Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Data: 2014-11-28 20:53:32
Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: "Chiron" <c...@o...eu>

Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
news:cdr9ioF95i8U1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
&v=SsbaZSmBgNY

> Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest
> kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy
> temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie
> spektrum.

Generalnie wszędzie gdzie piszą o szkodliwości LED pojawia się argument o
świeceniu przez nie głównie w zakresie niebieski- fiolet. Stąd napisałem, że
niemal monochromatyczne. Inny częsty argument przeciw- to migotanie (nawet
niewidoczne, ale męczące wzrok).
No i z tą oszczędnością też dość problematycznie. No bo o ile obecnie ktoś
na taką żarówkę wyda pieniądze- to ma ją długo i zużywa mało energii.
Problem zaczyna się przy utylizacji. Ten, kto ją wyrzuca- zanieczyszcza
środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z
elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także
ponosi- ale ich nie widzi

--

Chiron

---