trudny obiad

1. Data: 2004-06-08 17:10:59

Temat: trudny obiad
Od: "joanna premicz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów,

Pierwszy raz na tej grupie, choć kuchnia generalnie obca mi nie jest. No
właśnie, generalnie. Mam do Was ogromną prośbę o pomoc i podpowiedzenie mi
kilku prostych przepisów. Otóż będę miała w piątek gościa, który jest dość
wymagający pod względem kulinarnym. Nie je mięsa (oraz w zasadzie prawie
ryb), a także pszenicy i pszenicopodobnych wyrobów. Wobec tego odpadają mi
wszelkie potrawy mączne. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów mógłby
podpowiedzieć mi coś prostego do przyrządzenia na "późny obiad"? Byłabym
niezmiernie wdzięczna za wszelkie podpowiedzi. Acha, jeszcze jedno, osoba ta
nie jest Polką, więc może macie jakieś przepisy na polskie dania nie
zawierające ww produktów?
Z góry dziękuję

Joanna

1. Data: 2004-06-08 17:49:09

Temat: Re: trudny obiad
Od: "ania" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "joanna premicz" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ca4s05$ki8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
ta
> nie jest Polką, więc może macie jakieś przepisy na polskie dania nie

tu na pewno cos wybierzesz:

http://republika.pl/loto2/

http://www.lochow.com.pl/kuchnia/

http://freakshow.w.interia.pl/przepisy.html

1. Data: 2004-06-09 07:49:14

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "joanna premicz" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ca4s05$ki8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam wszystkich grupowiczów, A może by tak:

Zupa z młodej kapusty na soczewicy:
marchew, pietruszkę, seler i cebulę siekamy (marchew pietruszkę seler w
kostkę, cebulę w piórka) Wkładamy warzywa na wrzątek, dajemy ziele
angielskie i liść laurowy, lubczyk i 2 łyżki kaszy jaglanej (może byś kasza
wrocławska, albo ryż) i 2 łyżki czerwonej soczewicy - w sumie jak nie masz,
to może być bez.
Jak są warzywa i kasza już ugotowane to solimy, pieprzymy - przyprawiamy
czym kto lubi i wrzucamy tam 1/4 grubo dość pociętej w kwadraty kapusty
młodej - gotujemy chwilę, tyle tylko, żeby się zeszkliła, wrzucamy posiekany
pęczek kopru i już. Kapusta powinna być obgotowana, ale chrupiąca jeszcze.

To lekka, wiosenna zupka.

Na drugie ziemniaki młode + kotlety z ciecierzycy, albo fasoli - strączkowe
trzeba namoczyć, ugotować, zemleć i zrobić z nich nieduże kotlety, tak żeby
wypadało po ok 4 na osobę.
Kotlety się robi tak: do masy dajesz sól, pieprz, ew. sos sojowy, trochę
koperku, czubatą łyżkę błyskawicznych płatków owsianych, jajo - jeśli jest
za rzadkie, to jeszcze płatków - one wolniej wchłaniają wodę niż bułka, to
trzeba dłużej odczekać.
Obtoczyć w sezamie i usmażyć.
Robię do tego sos koperkowy, ale nie polewam po kotletach, tylko daje sosu
na talerz i na tym układam kotlety i ugotowane na półtwardo brokuły, które
warto posypać uprażonymi, obranymi migdałami.
Do tego duża jakaś sałatka z sałaty i białe półwytrawne, albo wytrawne wino.

