Data: 2011-03-07 09:42:06
Temat: Re: Chirona trzeba przypilnować aby nie brał antybiotyków.
Od: "Chiron" <c...@o...eu>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Nemezis" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:d12a1c9d-0608-4f1e-b2a0-b4e9665ebf29@z3
g2000prz.googlegroups.com...
medea napisał(a):
> W dniu 2011-03-06 22:06, zdumiony pisze:
> > U�ytkownik "medea" <x...@p...fm> napisa� w wiadomo�ci
> > news:il0sub$knb$1@news.onet.pl...
> >> Faktem jest jednak, �e zosta� wynaleziony w czasie wojny i dla
> >> cel�w
> >> militarnych, czyli wojna przyspieszy�a jego powstanie. Oczywi�cie
> >> to
> >> w To jest inny temat. By�a mowa o tym, �e II wojna przyczyni�a
> >> siďż˝ do
> >> rozwoju technologii.
> >
> > Sk�d przypuszczenie �e gdyby w latach 1939-1945 akurat nie by�o
> > wojny
> > to w tych latach nie wynaleziono by silnika odrzutowego?
>
> Jako� trudno mi uwierzy�, �e wynalazcom zabrak�o kilku lat pokoju
> na to,
> �eby odkry� go jeszcze przed wojn� dla cel�w pasa�erskich. ;)
>
> Ewa
Pierwszy nowoczesny silnik turboodrzutowy opatentował w 1930 roku
Anglik Frank Whittle . 27 sierpnia 1939 odbył swój pierwszy lot
Heinkel He 178 , pierwszy samolot z silnikiem turboodrzutowym.
Silniki odrzutowe podzielić można na przelotowe, w których utleniaczem
niezbędnym do procesu spalania jest zasysane z otoczenia powietrze,
oraz rakietowe, używające do tego celu utleniaczy przewożonych wraz z
paliwem.
Medea co ty pleciesz?
====================================================
===============
Nie rozumiesz, co napisałeś: i Brytyjczycy i Niemcy pracowali nad silnikiem
do samolotów wojskowych (szczególnie Niemcy). Henkel był o generację lepszy
w 1939 r od brytyjskich. Jednak konstruktorzy broni V popędzili o kilka
generacji do przodu. Przecież nie konstruowali silników do samolotów
pasażerskich- i robili to w czasie wojny, tak?!
--
Chiron
Prawda, Prostota, Miłość.
|