Budesonid - co to jest

21. Data: 2002-04-04 02:10:01

Temat: Re: Budesonid - co to jest
Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Choruję na astmę od dzieciństwa, byłam karmiona m.in. Encortonem, który
fatalnie na mnie działał -tycie, depresje, totalny spadek odporności, itd.
Błogosławię naukowców za sterydy wziewne (zwłaszcza Flixotide), ale także
swój organizm, dzięki któremu teraz moja astma ma bardzo łagodną postać i
pozwala normalnie żyć ( burze hormonalne w czasie ciąż na pewno się do tego
przyczyniły).

Beata

22. Data: 2002-04-04 07:26:23

Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Apr 2002 00:05:27 +0200, Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
wrote:

>to sa pytania po prostu na ktore nie da sie odpowiedziec bo nie zawieraja
>precyzyjnego pytania i hipotezy, ktora moglaby podlegac potem badaniu.
>Po prostu na takich pytaniach niemozliwy jest zaden porzadny research
>ale rowniez rozmowa z lekarzem.

To były pytania zupełnie amatorskie, ich celem nie było zainicjowanie
jakiegoś poważnego programu badawczego :)

A żeby było jakieś precyzyjne, związane z tematem pytanie, to zapytam jak
często ludzie z tamtego pokolenia (czyli urodzeni 100 lat temu) chorowali na
astmę? Mniej więcej oczywiście, chodzi mi o rząd wielkości.

Paweł

23. Data: 2002-04-04 09:26:09

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz"
ta.am.torun.pl...
On Wed, 3 Apr 2002, Sark wrote:

> [...]
dawki
po

> o grzybicy jamy ustnej - najprawdopodobniej

hmm ... a czy przyczyna może leżeć po stronie
oddychania podczas snu cały czas przezprzez usta
(wysuszenie gardła) jak i / lub przez zazywanie
budesonidu bezpośrednio po przebytym zapaleniu
dolnych dróg oddechowych_oskrzeli ?

Czy w przypadku zażywania flutikazonu zagrożenie
grzybicy jest mniejsze ?

Sark

24. Data: 2002-04-04 10:10:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Apr 2002, Sark wrote:

> Czy w przypadku zażywania flutikazonu zagrożenie
> grzybicy jest mniejsze ?

Nie spotkalem sie z konkretnymi badaniami dotyczacymi
kandydiozy natomiast pismiennictwo podaje, ze
prawdopodobnie czesciej po flutikazonie moze wystepowac
chrypka.

Grzybica takze (podaje to pismiennictwo) czesciej
wystepuje przy stosowaniu inhalatorow MDI ("naciskanych")
- zwlaszcza z przedluzaczem "spacerem"
a znacznie rzadziej przy proszkowych. W przypadku wiec
wystapienia grzybicy, chrypki czy innych miesjcowych
powiklan mozna sprobowac zastosowac zmiane inhalatora
na proszkowy (turbuhaler, dysk)

szczegoly

K.-H. Carlsen "Inhaled steroids and local side-effects"
Allergy 2001; 56:927-927
J.-C. Dubus "Local side-effects of inhaled cortycosteroids in
asthmatic children: influence of drug, dose, age and device"
Allergy 2001;56:944-948

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

25. Data: 2002-04-04 13:32:32

Od: "Pawel" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beta" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> swój organizm, dzięki któremu teraz moja astma ma bardzo łagodną postać i
> pozwala normalnie żyć ( burze hormonalne w czasie ciąż na pewno się do

Hej!

Od 1986 roku leczony byłem sterydami na astmę (pod różnymi postaciami).
Żaden lekarz nie powiedział mi o skutkach ubocznych. W zeszłym roku
poszedłem na siłownie i spotkałem się z komentarzem, że mam "sucze cycki"
(całe szczęście, że nie widzieli reszty ciała, bo bym chaba się ze wstydu
spalił, chociaż podobno wielkość się nie liczy - przynajmniej tak twierdzi
moja dziewczyna). Teraz wiem, że przez sterydy. No i mam mieszane uczucia -
dziękować za złagodzenie astmy, czy złożeczyć za efekty uboczne?

26. Data: 2002-04-07 05:57:58

Od: "Beta" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
uczucia -
> dziękować za złagodzenie astmy, czy złożeczyć za efekty uboczne?

Mnie faszerowano sterydami kiedy byłam niczego nieświadomym dzieckiem, mojej
mamy nikt nie raczył poinformować o skutkach ubocznych. A kiedy jechałam do
sanatorium musiała podpisać oświadczenie, że zgadza się na każdą formę
leczenia. No i byłam traktowana jak królik doświadczalny, nie chcę
wspominać. Na szczęscie teraz mam "tylko" 15-procentowy ubytek kości - taki
drobny efekcik uboczny.
Pozdrawiam.

Beata

Czy szczepić się przeciw grypie ???