A na deser lody np. waniliowe z truskawkami, albo bita śmietana z
truskawkami.
Może być tez jakiś sernik na zimno z owocami, ale wtedy nie używaj żelatyny,
tylko poszukaj agaru a galaretkę zrób z soku i agaru

Albo - zupa brokułowo-porowa z kostkami polenty.
A na drugie nieduże gołąbki z mieszanki kasz - gryczanej, jaglanej,
jęczmiennej w równych proporcjach z zielonym groszkiem w sosie koperkowym +
młode ziemniaki + ogórki małosolne.
I ciasto np. orzechowe, pieczone bez mąki, albo ciasto czekoladowe bez mąki
Magdaleny Basset (cudo, swoją drogą)

Jeśli to za mało wykwintne, albo nie o takim czymś myślałaś, to daj znać,
będziemy szukać dalej. :-)

I zajrzyj do Puszkkki - najwiekszej wege ksiązki kucharskiej:
http://puszkkka.spinacz.pl/

Sowa

1. Data: 2004-06-09 09:44:56

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ta
> nie jest Polką, więc może macie jakieś przepisy na polskie dania nie

A może po_prostu przaśny polski obiad?
Młode ziemniaki
Młoda kapusta duszona z wędliną / kiełbasą
Kalafior?

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
* freddie mercury*

1. Data: 2004-06-09 09:54:56

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn wrote:

> A może po_prostu przaśny polski obiad?
> Młode ziemniaki
> Młoda kapusta duszona z wędliną / kiełbasą
> Kalafior?

Jak wiadomo kielbasa i wedlina sa robione glownie z przecieru
pomidorowago ;-)

Ewcia

1. Data: 2004-06-09 10:31:57

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wiadomo kielbasa i wedlina sa robione glownie z przecieru
> pomidorowago ;-)

Kurczę. Siedzę i czytam to, co mi napisałaś. I nie w ząb nie rozumiem. :(

Kinga po 4 egzaminach. Hurtem

1. Data: 2004-06-09 10:41:35

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kurczę. Siedzę i czytam to, co mi napisałaś. I nie w ząb nie rozumiem. :(
>

> Kinga po 4 egzaminach. Hurtem

Ah, to rozumiem :-(

ps. popatrz na tytul posta ;-)

Ewcia

1. Data: 2004-06-09 10:42:10

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:ca6ouu$hb9$1@inews.gazeta.pl...

> Kurczę. Siedzę i czytam to, co mi napisałaś. I nie w ząb nie rozumiem. :(
>

> Kinga po 4 egzaminach. Hurtem

Bo gość jest _wege_ i temu ten obiad taki trudny. :-)
Kinga, po 4 egzaminach to Ty idź na spacer, zjedz truskawek z czym tam
lubisz i połóż się spać, a nie na listach oczy psujesz..
Albo jakieś ciacho czekoladowe z kremem w nagrodę za studencki trud. :-)

Sowa

1. Data: 2004-06-09 10:50:09

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Jun 2004 19:10:59 +0200 I had a dream that joanna premicz
<j...@p...onet.pl> wrote:
> kilku prostych przepisów. Otóż będę miała w piątek gościa, który jest dość
> wymagający pod względem kulinarnym. Nie je mięsa (oraz w zasadzie prawie
> ryb), a także pszenicy i pszenicopodobnych wyrobów.

A to taki świr czy wymóg zdrowotny?

> [...]
> niezmiernie wdzięczna za wszelkie podpowiedzi. Acha, jeszcze jedno, osoba ta
> nie jest Polką, więc może macie jakieś przepisy na polskie dania nie

Bigos wegetariański albo sojowy (jak dobrze doprawisz, to będzie
jadalny), bo żurek wegetariański odpada chyba z racji mąki żytniej?
Może placki ziemniaczane z jakimś dobrym sosem, a najlepiej z kilkoma
sosami do wyboru (pikantny pomidorowy, musztardowy oraz slodko kwaśny).

Tak strzelam, bo ja szczęśliwie jestem z tych, co to mogą jeść wszystko
i nie marudzą :)

1. Data: 2004-06-09 10:51:09

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> ps. popatrz na tytul posta ;-)

Litości - obiad bez mięsa i bez pszenicy to jeszcze nie taki "trudny
obiad" jak się, nie obrażając nikogo - ruszy głową i wyjdzie poza stereotyp
kurzych piersi do wszystkiego, pizzy i makaronu.

Sowa

Ciasto z czeresniami
Kwiaty bzu czarnego w cieście - przepis
mala rzecz a cieszy :)