Re: "Brat w lepszym gatunku" cz. II

From: "Ryszard Spokojny" <o...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: "Brat w lepszym gatunku" cz. II
Date: Fri, 4 Jan 2002 23:01:10 +0100

Użytkownik "Little Dorrit" <z...@c...pl> napisał w
wiadomości news:a14uc8$2c3$9@news.tpi.pl...

> Trudna sprawa. Najmlodsze dzieci są najbardziej kochane. W
końcu to
> emerytura matki i wg, prawa ona może nawet swoimi setkami
papierosy zapalać
> albo dać żebrakowi na ulicy.
>
> .
już

> Natomiast jeżeli matka jest niedołężna i zaniedbana, to
możesz wnieść do
> sądu o ustanowienie nad nią kuratora celem ochrony jej
interesów. Wtedy to
> kurator będzie dysponował kontem matki / i prawdopodobnie
bedzie to któryś z
> Was ale - pieniądze z konta będą wydawane WYŁĄCZNIE na
potrzeby matki a
> kurator MUSI co miesiąc lub co pół roku / w zależności od
postanowienia
> sądu/ przed sądem rodzinnym ROZLICZAĆ SIĘ Z KAŻDEJ WYDANEJ
NA MATKĘ
> ZŁOTÓWKI.. Jeżeli wyda coś na swoje potrzeby lub swojej
rodziny, to jest
> traktowany jak dłuznik i podlega windykacji komorniczej.
Przed sądem musicie
> tylko udowodnić /świadkowie, biegły psychiatra/ , że matka
z powodu wieku,
> zniedołężnienia starczego itp.nie jest w stanie
samodzielnie zadbać o swoje
> interesy.

Też to brałem pod uwagę, tylko są tu jeszcze pewne inne
elementy sprawy których opisanie w szczegółach zabrałoby
zbyt wiele miejsca i czasu. Jednak istotne w tym wszystkim
jest to, że matka akurat z tego powodu, że najmłodszy
Mateusz żeruje na jej koncie nie wydaje się być
nieszczęśliwa. Jednak jest mi czasem wstyd, bo są ludzie
znajomi, co znają naszą rodzinę i widzą co się dzieje, ale
też nie wiedzą wszystkiego do końca.

> . W tej sytuacji zastanawiam się, czy iść
sprawęczasowi i nie
> wdawać się w żadne konflikty z braćmi, co radzi mi żona.
Co o tym myślicie?