Buxszpan

1. Data: 2001-04-20 18:30:41

Temat: Buxszpan
Od: Adam Kwiecien <a...@m...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze raz ja buxszpan potrzebuje gleby kwasnej zasadowej czy obojetnej
zna ktos dobra strone z pogoda dla dzierzoniowa kolo wroclawia

Adam Kwiecien
a...@k...com.pl

2. Data: 2001-04-20 22:26:44

Temat: Re: Buxszpan
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bukszpan lubi ziemie kwasna. Zobacz tez na
http://www.wolski.com.pl/bukszpan.html

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-04-21 08:51:51

Od: "A.W." <h...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja korzystam z pogody onetu i sprawdza się niemal zawsze! Niestety nie ma
tam Dzierżoniowa, ale może znajdziesz coś blisko!

http://pogoda.onet.pl/prognoza/1691/index.asp
pozdrowienia
Agata
--
````````````````````````````````````````````````````
````````````

4. Data: 2001-04-21 15:24:45

Od: f...@q...pl (Faber) szukaj wiadomości tego autora

Doc. dr Mieczysław Czekalski w książce "Zimozielone krzewy ozdobne" podaje:
"Bukszpan wymaga gleb żyznych, zawierających wapń. Na glebach bez wapnia
rośnie słabo. Odznacza się wytrzymałością na suszę i dobrze znosi suche,
zanieczyszczone powietrze miejskie".

Można by to jeszcze gdzieś sprawdzić, ale to chyba oznacza, że bukszpan woli
ziemię zasadową. Bo gleba kwaśna raczej wyklucza obecność wapnia. Mylę się?

Pozdrawiam - Danusia

5. Data: 2001-04-21 16:30:42

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Wapn faktycznie oznacza glebe zasadowa. Zatem mamy pat informacyjny. Nie
pamietam juz skad bralem opis do bukszpana, ale poszukam i podam zrodlo. Sam
w kazdym razie tego nie wymyslalem.
--
Pozdrawiam.
Rafał Wolski

Użytkownik Faber <f...@q...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000001c0ca7f$7f360d40$410d74c3@dom...

6. Data: 2001-04-21 16:55:09

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przykro mi, ale nie umiem dokladnie okreslic wymagan glebowych bukszpanu.
Oto dlaczego:
Zygmun Terpinski, "Szkolkarstwo ozdobne" pisze: bukszpan lubi ziemie
prochnicze (czyli kwasne) ale dobrze rosnie tez na ziemiach bogatych w
wapien, byleby gleba byla zyzna.
Prof. dr Wladyslaw Bugala w ksiazce "Dzrewa i krzewy dla terenow zielonych
pisze: "Malo wymagajacy co do gleby, wytrzymaly na susze"
Generalnie w literaturze przewaza poglad co do zyznej gleby prochniczej, a
to zwykle oznacza odczyn lekko kwasny.

-
Pozdrawiam.
Rafał Wolski

7. Data: 2001-04-21 17:13:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@p...com> wrote in message news:9bseg8$8eq$1@news.tpi.pl...
> [...]
> pisze: "Malo wymagajacy co do gleby, wytrzymaly na susze"
> Generalnie w literaturze przewaza poglad co do zyznej gleby prochniczej, a

A jaki odczyn ma glina? U mnie na glinie bukszpan jakos rosnie.
Natomiast wyrazne klopoty ma w miejscach zacienionych, to jest
chyba tez istotny czynnik.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2001-04-21 19:46:47

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe, bo literatura podaje, ze lubi miejsca zacienione i zle rosnie w
pelnym sloncu. Jako wyjatek podaja Polske, gdzie jest male naslonecznienie,
no ale przeciez w Kaliforni naslonecznienie nie jest male.
Natomiast co do odczynu gliny, to stawialbym na obojetny.

--
Pozdrawiam.
Rafał Wolski

9. Data: 2001-04-22 13:53:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@p...com> wrote in message news:9bso8a$gm0$1@news.tpi.pl...
> Ciekawe, bo literatura podaje, ze lubi miejsca zacienione i zle rosnie w
> pelnym sloncu. Jako wyjatek podaja Polske, gdzie jest male naslonecznienie,
> no ale przeciez w Kaliforni naslonecznienie nie jest male.

To nie Kalifornia, lecz Indiana, ale slonca ci u nas nie brak.
Ale to faktycznie dziwne, mam ich 4 i im wiecej cienia, tym
gorzej rosnie. Chyba, ze sa tez inne czynniki, ktorych nie
zauwazam.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2001-04-22 20:40:40

Od: "leslaw" <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Kw. zapytał czy:
Na temat j.w nic nie wiem, ale jeśli chodzi o bukszpan (buXus) to według
Denis'a Retournarda ("Rozmnażanie 250 roślin przez sadzonki") nie ma
specjalnych wymagań co do gleby byle była w miejscu słonecznym lub
półcieniu.
Gdybym nie zajrzał do książki myślałbym, ze kiedyś czytałem o lekko
zasadowej.
Przy okazji, w tej samej pozycji wyczytałem i przetestowałem, że
santolina wymaga gleby
"nawet wapiennej". W Pisarzowicach znalazłem bylinę, która okazała się też
santoliną ale według ekspedientki wymaga gleby wrzosowej. Była w
przeciwieństwie do mojej nie zielona, ale szarawa. Też santolina ale chyba
"cyprysikowata".
pozdrawiam coraz cieplej
Lesław

Magnolia
Perz - jak sie go pozbyc.
Przewieszka dla pędu głównego mocowana na konstrukcji
Po raz kolejny pytanie o żywopłot
Topola a wedzenie kielbaski