Ciasto z jablkami

41. Data: 2016-11-02 07:57:33

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.11.2016 o 02:15, Akarm pisze:
> [...]
sze_na_swiecie_-2093p.html

> Bardzo chętnie spróbuję, ale nie mam w czym utrzeć.
> Jest jakiś sposób, żeby sobie z tym poradzić bez kupna moździeża?

A kitchen aid sobie nie poradzi?
Poradzi, poradzi, skoro mój 10-letni zelmer sobie radzi.

Ewa

42. Data: 2016-11-02 09:06:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:
sze_na_swiecie_-2093p.html

> Bardzo chętnie spróbuję, ale nie mam w czym utrzeć.
> Jest jakiś sposób, żeby sobie z tym poradzić bez kupna moździeża?

Ucierasz mikserem w normalnej misce :-)

--
XL

43. Data: 2016-11-02 09:38:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> Czyli nie musisz dogrzewać już mieszkania oraz grzac wody, bo masz
> baterie słoneczne?

Iiii tam, takie rzeczy to tylko w tropikach :-PPPP Kolektory słoneczne mają
sens w naszym klimacie jedynie w porze wiosenno-letniej i to tylko do
DOgrzewania wody użytkowej. Latem owszem, woda otrafi być gorąca w dni
słoneczne, a wiosną podnoszą jej temperaturę o ileś tam stopni i mniej
trzeba dodatkowej energii, aby ją ostatecznie doprowadzić do np 50 st. No
niestety późną jesienią, zimą i wczesną wiosną słońca u nas jak na
lekarstwo, a nawet jak wyjrzy na chwilę, to kąt padania jest tak mizerny,
że o tej porze roku skórka niewarta wyprawki.

Co innego ogniwa fotowoltaiczne, które mam również. Tu zachodzi produkcja
energii elektrycznej wprowadzanej do sieci ogólnej i rozliczanie tej
produkcji względem ilości energii pobranej z sieci. I to ma już sens. Mam
podpisaną umowę z moim dostawcą energii, faktury letnie wykazały już spore
obniżki w porównaniu do analogicznych zeszłorocznych. I jakos tak dziala,
ze nawet teraz w pochmurne dni cos tam sie produkuje, a nawet zimą w dni
słoneczne całkiem sporo było. Zaletą jest właśnie to, że rozliczanie
dostarczonej energii działa jak skarbonka, tj. nic nie przepada, ciągle się
tam coś dokłada na moją korzyść i zmniejsza potem rachunek za prąd do
zapłacenia.

> II mąz mojej siostry (Szwed) miał na wyspie w domku takie baterie i
> nawet sauna była.
> Na tę wyspę płynęło sie jego jachtem zaopatrzonym co prawda w lodówke,
> napoje i żarcie.

Ale taka wydajność to chyba nie w Szwecji, tylko na Florydzie.

44. Data: 2016-11-02 09:48:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:
sze_na_swiecie_-2093p.html

> Bardzo chętnie spróbuję, ale nie mam w czym utrzeć.
> Jest jakiś sposób, żeby sobie z tym poradzić bez kupna moździeża?

Ach, już rozumiem. Potraktowałeś dosłownie to "ciasto ucierane":-))
Nazwa tego typu ciast pozostała z czasów, kiedy się je rzeczywiście
ucierało - drewnianą pałką w makutrze (nie w moździerzu). Dziś je miksujemy
po prostu, czyli mieszamy składniki i wtłaczamy powietrze mikserem :-))

--
XL

45. Data: 2016-11-02 09:49:11

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-02 o 02:15, Akarm pisze:
sze_na_swiecie_-2093p.html

> Bardzo chętnie spróbuję, ale nie mam w czym utrzeć.
> Jest jakiś sposób, żeby sobie z tym poradzić bez kupna moździeża?

metodą Jagienki?
pozdrawiam
Stefan

46. Data: 2016-11-02 09:59:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:
sze_na_swiecie_-2093p.html

> metodą Jagienki?
> pozdrawiam

No ale ona orzechy, a nie placek, łupą dupała :-)))

--
XL

47. Data: 2016-11-02 10:43:17

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-02 o 09:59, Ikselka pisze:
sze_na_swiecie_-2093p.html

> No ale ona orzechy, a nie placek, łupą dupała :-)))

jak moja siostra (daaawno temu, chciała mi dorównać w kunszcie a Matula
bywała na wywczasach sanatoryjnych)) upiekła babkę piaskową, to
rozbieraliśmy ją (babkę naturalnie a nie tę pokrakę) za pomocą majzla,
młotka 2,5 kg oraz wiertarki zacnej firmy Celma z nasadką udarową!!!
Więc można placek łupą dupać!!!!
pozdr
Stefan

48. Data: 2016-11-02 11:10:36

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> rozbieraliśmy ją (babkę naturalnie a nie tę pokrakę) za pomocą majzla,
> młotka 2,5 kg oraz wiertarki zacnej firmy Celma z nasadką udarową!!!

Pewnie do pisku dodała portlandzkiego cementu. Może książki z przepisami
pomyliła?

--
Jarek

49. Data: 2016-11-02 20:32:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Nov 2016 10:43:17 +0100, stefan napisał(a):

> [...]
> rozbieraliśmy ją (babkę naturalnie a nie tę pokrakę) za pomocą majzla,
> młotka 2,5 kg oraz wiertarki zacnej firmy Celma z nasadką udarową!!!

Czyli siostra ma na imię Jagienka, aha ;-)))

50. Data: 2016-11-02 22:32:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-02 o 09:38, Ikselka pisze:
> [...]
> dostarczonej energii działa jak skarbonka, tj. nic nie przepada, ciągle się
> tam coś dokłada na moją korzyść i zmniejsza potem rachunek za prąd do
O ile zł. mniej płacisz? Tak średnio.
Jeśli chodzi o słońce, to wcale nie musisz go widzieć. Jakaś tam energia
słoneczna jest nawet w zimie.

> Ale taka wydajność to chyba nie w Szwecji, tylko na Florydzie.
Nie wiem jaką ma wydajność, bo się nie pytałam, ale jednak w Szwecji.

--
animka

Kruche ciasteczka
Pigwa - kolejny jesienny rarytas