Chora morela

11. Data: 2006-10-13 12:31:37

Temat: Re: Chora morela
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:egnre2$dgk$1@polsl.pl Dobranoc
<a...@a...art.pl> napisał(a):

> :)))) Że też chciało się przepisywać :)

Hejka. Po co się męczyć przepisywaniem skoro można skopiować. Trzeba
tylko wiedzieć skąd i co. :-) Jednak ja chyba bym na Twoim miejscu raczej
zwrócił uwagę na termin oprysku Topsinem. ;-)
Pozdrawiam filuternie Ja...cki

12. Data: 2006-10-13 12:40:12

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Platyphylos" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> To drzewo jest praktycznie nie do uratowania.

Polemizowałabym, zależy jak duże są rany i jak umiejscowione. Wiele zależy
także od przebiegu zimy oraz sąsiedztwa. Jeśli w sąsiedztwie są inne
zainfekowane drzewa, to rzeczywiście dalsza uprawa nie wróży powodzenia,
zwłaszcza jeśli nie ma się możliwości leczenia wszystkich chorych drzew.

> Więc, zlikwidować,spalić i zakupić nowe i wtedy stosuj zabiegi
> wcześniej podane.

Rzeczywiście morele zarażone leukostomozą są trudne do utrzymania przy
zyciu, ale można próbować. Nie ma sensu sadzenie nowego drzewa jeśli
zachodzi przypadek istnienia choroby w sąsiedztwie. W takim wypadku istnieje
olbrzymie prawdopodobieństwo zakażenia każdego kolejnego drzewa. Rozumiem,
że wspomniane opryski miałyby być stosowane niejako profilaktycznie. W takim
wypadku ja bym zrezygnowała z uprawy - koszty i niepewność wyniku są zbyt
wysokie.

Pozdrawiam
Baśka

13. Data: 2006-10-13 12:43:41

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Jednak ja chyba bym na Twoim miejscu raczej
> zwrócił uwagę na termin oprysku Topsinem. ;-)

Ach ta połowa liści :)
Mnie już to po grzyba, kilka lat temu morela podziękowała mi za współpracę.

Pozdrawiam zgrzybiale
Baśka

14. Data: 2006-10-13 15:04:47

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc napisał(a):
[...]
> Rzeczywiście morele zarażone leukostomozą są trudne do utrzymania przy
> zyciu, ale można próbować. [...]

Moja morela dożyła 30-kilku lat, przez ostatnie dziesięć była stale
reanimowana.
Jak do tej pory takich owoców jak ona miała nigdzie nie spotkałem.
:-(
pozdr. Jerzy

15. Data: 2006-10-13 16:23:25

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojawiają się rozległe nekrozy oraz obfite wycieki gumy. Na obumarłej korze
> występują brunatnoczerwone wzniesienia będące skupieniami zarodników
> konidialnych. Drewno porażonych pędów brunatnieje. Do zakażeń dochodzi przez
> zranienia warstwy korowej. Najczęściej porażane są drzewa uszkodzone przez
> mróz lub osłabione długotrwałą suszą. Należy usuwać porażone gałęzie, konary
> lub całe drzewa. Topsinem opryskujemy jesienią w momencie gdy już opadnie co
> najmniej połowa liści.
> Może już czas pomyśleć o nowej sadzonce.
Witam !
Dzieki za rady. Liscie zwiedły dopiero wczoraj. Drzewo było jak do tej pory
bardzo zdrowe i ładne. Wiek podałam w zaokragleniu , bo chyba ma 8 lat.
Będę próbowała ja leczyć.

Pozdrawiam , Elzbieta

16. Data: 2006-10-13 16:36:10

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne srebrne podziałałyby jeszcze lepiej. Na serio.

Dlaczego srebrne mają działać lepiej? Miedziane wypróbowałem
i dlatego o tym napisałem.
Pozdrawiam.Mirzan

17. Data: 2006-10-13 16:36:13

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypadku ja bym zrezygnowała z uprawy - koszty i niepewność wyniku są zbyt

Witam!
Ogród jest mały i w sąsiedztwie jest jeszcze nektaryna , która jak na razie
jest zdrowa.
Zetnę chorą gałez i będe myslała jak działać dalej. Rany są jeszcze na pniu.
Owoce ma wspanaiałe i trudno bedzie z nia rozstać sie.

Pozdrawian , Elzbieta

18. Data: 2006-10-13 16:42:24

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W miejsce wycieku gumy wbij kilka miedzianych gwoźdików.Można je dostać
> w sklepach z artykułami do remontu mieszkań.Uszkodzenie zaschnie w ciągu
> paru dni.To takie moje prywatne czary.
> Pozdrawiam.Mirzan

Witaj!
Słyszałam, o działaniu drutu miedzianego , wbijanego przez ogrodników do
łodygi pomidora .
A to cos nowego!

Pozdrawiam , Elzbieta

19. Data: 2006-10-13 16:44:56

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> reanimowana.
> Jak do tej pory takich owoców jak ona miała nigdzie nie spotkałem.

Moja tez owoce ma super. Nie odpuszczę jej tak łatwo. Na toporek to zawsze
jest czas.
Pozdrawiam , Elzbieta

20. Data: 2006-10-14 03:14:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Dlaczego srebrne mają działać lepiej? Miedziane wypróbowałem
> i dlatego o tym napisałem.

Srebro ma silniejsze właściwości odkażające.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Odsniezarki elektryczne
Czy róża Golden Glow to to samo co Golden Showers?
[ponownie] jak i kiedy przycinac zywoplot z glogu?
Krzewy do cienia
zakupy