Chamstwo i prostactwo

31. Data: 2019-06-18 15:20:02

Temat: Re: Chamstwo i prostactwo
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18/06/2019 o 13:39, gazebo pisze:

> to obserwacja a nie fascynacja, tu tak samo kradna, morduja, mlodziez
> maja, ze ho ho :) chcialoby sie powiedziec nasi tu byli, a jednak
> roznica jest ogromna, cos mi sie przypomnialo, tez potrafia narysowac
> wielkiego chuja na budynku :)

w tym przypadku nasi tu byli, bo to zdecydowania polski koloryt:
https://szybkiplik.pl/download/2944587296a40258b4cc0
1a0f97332fb.html

--
gazebo

32. Data: 2019-06-18 17:46:12

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.06.19 um 13:16 schrieb Trybun:

> No tak - tysiące powodów, z wykluczeniem chamstwa, bo to jest
> zarezerwowane dla Polaków... W pytaniu o to jakiego rodzaju pisma
> używasz akurat nie ma nic złego, tak samo o kraj pochodzenia.

Bez przesady. Chamy i prostacy zdarzaja sie w kazdej nacji i byc moze w
podobnym odsetku. Bo co to jest chamstwo? Wedlug cytowanego medrca to
swiadome naruszanie norm obowiazujacych w danym srodowisku. Np. jestes w
kosciele i komentujesz kazanie mowiac "to klamstwo, nieprawda", albo na
zebraniu mowisz do przedmowcy, ze jest "sk*synem", albo idziesz na
spotkanie z politykiem, wyjmujesz gwizdek i gwizdzesz. Przyklady z moich
stron. Prostat natomiast to taki - dalej wedle definicji fachowca -
ktory nie zna norm i nieswiadomie je lamie.

A te definicje podaje, gdyz czesto subiektywnie oceniamy pewne
zachowania - dla mnie to chamstwo, dla kogos innego - nic zlego.

--
saluto
Silvio Balconetti

33. Data: 2019-06-18 17:58:16

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.06.19 um 13:17 schrieb Trybun:

> [...]
> grał w jednej drużynie", albo obraźliwe tabliczki pod Wiedniem z
> komunikatami extra do Polaków.. o szwabskim robieniu nas złodziejami

To juz inna sprawa. Stereotypy narodowosciowe, niechec wobec pewnych
grup (np. ksenofobia), a rowniez przewrazliwienie, bo sa tablice
wielojezyczne w sklepach informujace o monitoringu, opinie o zlodziejach
z pewnych krajow (sa rowniez dowcipy dotyczace innych nacji, Wlochow,
Turkow, Grekow, Rosjan, a rowniez Sasow, Szwabow, Bawarow, Prusakow; a
obrazaja sie Polacy).
Zarzucanie fascynacji zachodem to tez jakies przewrazliwienie, bo kolega
przedmowca mieszka w UK (nie wiem jak dlugo), a ja 32 lata w BRD, wiec
skad mamy brac przyklady polskie?

Przypomne jeszcze raz w pewnym uproszczeniu, ze cham zna normy
srodowiskowe i je swiadomie lamie, a prostak ich nie zna. Siorpanie
(siorbanie) zupy, bekanie i pierdzenie w towarzystwie moga byc oznakami
chamstwa lub prostactwa w zaleznosci od biografii aktora.

34. Data: 2019-06-19 03:05:31

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-18 08:26, gazebo wrote:

> mankutom juz nie przywiazuje sie reki do plecow
>
> bardzo przepraszam ale nie moglem sie powstrzymac :]

zgadnij dlaczego?

35. Data: 2019-06-19 03:41:56

Od: a...@o...net.nz szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15/06/2019 o 13:00, Silvio Balconetti pisze:

> U nas to jest normalne:
> widzisz kogos kolo domu, na przejsciu dla pieszych, na klatce schodowej,
> w sklepie, w silowni - byc moze nie znasz i nigdy wiecej nie zobaczysz,
> usmiechasz sie, mowisz "hallo" i albo cos dodajesz albo nie, i swiat
> wydaje sie bardziej przyjazny.

nie tak dawno tacy w Polsce * wpraszali się * na obiad
a po obiedzie * zapraszali * gospodarzy na :

https://images.app.goo.gl/ZBfqhqsen152Z24H8

https://youtu.be/g5fg8-VWNo0
Gorecki - Symphony of Sorrow Songs
https://youtu.be/vEGT83TdxMc

https://images.app.goo.gl/hYn4Wcw6YUUJdgT86

W dniu 15/06/2019 o 15:08, gazebo pisze:

> jak sie potkniesz na krawezniku to zaraz znajdzie sie
> pare osob pytajac jak pomoc, to naprawde mile

gdy gość makreli gwałcił niemkę na ulicy
przy stadzie tubylców patrzących obojętnie
tylko Polka spytała dziewczynę czy wsjOK
leżąca wyszeptała prośbę o pomoc , więc
Polka zwlekła go z dupy i pogoniła
wezwała policję i pomogła złapać

On 2019-06-16 14:33, Silvio Balconetti wrote:

> Podobnie reaguja ludzie Zachodu i to wcale nie wystraszeni i niepewni.
> Sadze, ze poprzez takie zwykle, nic nie znaczace gesty utwierdzaja sie w
> poczuciu, ze wszystko jest ok. Bo jesli ten obcy nie zareaguje lub
> zareaguje inaczej, np. wrogo, to wtedy zapala sie im swiatelko alarmowe.
> Cos takiego zauwazylem dosc dawno temu jezdzac rowerkiem po
> holenderskiej prowincji (bylem u znajomych, ktorzy pozyczyli mi rower na
> wycieczki). Ludzie pracowali w ogrodkach lub wygladali z okien,
> pozdrawiali obcego, on (czyli ja) ich pozdrawial i jechal dalej.

