Budyń (pyszne, stare...)

1. Data: 2003-10-11 09:21:34

Temat: Budyń (pyszne, stare...)
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam wczoraj, polecam - pyszny i nietrudny. Z lekko ubitą śmietanką,
posypany posiekanymi orzechami. Dziś się wezmę za wersję z laskowymi lub
migdałami :)
(Dałam orzechów ciut więcej, niż w przepisie i wyszedł ładnie)

Budyń z orzechów włoskich wg Ćwierczakiwiczowej:
Osiem żółtek uwiercić w donicy z pół funtem miałkiego cukru. Funt
orzechów włoskich, ważonych z łupinami, obrać i potłuc w moździerzu.
Dobierać po trosze orzechy do żółtek i trzeć razem najmniej pół godziny.
W ostatniej chwili, gdy już budyń ma się kłaść do formy ubić pianę z
tych ośmiu białek, dokładać do masy po łyżce piany i łyżce przesianej
bułki tartej, której powinna być kwaterka. Wymieszać dobrze, wysmarować
formę orzechami, włożyć masę i wstawić do niezbyt gorącego pieca na trzy
kwadranse -- albo, co lepiej -- gotować na parze w rondlu z wodą całą
godzinę, dolewając ciągle wody w miarę wygotowywania się. Do tego
budyniu nie można żadnych zapachów dodawać, bo orzechy same już dają z
siebie aromat. Podaje się przy tym młode, rozpuszczone masło, lub kto
woli -- sos śmietankowy.
--
pa, Basia-Bjk

1. Data: 2003-10-12 16:57:28

Temat: Re: Budyń (pyszne, stare...)
Od: "nazgul" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak by to było po polsku?
tzn współcześnie?

maż kasi

1. Data: 2003-10-13 15:44:42

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nazgul napisał:
> a jak by to było po polsku?
> tzn współcześnie?

Co przetłumaczyć? :) Funt - ciut ponad pół kg, o to Ci chodziło?
--
pa, BasiaBjk

kamionka- dlaczego pleśnieje
Re: [Mam] "swojska" wo3owina. I co dalej?
Gdzie kupię pszenicę ?
[Mam] "swojska" wołowina. I co dalej?
co to za przyprawy???