Ciasto z wisniami - przypomnienie (P)

1. Data: 2003-06-12 09:21:46

Temat: Ciasto z wisniami - przypomnienie (P)
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zostalo mi jeszcze sporo zamrozonych wisni (wypestkowanych) z ubieglego roku.
Aby oproznic zamrazalnik przed nadejsciem sezonu, postanowilam upiec jedno z
moich ulubionych ciast, wg przepisu Magdaleny W. Bardzo smaczne ciasto,
wiekszosc zniknela przed ostygnieciem.

A oto link: http://minilien.com/?vmrtWmjZ0b

Dla wygody wklejam przepis.

cytuje:

Placek z wisniami.
Sa juz do kupienia mrozone i wypestkowane wisnie (Hortex),
dlatego mozna robic to ciasto nawet w zimie.
Kruche ciasto: 25 deko maki, 12 deko tluszczu (margaryna/ maslo)
10 dkg cukru, 1 cale jajko. Szybko zagniatamy i chowamy do
lodowki.

1 kilogram wisni - oczywiscie bez pestek - wrzucamy do pol
szklanki wrzatku oslodzonego 4 lyzkami cukru. Zagotowujemy raz,
jezeli "sosu" jest sporo, trzeba niestety odcedzic.
Kruchym ciastem wylepiamy tortownice, formujac wysoki brzeg -
jakies 3-4 cm. Pieczemy na jasno-zloty kolor. Zeby sie nie
polamal brzeg, mozna ciasto wylozyc folia alu i wysypac na nia
duza fasolke albo male kamyki (jak ktos ma).
W trakcie pieczenia spodu robimy ciasto biszkoptowe: 3 jajka
ubijamy na puch z 8 deko cukru. Najlepiej w kapieli wodnej,
bedzie szybciej i latwiej. Gdy masa zrobi sie sztywna, dodajemy 2
lyzki maki i 1/4 lyzeczki cynamonu.
Spod wysypujemy cieniutka warstwa tartej bulki, ukladamy na nim
wisnie. Zalewamy ciastem biszkoptowym i pieczemy okolo 20 minut.
Zanim calkiem wystygnie, mozna jeszcze posypac cukrem pudrem.

koniec cytatu

Nie zalecam zastapienia wisni truskawkami, poniewaz zawieraja zbyt duzo wody i
ciasto moze wyjsc "ciapowate" ;)

Pozdrawiam i zycze smacznego,
Ania

1. Data: 2003-06-12 12:54:52

Temat: Re: Ciasto z wisniami - przypomnienie (P)
Od: "Magdalena W." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby oproznic zamrazalnik przed nadejsciem sezonu, postanowilam upiec jedno
> moich ulubionych ciast, wg przepisu Magdaleny W. Bardzo smaczne ciasto,
> wiekszosc zniknela przed ostygnieciem.
No prosze, jak mi milo :-)

Dodam auto-korekte:
> W trakcie pieczenia spodu robimy ciasto biszkoptowe: 3 jajka
> ubijamy na puch z 8 deko cukru. Najlepiej w kapieli wodnej,
> bedzie szybciej i latwiej.
Aktualnie robie to w mikserze po prostu :-) mniej czasu zajmuje

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2003-06-12 20:16:09

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dodam auto-korekte:
> Aktualnie robie to w mikserze po prostu :-) mniej czasu zajmuje

Ja tez tak to robie :). Ale czas ubijania min. 6 minut, "do bialosci" :).

Pozdrawiam,
Ania

ciasto orzechowo-czekoladowe
Ryż po japońsku i.......ciasto Netusi:)