Re: CSU traci z powodu migracji

From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: CSU traci z powodu migracji
Date: Thu, 11 Oct 2018 11:48:08 +0200

getief,R63DdQm

> No, to więcej Ukraińców w Polsce! Założą SWOJĄ partię.

Czyli prezes Kaczynski ma racje, gdy twierdzi, ze Polska jest
najbardziej demokratycznym krajem swiata. Radzilbym mu wiec bardzo
krytycznie budowac nowa polska Bawarie na Slasku i Podkarpaciu.
A dlaczego? Bo u nas partie polityczna tworzyc moga tylko obywatele
niemieccy i oni tylko maja prawa wyborcze. A w Bawarii wybierac moga
wylacznie obywatele Rzeczpospolitej Bawarii (Freistaat Bayern) oraz
obywatele niemieccy, ktorzy maja tutaj stale miejsce zamieszkania.
Cudzoziemcy nie maja zasadniczo praw wyborczych za wyjatkiem stale tutaj
zamieszkalych obywateli innych krajow UE, ktorzy moga uczestniczyc w
wyborach lokalnych (wybory do rad miejskich, okregowych, gminnych,
burmistrzow itp.).

A dowcip z szeroko cytowana i komentowana wypowiedzia Edmunda Stoibera
polega na tym, ze facet wina za zle notowania swojej partii obarcza
naplywajacych do Bawarii mieszkancow innych krajow zwiazkowych (landow),
a nie jakichs uchodzcow, Turkow, Czechow, Polakow, Austriakow i innych.
Mysle, ze glownie chodzi tu o Sasow (przybyszy z Saksonii), a moze tez i
Rosjan, zwanych tutaj Russland-Deutsche, o ktorych wzgledy bija sie
Lewica i AfD. A wiec nostalgikow dawnych komunistycznych porzadkow.
--
saluto
Silvio Balconetti