Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: CHWYT i UNIK by ksRobak
Date: Thu, 13 Jan 2005 21:25:19 +0100
Organization: zzz
Lines: 50
Message-ID: <cs6lnh$da0$1@nemesis.news.tpi.pl>
References: <3...@i...net> <crf2kp$1gio$1@news2.ipartners.pl>
<3...@i...net> <crf3g6$1h45$1@news2.ipartners.pl>
<crf91v$lq8$1@news.onet.pl> <crhqlu$7f$1@news2.ipartners.pl>
<x...@n...onet.pl> <crp1t4$100i$1@news2.ipartners.pl>
<crpab6$pmo$1@nemesis.news.tpi.pl> <crpgo7$172p$1@news2.ipartners.pl>
<crs4fh$gii$1@nemesis.news.tpi.pl> <crufc8$gdi$1@news.onet.pl>
<crv3fm$g8g$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs1tk0$opl$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs30ft$t3s$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs3722$gid$1@atlantis.news.tpi.pl> <cs37lg$33l$1@news.onet.pl>
<cs3chv$hcr$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
<cs3uqs$8si$1@nemesis.news.tpi.pl> <3...@i...net>
NNTP-Posting-Host: qa61.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1105648179 13632 217.99.10.61 (13 Jan 2005 20:29:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2005 20:29:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Noworyta News Reader/2.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:93844 pl.sci.fizyka:123112
pl.sci.psychologia:302669
Ukryj nagłówki
ksRobak; <3...@i...net> :
> Nosz w mordę,, nie lubię się zbytnio chwalić ale przez podstawówkę
> przeleciałem jak meteor nie mając w czasie edukacji innych ocen na
> świadectwie niż 5 (wtedy to była najwyższa) - ze wszystkich
> przedmiotów.
Czyli sfalsyfikowałeś moją teorię i dobrze, bo już po wysłaniu zdałem
sobie sprawę, że jest zbyt dużo zmiennych, żeby to tak na szybko
załatwić - oddam sprawę mojemu mózgowi [a przynajmniej tak mi się zdaje,
że mu coś oddaję, a nie że on łaskawie dał mi wynik cząstkowy ;))] do
obróbki, może kiedyś odda wynik. ;)
Ogólnie pomysł jest prosty [bez zmiennych] - osobowość to wiedza nie
różniąca się w sposobie zapamiętywania od tabliczki mnożenia, czy poezji
Mickiewicza - osoby mające łatwośc w nauce stają się osobowościowymi
kameleonami - w zależności od środowiska przyjmują nieświadomie i
bezkrytycznie [no bo skąd mają wiedzieć, że przyjmują, skoro to proces
stricte biologiczny ;)] treść kulturową danego środowiska - czyli stają
się jego kwintesencją dla postronnego obserwatora, a bezbarwnymi dla
osób z własnego środowiska. Oczywiście osoby wymagające większej liczby
powtórzeń przy nauce też nie mogą powiedzieć, że posiadanie względnie
stałej osobowości to ich "zasługa" - równie przykre, jak inne moje
wypowiedzi. ;) Problem w tym, że wiedzę można przyswajać w różny sposób
[dlatego zaznaczyłem "kujonów", czyli osoby zdolne do przyswojenia
wiedzy na zasadzie wykucia, czyli w dosyć małych i niepowiązanych ze
sobą porcjach - powiązania mogą istnieć w sferze opisu formalnego danej
wiedzy - i również dlatego wykluczyłem uczelnie wyższe, bo formalnie tam
uczy się kompleksowo, a nie z lekcji na lekcję], mogą istnieć przeszkody
organiczne [wzrok, słuch inne ułomności], środowiskowe [w czasie nauki],
problemy natury psychicznej lub dana osoba może się obracać równocześnie
w różnych środowiskach - itd.
I tak naprawdę teorii nie stworzyłem na użytek gnębienia Ciebie -
zaczęło się od "afazji" vB - zastanowiłem się, do jakich efektów może
dojśc pacjent lekarza psychiatry, który będzie w stanie przyswoić szybko
jego słownictwo, i jakoś tak samo wyszło.
A swoją drogą - jak zwykły pasożyt i dla swojego interesu doprecyzuję
jedną z teorii - czyli dążenia mózgu do stanu równowagi - pozytywne
stany emocjonalne mają wymiar przywracania mózgu do stanu równowagi,
negatywne wytrącania go [popychania] ze stanu równowagi [niezależnie jak
"nierówna" by ona była]. To trochę inny wymiar, niż dotychczas
stosowany, czyli zawieszony w próżni. ;)
Flyer - nie jestem specjalistą
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101
|