Ciasto dojrzewające

1. Data: 2001-11-21 14:09:53

Temat: Ciasto dojrzewające
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto dojrzewające

To ciasto należy upiec już teraz, potem zapomnieć i triumfalnie sobie o nim
przypomnieć gdzieś na Nowy Rok, albo jeszcze lepiej na Trzech Króli.

4 jajka
20 dkg margaryny lub masla
250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
zapach cytrynowy ( najlepiej skórka otarta z 1 cytryny)
przyprawa jak do piernika, ale mniej imbiru wiecej cynamonu
175 g cukru, jak kto ma to brązowy, ale bialy tez się nadaje
2 szklanki mieszanych bakalii

Ciasto zmieszać ( jajka+cukier + masło + reszta), dodać bakalie, wylac do formy
( wygodnie w tym wypadku forme wyłożyc folią aluminiową, ale może być i papier
do pieczenia, odradzam pieczenie w formie wysmarowanej i wysypanej).

Piec półtorej do 2 i pół godzin w temperaturze 150-170 stopni.
Ciasto wyrasta niewiele, nie powinno się też zbytnio zarumienic.Ma być na
patyczek suche. Jak ostygnie, zalać alkoholem ( whisky, brandy,czysta wódka)
tak pół szklanki ( 125 ml). Zawinąć w folię aluminiową ( papier do pieczenia)
szczelnie, włożyć do spiżarni ( na pawlacz czy jakoś tak) i zapomnieć.

Bezposrednio po upieczeniu przypomina wióry... Wesołych Świąt!!! Qd

1. Data: 2001-11-21 14:17:05

Temat: Re: Ciasto dojrzewające
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

...przerywamy program aby na żywo przekazać
co <d...@p...onet.pl> oświadczył/a:

> 175 g cukru, jak kto ma to brązowy, ale bialy tez się nadaje

a jaka to różnica?

--
wojmat <w...@o...pl>
"Usenet to nie wszystko."

1. Data: 2001-11-21 14:28:44

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jaka to różnica?
>
> --
> brązowy cukier jest
po pierwsze brązowy
po drugie mniej slodki
po trzecie ma jakby echo czegos kwaskowatego
po czwrte robiony jest z trzciny cukrowej a nie z buraków
po piate- u nas bardzo rzadko dostę pny, a jak jest, to drogi.
po szóste- wesołych Świąt!!! Qd

1. Data: 2001-11-22 09:42:34

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: <d...@p...onet.pl>

> Ciasto dojrzewające
>
> To ciasto należy upiec już teraz, potem zapomnieć i triumfalnie sobie o
nim
> przypomnieć gdzieś na Nowy Rok, albo jeszcze lepiej na Trzech Króli.

A blacha jaka?

--
Masacra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-11-22 09:57:33

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> From: <d...@p...onet.pl>

> nim
>
> A blacha jaka?
>
> --
> Masacra
> When God made man, she was only testing
>
> Blacha to raczej nieduża, w końcu jak policzysz wszystkie składniki, to masz
nieco ponad litr ciasta, może byc keksówka, ja robie w małej prostokątnej (
18x24 cm i po prostu w blasze, szczelnie zawiniete to ciasto przechowuje. QD>

refleksja nad tym czego nie lubię w lokalach (banał)
mozdzierz
Śliżyki
WWW
Mozarella i co dalej?