Ciasto z czeresniami

1. Data: 2004-06-08 16:23:11

Temat: Ciasto z czeresniami
Od: "violka" <t...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów :)

Poszukuję sprawdzonego przepisu na ciasto z czeresniami, wiem że sa google,
ale nic konkretnego nie wygogowałam. Będę wdzięczna za pomoc.

wanda

1. Data: 2004-06-08 23:16:05

Temat: Re: Ciasto z czeresniami (P)
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

violka wrote:

> Witam wszystkich grupowiczów :)
>
> Poszukuję sprawdzonego przepisu na ciasto z czeresniami, wiem że sa google,
> ale nic konkretnego nie wygogowałam. Będę wdzięczna za pomoc.
>
> wanda

Oto ciasto owocowe, latwe, a zarazem bardzo smaczne.

Latwe ciasto owocowe

110 gr masla (1/2 cup)
220 gr cukru (1 cup) + 1 lyzka
2 jajka
150 gr maki (1 cup)
3/4 (0.75) lyzeczki polskiego/1 lyzeczka amerykanskiego proszku do
pieczenia
3 srednie brzoskwinie (morele, sliwki, jagody albo inne miekkie owoce)

Nagrzac piec do 180C/350F.

Wieksze owoce pokroic w cwiartki. Mala tortownice (24 cm - 8") wysmarowac
maslem i oproszyc maka.
Ubic mikserem maslo i cukier przez 2 minuty, dodac jajka, make i proszek, ubic
3 minuty. Przelac ciasto do tortownicy, rowno rozsypac owoce po wierzchu, nie
wciskajac, posypac calosc1 lyzka cukru. Piec 60 minut. Wyjac, ostudzic10 minut
w tortownicy, potem zdjac obrecz i podac na cieplo, mozna z lodami albo bita
smietana. W czasie pieczenia owoce zanurza sie w ciescie, ale nie opadna na
dno, i ciasto bedzie mialo zlotawe "wyspy" pomiedzy kawalkami zanurzonych
owocow.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-09 17:32:07

Temat: Re: Ciasto z czeresniami
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wanda
>
> Może to Ci zasmakuje, robi się je szybko. "Ciasto czereśniowe z polewą" 1kg
czereśni, na ciasto:
40 dag mąki
20 dag twarogu
5 łyżek oleju słonecznikowego
6 łyżek mleka
8 dag cukru
1 jajo
1 cukier waniliowy, 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa: 1/2 szklanki gęstej śmietany, 3 jaja, 10 dag cukru ( jak ktoś lubi-
można więcej) 2 łyżki budyniu waniliowego.
Sposób sporządzenia: zagnieść ciasto, rozwałkować, rozłożyć na blaszce,
wysmarowanej tłuszczem. Czereśnie umyć, wydrylować, OSUSZYĆ i ułożyć na
cieście. Składniki polewy dokładnie wymieszać, polać czereśnie, dużą blachę
wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 35-40 min w temp. 200-220 o C.
Piekę to ciasto sporadycznie. Używam czereśni "żółto-czerwonych" są bardziej
light. ;) Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-06-10 18:33:23

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]
> pieczenia
> 3 srednie brzoskwinie (morele, sliwki, jagody albo inne miekkie owoce)

To ciasto owocowe Magdy jest wspaniałe, jak zresztą wszystkie
ciasta według przepisów Magdy. Bardzo często je piekę z różnymi owocami.

1. Data: 2004-06-10 19:24:03

Od: "Elma" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "violka" <t...@N...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
google,
> ale nic konkretnego nie wygogowałam. Będę wdzięczna za pomoc.

250 g margaryny do pieczenia
1 szkl cukru
3 łyżki wody
2 jaja
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce (czereśnie, jabłka, brzoskwinie i na co tylko ochota przyjdzie)

Margarynę z cukrem i wodą rozpuścić w rondlu (nie gotować). Po
przestudzeniu dodać jajka, mąkę i proszek do pieczenia i zmiksować lub
utrzeć wałeczkiem.
Ciasto wylać na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą średniej
wielkości prostokątną blachę.
Na wierzchu poukładać owoce. Pieczemy w temp. 180-200 stopni, aż będzie
mialo złoty kolor.

Szybko i smacznie

Pozdrawiam

Elma

1. Data: 2004-06-10 21:29:45

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> To ciasto owocowe Magdy jest wspaniałe, jak zresztą wszystkie
> ciasta według przepisów Magdy. Bardzo często je piekę z różnymi owocami.

Naprawde bardzo dziekuje i bardzo mi milo. Postaram sie dalej wymyslac
dobre ciasta.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-06-10 21:35:26

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Elma wrote:

> [...]
> owoce (czereśnie, jabłka, brzoskwinie i na co tylko ochota przyjdzie)
>
> Margarynę z cukrem i wodą rozpuścić w rondlu (nie gotować). Po

A ile tej maki?

MB

1. Data: 2004-06-11 05:46:38

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawde bardzo dziekuje i bardzo mi milo. Postaram sie dalej wymyslac
> dobre ciasta.

To ja tez chyba je wyprobuje, bo tez mi sie zdaje, ze Magda podaje same
dobre przepisy.
W kazdym razie biszkopt byl pycha :)
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-11 08:02:08

Od: "mruczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:cabh00
> To ja tez chyba je wyprobuje, bo tez mi sie zdaje, ze Magda podaje same
> dobre przepisy.
najlepszy to był ten o pieczonych bananach zawiniętych w kwiatki lawendy, a
wszystko zapieczone pod sosem beszamelowym
mruczek

1. Data: 2004-06-11 08:38:13

Od: "Elma" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ile tej maki?