Re: Brak odwagi (nieśmiałość)

From: "Johny" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Brak odwagi (nieśmiałość)
Date: Sun, 27 Jul 2003 20:03:52 +0200
Sender: j...@o...pl@cyfronet-6.lama.net.pl

Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bg11p6$in$1@atlantis.news.tpi.pl...
> <j...@o...pl> w news:2193.000003af.3f23f7ea@newsgate.onet.pl
> napisał(a):
> Mam kumpla, ktory cieszy sie ogromnym powodzeniem, ktory bez problemu
podrywal dziewczyny.

No, ogromnym powodzeniem to ja się nie cieszę ;-). Zasadniczo jednak nie mam
problemów z podejściem do dziewczyny (choćby tak jak wspomniałem z "klasy
równoległej"), z tym jednym wyjątkiem ;).

> Nie wiem dokladnie na czym polega ta Twoja niesmialosc. Jesli ona jest
> taka chwilowa, to widac bardzo Ci zalezy. Chcesz wypasc jak najlepiej, a
> to Cie paralizuje - strach przed porazka.
> Jesli masz problem z niesmialoscia w kontaktach z dziewczynami zawsze...
> tez sie asekurujesz przed porazka. Dziewczyny traktujesz zbyt powaznie.
> One to jednak tez ludzie - tez maja swoje leki i kaprysy ;-)

Z dziewczynami ze szkoły bądź na jakimkolwiek (nawet minimalnym) stopniu
znajomości nie mam żadnych problemów. Z podejściem do dziewczyny na ulicy,
czy w autobusie problem jest-jednak nie jest to w sumie konieczne.

> O tak (bylem nawet mlodszy od Ciebie)... zmarnowalem kawal zycia :-)
> Mialem mowic wprost co czuje i przyjac do wiadomosci jej decyzje.
> Wreszcie zapytalem ja, czy kiedykolwiek byly jakies szanse, abysmy byli
> razem. Odpowiedziala, ze nie. Nie pytalem dlaczego - to bylo bez
> znaczenia. Poszedlem w swoja strone.

Można powiedzieć, że miałem podobną sytuację pod koniec 6-ej klasy, wtedy
chodziło o dziewczynę z klasy. Nie miałem problemów z kontaktami z nią,
byliśmy przyjaciółmi. Jednak powiedziała, że "widziałaby siebie w
towarzystwie starszego chłopaka". Odpuściłem sobie-teraz tego nie żałuję.
Jednak w jakim wieku stajemy się na tyle odpowiedzialni, żeby można było
mówić o poważnej miłości? Moim zdaniem nie jestem jeszcze w takim wieku,
żeby o takowej miłości mówić (co nie zmienia faktu, że i tak wspominaną
dziewczynę chętnie bym poznał :)). Z drugiej strony nie rozumiem ludzi,
którzy zaczynają "chodzić ze sobą" po mniej niż miesiącu znajomości,
praktycznie nic o sobie nie wiedząc; potem zmieniają dziewczynę po kolejnym
miesiącu. Moim zdaniem to jest, ekhm, niezdrowe.

> pozdrawiam
> --
> Greg
Johny ;)