itp chyba powinny budzić niepokoj (??) czy tez mozna
> 4 raz olac sprawę)

chlopie, zrob tego western blot, elisa wychodzi jak chce. Juz teraz mozna
powiedziec ze pewnie miales antyciala, jak na wb IgM wyjda pozytywne - dla
pewnosci 3 miechy antybiotykow, z borelka nie ma zartow.

I po cholere robiles elise jak wszyscy Ci mowili, ze to test ktory NIC nie
wnosi?

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-09-21 10:28:08

Od: "John Francis Shade" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pewnosci 3 miechy antybiotykow, z borelka nie ma zartow.
>
> I po cholere robiles elise jak wszyscy Ci mowili, ze to test ktory NIC nie

Liczylem ze odpowiesz (przy okazji wolalbym aby nie piac o mnie i do mnie
'kolo' albo 'chlopie' - nie przeszkadza mi to ale mozna bez takich dziwnych
tytulow) bo mialbym pewne niejasnosci. Czy elisa mogla wykryć coś innego
niż moją borelke - CIAGLE NIE MOGE TAK NAPRAWDE UWIEZYC ZEBYM
ZAPADLA NA TE BORELKE od jednego kleszcza w zyciu ktory sie nawet NIE
WCZEPIL - z tego co zrozumialem to elisa jest niezbyt wiarygodna
ale jak niewychodzi - tak mi sie wydawalo -- sam nie poszedlem jej
zreszta robic - ale zrobil mi ja ten lekarz od borelki (i wyszla poz)

Powiedz czy mimo poz rtpcr i poz borelki mam duze realne szanse
tego ze nie mam borelki - zwlaszcza gdy czuje sie fizycznie dobrze
(z lekkimi zastrzezeniami) -- tak ze moglbym to olac - na co mam wieką chęć

Drugie czy te testy westernblot by mi w tej sytuacji duzo daly -
przy zalozeniu ze nie jestem chory wpienilem sie i tak w koncu na
te strate 200 zeta (bylaby to gora ciastek wz - zapas na caly rok)
Teraz mysle tez ze skoro elisa wyszla poz t rtpcr wyszly poz to moze
ma to sens w sensie ze tak powiem jakiejs ogolnej diagnostyki
- w oderwaniu od borelki.

John Shade

5. Data: 2007-09-21 17:11:05

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

John Francis Shade wrote:

> [...]
> Teraz mysle tez ze skoro elisa wyszla poz t rtpcr wyszly poz to moze
> ma to sens w sensie ze tak powiem jakiejs ogolnej diagnostyki

kuzwa, juz 15 raz odpowiadam na to samo pytanie

1. elise i pcr wyrzuc do kosza
2. zrob WB IgM i IgG, to 200 zl jest
3. w 99% przypadkow pozytywny WB oznacza, ze organizm zwalczyl biorelioze, a
jak wyjdzie pozytywny w klasie IgM - zrob 3 miechy antybiotykoterapii, tak
na wszelki wypadek, gdybys znalazl sie w tym ulamku procenta nieodpornych
na infekcje
--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-09-24 08:47:16

Od: "John Shade" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wszelki wypadek, gdybys znalazl sie w tym ulamku procenta nieodpornych

Ale powiedz bo nie pamietam - czy jest jakis termin waznosci robienia
western blota ? - jakbym go teraz zrobil to by bylo prawie dwa
miesiace po ugryzieniu. Moze zrobie tego westernblota (bo stale sie
przejmuję dzis np zauwazylem u siebie autentyczny dziwny efekt
w oku tj na moment w lewym oku _na_dole_ _na_srodku_ rozmyl, rozmglawil
mi sie obraz - jak przez brudną szybę w samochodzie - po chwili
przygladania sie swiatu przez to rozmazane na dole oko wszystko
wrocilo do normy. Czy ma sens myslisz np nie zrobienie western
blota i branie np teraz antybiotyku przez miesiąć? Chyba jednak go
zrobię (wie ktos gdzie mozna zrobic w Poznaniu?) ale jeszcze pojde
do jednego innego lekarza od borelki i zobaczę co on powie.

:( Smutny jestem bo z grubsza ok ale cos mi w kolko cierpnie
(czesci nog tam nad kostakmi mam w pracy stale scierpniete - jakby
mocno ucisniete - a lekkie scierpniecie zesztywnienie malych palcow
i kciuków u rąk- mowiac z grubsza mam caly czas :( Niekoniecznie
to jednak musi byc od borelki

JS

7. Data: 2007-09-24 17:46:20

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

John Shade wrote:

> [...]
> zrobię (wie ktos gdzie mozna zrobic w Poznaniu?) ale jeszcze pojde
> do jednego innego lekarza od borelki i zobaczę co on powie.

chlopie, borelioza wywoluje objawy ze strony ukladu nerwowego po latach.
Western blot wyjdzie w IgM dopoki masz aktywne zakazenie bakteriami (czyli
dopoki bakterie nie schowaja sie w np ukladzie nerwowym albo nie zdechna
wszystkie) + jeszcze pare tygodni, IgG wyjdzie pozytywny nawet po paru
latach. Robisz go w kazdej jednej przychodni, ale upewnij sie ze trafi do
badania rowniotko zaraz po oddaniu materialu. Ogolnie IgM to _pewny_ wynik
aktualnie trwajacej boreliozy. IgG nie wnosi w zasadzie nic - oprocz tego,
ze jesli bedziesz mial negatywny, to znaczy ze w ogole nie miales
boreliozy.

> [...]
> mocno ucisniete - a lekkie scierpniecie zesztywnienie malych palcow
> i kciuków u rąk- mowiac z grubsza mam caly czas :( Niekoniecznie

nie, to jest typowy objaw nerwicy lękowej :D Wkrecasz sobie i tyle.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-09-24 17:58:44

Od: "jfs" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> boreliozy.

> nie, to jest typowy objaw nerwicy lękowej :D Wkrecasz sobie i tyle.

Kłucia w ciele to moze sobie i wkręcam ale cierpniecia palców dloni i
cierpniecia nóg to na 100% nie sa wkręcone - realne i nie dalbyich sie
raczej typowo psychicznie sobie wkręcić - tylko ze nie wiem czy to
od borelki. Szkoda mi następnych dwóch stów i nie wiem czy tego
westernblota zrobie ale moze zrobie :(( (tak jakby dla symetrii
aby mieć komplet badań) :( Kijowo.

> --
> www.vegie.pl

Szaleńczy pomysł - "ale może sie udać"
lupiez lojotokowa - moje zamiary
Nowe leki na "RZS" w PL - jak sprawdzic?
Problem laryngologiczny...
blog ...