Ceny domow

1. Data: 2008-02-10 11:40:35

Temat: Ceny domow
Od: Olek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ceny podane na tej stronie są realne ?

http://www.dobredomy.pl/?informacja=7

Czytam listy i rożnego rodzaju fora i dalej nie wiem ile tak naprawdę
kosztuje budowa domu. Ceny wahają sie od 1500zl/m2 do 3000zl/m2 (stanu
surowy zamknięty).

Mnie stać na dom gdy koszt budowy domu do stanu surowego zamkniętego
będzie max 2000zl/m2. :)

2. Data: 2008-02-10 16:06:53

Temat: Re: Ceny domow
Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olek" <...@...pl> wrote in message news:fomnrg$prk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> surowy zamknięty).
>
> Mnie stać na dom gdy koszt budowy domu do stanu surowego zamkniętego

Uwazam ze za 2000zl/m2 mozna spokojnie fajny domek wybudowac ale oczywiscie
nie kazdy domek i nie o kazdej powierzchni i w zaleznosci od regionu. Na
swoim przykladzie powiem tak: wielkopolska, dom 135m2, dach kopertowy ale
prosty bez wykuszy czy innych zalaman, okna drewniane, ceramika na dachu,
sciany tez z ceramiki i wyszlo 1250zl za m2. Ale... mialem tania ekipe do
murowania i dachu, jezdzilem sam za wszystkimi materiałami i starałem sie
kupować jak najtaniej ( co nie znaczy ze byle co ). Najlepiej powiedz jak
projekt Cie interesuje to ktos moze spojrzy i powie Ci czy te 2 tysi starczy
czy nie.
lukas3339

3. Data: 2008-02-10 17:33:09

Od: Olek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

lukas3339 pisze:

> [...]
> projekt Cie interesuje to ktos moze spojrzy i powie Ci czy te 2 tysi starczy

np. ten http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=559
Ogólnie dom powinien mieć garaż, 4 pokoje, min 90m2(tylko tle co by tani
był:))

4. Data: 2008-02-10 22:36:54

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> Ceny podane na tej stronie są realne ?

Czy są realne - nie wiem prawdopodobne, ale wróć uwagę, że to
koszt konkretnych realizacji, w których wiele mogło zależeć od
konkretnej ekipy, wybranego materiału, cen w hurtowni...
Bo np. czym innym wytłumaczyć fakt że realizacja stanu surowego
projektu Tytan 2 jest dramatycznie droższa od trochę większego i
o wiele bardziej skomplikowanego Syriusza?

> Mnie stać na dom gdy koszt budowy domu do stanu surowego
> zamkniętego będzie max 2000zl/m2. :)

Nie licz w ten sposób, bo łatwo się oszukać. Zupełnie inna
(wyższa) cena metra wyjdzie przy domku 100m2 niż przy 200m2,
wiele zależy od stopnia złożoności dachu, fundamentów, ilości
podciągów (stal) itp., przy jednym domku ta podana przez Ciebie
graniczna kwota może być osiągalna bezproblemowo i ze sporym
zapasem, przy innym nierealna.
Wiesz, jaki dom chcesz budować, szukaj podobnych projektów
(zwracając uwagę nie na jak najbliższą powierzchnie, a właśnie
głównie na te elementy: konstrukcja dachu, rozkład ścian
konstrukcyjnych itp.) i wtedy porównuj.

J. (póki co teoretyk, ale z podobnymi zagwozdkami)

5. Data: 2008-02-11 21:19:29

Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olek" <...@...pl> wrote in message news:foncgc$mm8$1@inews.gazeta.pl...

> np. ten http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=559
> Ogólnie dom powinien mieć garaż, 4 pokoje, min 90m2(tylko tle co by tani
> był:))

Mysle ze za 2tys/m2 czyli w tym przypadku 290tys to da rade spokojnie
wybudowac taki domek do stanu SZ.
lukas3339

6. Data: 2008-02-12 08:08:37

Od: Olek <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

lukas3339 wrote:

> [...]
> jak
> starczy

> Mysle ze za 2tys/m2 czyli w tym przypadku 290tys to da rade spokojnie

SZ = Stan Surowy Zamkniety ?
290tys = 190tys ? :)

Na stronie dla domku http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=559

Orientacyjne koszty budowy:
1. Stan zero: 33 200 zl
2. Stan surowy otwarty: 75 200 zl
3. Stan surowy zamkniety: 41 500 zl
---------
150 000 zl

Czyli 1500zl/m2

Dla tego konkretnego domu koszty sa wyjatkowo niskie, dla wiekszosci to
ok 2000tys zl/ m2

7. Data: 2008-02-13 21:39:29

Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olek" <o...@w...pl> wrote in message news:fork65$bi3$1@inews.gazeta.pl...

> SZ = Stan Surowy Zamkniety ?
> [...]

A skad podejrzenie ze ten dom ma 100m2? :)

PRzeciez jest jeszcze garaz i oranzeria. A to ponad 40m2 razem. Nikt Ci
przeciez za darmo tego nie wybuduje i nie da materialow za darmo.

Wezmy taki stan surowy otwarty ktory wdlug kosztorysanta optymisty ma
kosztowac 75 tys.
Wg. muratora stan SO to:

sciany zewnetrzne, - 157m2 - budujac to z suporeksu to przyjmujac ze 1
bloczek kosztuje 10zl to Ci daje ze 12 tys.

Nadproza moze z 2 tys.

sciany wewnetrzne murowane i kominy
127m2 scian z suporeksu to ok 6500zl, plus cegla na kominy czesciowo
klinkier czesciowo zwykla to ze 3 tys ( tutaj mocno sstrzelam nie wiem jakie
wysokie itd. )

Do tego cement, wapno, piasek - ok. 3000.

, stropy,

Dobra bede optymista i powiem 10tys ( terriva plus beton ), ale przy tej
powierzchni to na pewno wiecej.

schody

ok 4 tys ( robocizna + material ) - betonowe

, konstrukcja i pokrycie dachu, rynny.

Powierzchnia dachu 240 m2, moj dom ma 208m2, ale mam duzo okien dachowych
wiec zalozmy ze wychodzi na to samo czyli 50tys. ( robota + material )
A jeszcze nie mam podbitki i rynien. A to kolejne powiedzmy 5 tys.

Do tego zalozmy ze znajdziesz tak jak ja taniego murarza i zrobic Ci to
wszystko za 10 tys zl.

To ile mamy razem? 97,5tys. A mialo byc 75 i co?

I tak kolego bedzie na kazdym kroku. Ja Ci tutaj podaje ceny ktore sa realne
i akutalne. Oczywiscie moglem sie o troche pomylic ale nie o ponad 20 tys.

Uwazam ze mozna postawic ten dom w SSO za 2000/m2 na pewno. Ale ile nizej to
nie umiem powiedziec. I pamietaj - ten dom ma ok 140m2 a nie 100m2.

pozdrawiam
lukas3339

Patelnie
Garnki Tefal Edition czy Berghoff?
Karnisze z prowadnicą
[pyt] Podatek od spadku
Blat bukowy z Ikea po kilku latach - renowacja