Chłodniki

1. Data: 2003-06-13 08:27:58

Temat: Chłodniki
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

========
Robię różne, najbardziej lubię zbliżony do tradycyjnego:
- kwaśne mleko lekko podchodzące serwatką (domowe)
- trochę śmietany
- pęczek botwiny
- pęczek koperku
- trochę szczypiorku
- ogórek
- kilka rzodkiewek
- 1 ząbek czosnku na litr chłodniku
- cytryna
- sól, cukier pieprz
Buraczki i łodygi botwiny siekam i gotuję, na końcu wrzucam pocięte liście,
wyłączam i studzę.
Siekam ogórki, rzodkiewki, koper, szczypior, czosnek. wyciskam cytrynę.
Wszystkie składniki - do michy i wymieszać.
Odstawić do lodówki, na parę godzin.
Podawać z jajkiem na twardo.

Stosuję różne warianty, np. botwinę gotuję z elementami drobiowymi, albo z
boczkiem wędzonym (mniam), albo dorzucam jeszcze inne zielone.

A Wy jak robicie?

waldek
========

1. Data: 2003-06-13 08:41:10

Temat: Re: Chłodniki
Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dzieci pochłaniają latem chłodniki nieco inne...
Owoce gotuję jak na kompot - głównie wiśnie, czereśnie, truskawki - z połową
cukru. Dodaję makaron (najczęściej łazanki) i trochę słodkiej śmietanki.
Zupka wychodzi lekko kwaśna.
Dla nas pycha...

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-06-13 08:41:46

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Jun 2003 10:27:58 +0200, waldek wrote:

> A Wy jak robicie?

Prawie tak jak Ty, tylko szybciej :)

- Kefir - ilosc zalezna od ilosci osob, ale zazwyczaj wychodzi litr na
osobe ( zarłoczni jestesmy :) )

- pęczek lub dwa koperku
- ogórki długie - sztuk cztery
- rzodkiewki - 2-3 pęczki
- do smaku sol, pieprz, czosnek
- i zamisat botwinki zabarwiam i zasmaczam wszystko zakwasem buraczanym.

I do lodówki

A jak jestem sama ton aszybko sam kefir z zakwasem i solą ziołowa Kamisa. I
pije, pije, i jest pyszne :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-06-13 18:13:38

Od: "Kasia" <k...@B...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wlawam kefiry do miski i zabarwiam je koncentratem buraczkowym
Krakusa. Następnie wrzucam ogórki świeże pokrojone w kosteczke.
Botwinkę siekam i gotuje w garnku w małej ilości wody z odrobiną
masełka i startymi ogórkami kiszonymi. (ok. 15 minut). Po wystudzeniu
dolewam do kefirów i dodaje koperek. Serwuje zazwyczaj z jajkiem na
twardo.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-06-14 13:22:05

Od: "Monika" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
mój chłodnik to:
rzodkiewki
ogórki
starte buraki
jogurt albo kefir
parówki (surowe, pokrojone w kostkę)
no i oczywiście przyprawy

pozdr.

1. Data: 2003-06-16 06:27:30

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
Prawdę mówiąc, myślałem, że poczytam sobie jakieś fajne przepisiki na
chodniki innojarzynowe niż tradycja nakazuje albo np. owocowe. A tu tylko
Lenka do tablicy się udała. Jak na porę gorącą, w której i toniemy i potem
broczymy to i odzew taki nijaki jakiś. Czyżby chłodniki nie były ubóstwiane
w Narodzie? Kochani, kapucha kapuchą, ale chłodniki jeść trzeba. Amen.

waldek
=========

1. Data: 2003-06-16 15:34:20

Od: v...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ========
> Robię różne, najbardziej lubię zbliżony do tradycyjnego:
> waldek
> ========

Witam,
Zobacz http://www.kuchnia.bytow.pl/szukaj.php?query=chłodn