Chleb ze smalcem i...?

1. Data: 2006-04-07 13:19:25

Temat: Chleb ze smalcem i...?
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, tak mnie natchnęło kanapkowo-wspomnieniowo w wątku o ogórkach.

Jak większość grupowiczów lubię od czasu do czasu zjeść ze smakiem chleb ze
smalce, nie tylko wtedy gdy w lodówce kryzys.

Z czym wy jecie? Pomijam dodatki smakowe do smalcu (ja cebulka, skwareczki),
a po posmarowaniu sól.
U mnie w domu taki chleb je się z samą solą, ew. na to ogórek kiszony lub
papryka konserwowa, surówka z dnia poprzedniego lub krążki cebuli/czosnku -
mniam. Wy coś dorzucicie?

Aczkolwiek pamiętam, że mój dziadek brał grubą pajdę chleba, smarował
takowoż grubo smalcem i posypywał suto..... cukrem. Lata minęły, dziadka
dawno już nie ma, a ja nadal nie odważyłam się na ten mezalians
organoleptyczny. Jadł tak ktoś, czy to patent tylko mojego dziadka?

Z dzieciństwa pamiętam też, że uwielbiałam jeść kanapki z samą musztardą,
nawet bez masła, ew. z majonezem. Mama krzyczała, a ja niczego innego nie
chciałam jeść...:P No i chleb ze śmietaną i cukrem... Pomyśleć, że to kiedyś
się jadło z chęci tak jak zielony agrest, jabłka i czereśnie. Dziś na widok
czegoś niedojrzałego na gałęzi i myśl o zjedzeniu dostaję ściskoszczęku;-)

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2006-04-07 13:27:53

Temat: Re: Chleb ze smalcem i...?
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Z czym wy jecie?
Kiedyś lubiłam ze smalcem, pomidorem i cebul.
Teraz chleb ze smalcem jem kiedy robie galaretę ze świńskich nóg (na jej
powierzchni tworzy sie pysznosciowy smalczyk) - ten jemy bez żadnych
dodatków ;)
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-04-07 13:32:38

Od: " Juf" <j...@b...pl.preczzespamem> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
> [...]
> lub papryka konserwowa, surówka z dnia poprzedniego lub krążki
> cebuli/czosnku - mniam. Wy coś dorzucicie?

Jeżeli smalczyk pochodzi z domowego wytopu słoninki, a zakładam, że nie jest
z kostki kupionej, to do owego przetopu koniecznie dodaj cebulkę, skwarki
bedą z natury, ale też koniecznie tarte jabłko.
Sam przetestowałem i działa znakomicie.

> [...]
> dziadka dawno już nie ma, a ja nadal nie odważyłam się na ten
> mezalians organoleptyczny. Jadł tak ktoś, czy to patent tylko mojego

Nie jadłem, ale raczej jak już, to wolałbym dodać minimalną ilośc cukru (=
dobra szczypta na 0,33 l)własnie w trakcie przetapiania słoniny. ZTCW, to
cukier działa konserwująco, a w minimalnej ilości podkresla smak, oczywiście
o ile nie zdominuje.

Juf

4. Data: 2006-04-07 13:53:11

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z cukrem moja babcia jadła pomidory, tez sie nie odważyłem.

Pomidory i cukier to smak mojego dzieciństwa czasami jeszcze teraz jak mnie
coś natchnie siegam po pomidora i posypuje cukrem-smakuje wybornie:))

5. Data: 2006-04-07 14:01:04

Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> organoleptyczny.

Z cukrem moja babcia jadła pomidory, tez sie nie odważyłem.

J.

6. Data: 2006-04-07 14:07:40

Od: Sawi <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Swierczek napisał(a):

> Z cukrem moja babcia jadła pomidory, tez sie nie odważyłem.

U mnie normalna rzecz. U babci na stole jak staly pomidory
pokrojone to na dwoch talerzach - z sola i z cukrem.
I ja wole z cukrem.

--
Sawi
w sieci: www.fruitysite.net

7. Data: 2006-04-07 14:42:33

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tartym chrzanem lub z cebulą pokrojoną w talarki.
Pozdrawiam. B.

8. Data: 2006-04-07 14:50:43

Od: "Katarzynella" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie normalna rzecz. U babci na stole jak staly pomidory
> pokrojone to na dwoch talerzach - z sola i z cukrem.
> I ja wole z cukrem.
> na ulicy: Espero '97 1.8 LPG

A u mojej babci były dwie mizerie - na słodko i na słono.

A do chleba ze smalcem szczypior z czosnku...

9. Data: 2006-04-07 17:15:27

Od: "Maciek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smalczyk z cebulką i majerankiem
Smaki dzieciństwa:kiszona kapusta z cukrem,chlek z masłem,truskawkami i
cukrem ,kasza manna gotowana na wodzie podana z tartym jabłkiem i cukrem.
Ach,wspomnień czar.

10. Data: 2006-04-07 17:22:42

Od: zbigi <z...@s...motocykle.org> szukaj wiadomości tego autora

Alicja napisał(a):

> Pomidory i cukier to smak mojego dzieciństwa czasami jeszcze teraz jak mnie
> coś natchnie siegam po pomidora i posypuje cukrem-smakuje wybornie:))

Nom :) Bardzo mniam :)
I jeszcze nie wolno zapominac o rzodkiewkach z cukrem :)
Bierzemy rzodkiewke, "maczamy" przed kazdym kesem w cukrze i juz :)

Jaka jarzynka do dziczyzny?
sprawdzony przepis na kompot jablkowy
Zaczatek z zakwasu (do Izoldy ;-)
Forma do tarty - hilfe