Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami

1. Data: 2006-06-19 10:29:43

Temat: Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami
Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"...Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami i nie przestrzegają podstawowych
zasad higieny w kuchni.
Prawie połowa spośród 1000 ankietowanych Brytyjczyków nie wie, jak
prawidłowo gotować mięso i często obrabia je na tej samej desce, co warzywa,
ryzykując poważne zatrucie pokarmowe..."
http://wiadomosci.onet.pl/1341288,69,1,1,,item.html

2. Data: 2006-06-19 10:53:30

Temat: Re: Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yuras" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> prawidłowo gotować mięso i często obrabia je na tej samej desce, co
warzywa,
> ryzykując poważne zatrucie pokarmowe..."

eeeeeee a myślałem że przepisik tam jaki będzie....;-/

M.>

3. Data: 2006-06-19 10:57:33

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

yuras <p...@o...eu> napisał(a):

> [...]
> prawidłowo gotować mięso i często obrabia je na tej samej desce, co warzywa,
> ryzykując poważne zatrucie pokarmowe..."

że niby co? Kroję dajmy na to wołowinę na gulasz i cebulę na ten sam gulasz i
może inne warzywa jak mam ochotę na np. zupę gulaszową.
Dlaczego mam zmienić (umyć) deskę po pokrojeniu mięsa ??? Jakaś bzdura.
pozdr. turecky

4. Data: 2006-06-19 11:10:37

Od: "jarek" <j...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky" napisał
> [...]
> może inne warzywa jak mam ochotę na np. zupę gulaszową.
> Dlaczego mam zmienić (umyć) deskę po pokrojeniu mięsa ??? Jakaś bzdura.

dlatego ponieważ takie są przepisy :) bakterie z surowego mięsa przedostają
się na warzywa, zjadając takie surowe warzywko ryzykujesz zatrucie
pokarmowe. dlatego w restauracjach, we wszystkich lokalach zbiorowego
żywienia obowiązują przepisy dzięki którym minimalizuje się ryzyko zatrucia
pokarmowego

pozdrawiam
jarek991

w domu możesz robić sobie co chcesz

5. Data: 2006-06-19 11:17:29

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

turecky wrote:

> że niby co? Kroję dajmy na to wołowinę na gulasz i cebulę na ten sam gulasz i
> może inne warzywa jak mam ochotę na np. zupę gulaszową.
> Dlaczego mam zmienić (umyć) deskę po pokrojeniu mięsa ??? Jakaś bzdura.

Przyznaję się bez bicia, że robię podobnie. Jak przygotowuję warzywa
razem z mięsem na gorąco, to kroję na tej samej desce. Ale jak warzywa
mają być na surówkę, to jednak biorę drugą, czystą deskę.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2006-06-19 12:06:18

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> Przyznaję się bez bicia, że robię podobnie. Jak przygotowuję warzywa
> razem z mięsem na gorąco, to kroję na tej samej desce. Ale jak warzywa
> mają być na surówkę, to jednak biorę drugą, czystą deskę.

Ja zmieniam deskę kierując się względami smakowymi żeby resztki z poprzedniego
krojenia się nie zmieszały z aktualnie krojonymi produktami (wszędzie tam
gdzie to niepożądane).
pozdr. turecky

7. Data: 2006-06-19 12:10:43

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek <j...@p...waw.pl> napisał(a):

> [...]
> pokarmowe. dlatego w restauracjach, we wszystkich lokalach zbiorowego
> żywienia obowiązują przepisy dzięki którym minimalizuje się ryzyko zatrucia
No ale warzywka pójdą do tego samego gara co mięso ?

8. Data: 2006-06-19 12:38:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jun 2006 13:10:37 +0200, "jarek" <j...@p...waw.pl>
wrote:

>U?ytkownik "turecky" napisa?
>gulasz i
>

>dlatego poniewa? takie s? przepisy :) bakterie z surowego mi?sa przedostaj?
>si? na warzywa, zjadaj?c takie surowe warzywko ryzykujesz zatrucie
>pokarmowe. dlatego w restauracjach, we wszystkich lokalach zbiorowego
>?ywienia obowi?zuj? przepisy dzi?ki którym minimalizuje si? ryzyko zatrucia
>pokarmowego
>
>pozdrawiam
>jarek991

to rozmawiamy o zwyklych ludziach czy zbiorowym zywieniu?
przedpisca pisal o gulaszu a nie zjadaniu surowego warzywa

pierz, co mieszka w uk i jakos zyje :P

>w domu mo?esz robi? sobie co chcesz

K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2006-06-19 13:07:14

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek napisał(a):

> [...]
> pokarmowe. dlatego w restauracjach, we wszystkich lokalach zbiorowego
> żywienia obowiązują przepisy dzięki którym minimalizuje się ryzyko zatrucia

W ,,zbiorowym zywieniu'' nie mozna trzymac jajek w tej samej
szafce/lodowce co produkty do bezposredniego spozycia. Ale kto w domu
tego przestrzega? ;)

th

10. Data: 2006-06-19 13:41:21

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawidłowo gotować mięso i często obrabia je na tej samej desce, co
> warzywa, ryzykując poważne zatrucie pokarmowe..."

Pytanie jeszcze, co to znaczy "prawidłowo ugotować". Moze ankieterzy sa w
błędzie? A mięso i warzywa obrabiam na tej samej desce. Wynik zatruć - 0.
Nie idiociejmy.

DJD

Krem z białych warzyw z oliwą truflową
GDYBYM...