tak samo pozdrawiali niemców nie reagujących ( pokojowo )
podobnie machają chorągiewkami manekiny przed naprawianą drogą

Am 17.06.19 um 18:26 schrieb Trybun:

> [...]
> Człowiek na ogół wiele nie różni się w zachowaniu od zwierząt. Podkulony
> ogon u psa na ogół nie oznacza pewności siebie. To samo z uśmiechami u

psy się witają wąchaniem cudzej dupy itp
ludzie ( ostrożniej ) przyjaznymi grymasami itp

> [...]
> sie usmiechna i pozdrowia wedrowca. Sa na swoim, maja rodzine i setki
> sasiadow tudziez psy, zeby intruza pogonic.

po prostu obłuda
na swoim z rodziną
i setką sąsiadów , psów
zaCzekają na * wyzwolenie *
( jak kurwa ) następnym klientem

Emotional wedding Haka moves
Maori bride to tears, NZ
https://youtu.be/QUbx-AcDgXo

High School Boys Honour
Retiring Teacher With Moving Haka
https://youtu.be/lt6GRghrmaU

ty chwalący się
że np przed kościołem grzecznie
przyjmując od uśmiechniętego ? księdza
jakiś * święty * obrazek , wyrzuciłeś dyskretnie
( kulturanie ? do śmieci ) gdy byłeś pewny !
że ten ksiądz już was nie może zobaczyć
nie czujesz się prostakiem ani chamem
lecz * dobrze wychowanym * jak oni :

Les Indes galantes. Les Sauvages
https://youtu.be/3zegtH-acXE

nieporównywalnie lepsi od takich ( ? ) :

Experience America's Largest Powwow | Short Film Showcase
https://youtu.be/5j1Vt1impIE

Inside an Apache Rite of Passage Into Womanhood
https://youtu.be/r1Cx_9YDQEc

Pow-wow dancing styles and meanings
https://youtu.be/MONgmqIpaW8

po wymordowaniu możliwej * konkurencji *
zostawiać sobie w rezerwatach na pośmiewisko
wykończonych ( kulturalnie ) obŻydzonych oSzwabionych
tylko potulnych jak wy * eleganckie * szmaty ?

https://bit.ly/2IRhlYl
https://bit.ly/2XYgcVa
https://bit.ly/2x0bsTn
https://bit.ly/2ZvovIv

https://youtu.be/9TeW4hW1QD0
Residential Schools
https://youtu.be/VmjrVfsLRBE

36. Data: 2019-06-19 08:31:29

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19/06/2019 o 02:05, Ilona pisze:

> zgadnij dlaczego?

bo to jest karalne

--
gazebo

37. Data: 2019-06-19 08:37:29

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19/06/2019 o 02:41, a...@o...net.nz pisze:

> gdy gość makreli gwałcił niemkę na ulicy
> przy stadzie tubylców patrzących obojętnie
> tylko Polka spytała dziewczynę czy wsjOK
> [...]
to moze chlopcy sa zli a kobiety dobre
https://www.se.pl/wiadomosci/polska/zwyrodnialec-zam
knal-dziecko-w-pralce-szokujace-nagranie-aa-zYZs-zDU
e-phVH.html

--
gazebo

38. Data: 2019-06-19 14:55:04

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2019 o 17:46, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
>
> A te definicje podaje, gdyz czesto subiektywnie oceniamy pewne
> zachowania - dla mnie to chamstwo, dla kogos innego - nic zlego.

I tu jest pies pogrzebany - absurdem jest wymyślać że dobre czy złe
cechy ludzi są przywiązane do danej rasy człowieka, czy pochodzenia.
Ludzie są różni pod wieloma względami, ale to nie może być powodem
szykan ze strony innych ludzi, nie róbmy ich współwinnymi tylko z tego
powodu że maja taki sam kolor skory jak przyłapany na gorącym uczynku
złodziej. Niemcy stanowczo przeginają podnosząc problem "polskiego
złodziejstwa".

39. Data: 2019-06-19 14:57:23

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2019 o 14:39, gazebo pisze:

> [...]
> maja, ze ho ho :) chcialoby sie powiedziec nasi tu byli, a jednak
> roznica jest ogromna, cos mi sie przypomnialo, tez potrafia narysowac

Tak "nasi", niedawno na radzie Krakowa był podnoszony problem z
turystami z Wysp. Zastanawiano się w jaki sposób ich zniechęcić do
odwiedzania tego miasta, ponieważ znaczna część z nich zachowuje się jak
jakieś kompletne dzikusy bez krzty kultury. Ale czy możemy mówić o
jakiejś ogólnej dziczy z tego rejonu świata?

40. Data: 2019-06-19 14:58:17

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.06.2019 o 17:58, Silvio Balconetti pisze:

> [...]
> (siorbanie) zupy, bekanie i pierdzenie w towarzystwie moga byc
> oznakami chamstwa lub prostactwa w zaleznosci od biografii aktora.

Usprawiedliwiasz te tablice pod Wiedniem,  i skierowane do nas Polaków
obraźliwe apele?

Nie jest to żadne przewrażliwienie - najzwyczajniej jesteście
zafascynowani czymś co tylko wy sami widzicie.  Oczywiście my Polacy
możemy mieszkańcom Europy Zachodniej zazdrościć wielu rzeczy - np.
polityków, obsługi pacjenta w placówkach medycznych czy jako petentów w
urzędach, ale tylko w tych niektórych wybranych instytucjach, a nie w
życiu codziennym.

Narcyzm grupowy
Nareszcie ktoś reaguje.
Aj waj!