« poprzedni wątek | następny wątek » |
101. Data: 2009-03-20 08:54:28
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Habeck Colibretto napisał/wrote dnia/on 2009-03-19 20:28:
> - wprowadzenia zapisu, że dyrektorem szkoły nie musi
> już być nauczyciel."
No to akurat IMHO jest bardzo dobre.
Pozdr,
--
ŁK
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
102. Data: 2009-03-20 09:06:25
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.krys <k...@p...onet.pl> napisał:
> A ja przeciw. Wuefistka uczyła moje dziecko muzyki, potem
> pani od niewiadomoczego. Mam dosyć prostowania
> rewelacji, że oktawa ma 9 dźwięków. I przekonywania
> dziecka, że powinno domagać sie dostosowania
> akompaniamentu do własnym możliwości wokalnych, żeby
> sie nie udusił. ( W gimnazjum muzyki uczy muzyk, i o dziwo,
> każe śpiewać we własnym głosie, a nie do gotowca, równo
> dla sopranów i basów).
> Ja chcę, żeby szkoła wróciła do normalności, gdzie muzyki
> uczy muzyk, przyrody biolog, histori historyk itd, itp.
Alez ja tez tego chcę.
Muzyki ma uczyc muzyk, a plastyki plastyk.
Moje dzieci mialy w gimnazjum wiedze o sztuce, ktora byla tak naprawde
nauką o historii sztuki i nie miala nic wspolnego z samodzielnym
tworzeniem.
W liceum to samo, całe szczęście, ze mają świetny chor.
Pozdrowienia,
Lila
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
103. Data: 2009-03-20 09:11:00
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:3jshzp0jn4sz$.ie9108cc9rdy.dlg@40tude.net...
>
> Poza tym na etaty nauczycieli z ZN ostrzą już sobie pazurki wuefiści,
> plastycy, muzycy, bo nowa podstawa przewiduje możliwość prowadzenia przez
> nich zajęć w I-III.
Znaczy wraca stare dobre komunistyczne ;-) Ja od 1 klasy miałam wf i muzykę
z innymi nauczycielkami niż całą resztę. Plastyka była z wychowawczynią, ale
w 1 klasie była w sobotę, więc bez znaczenia, bo i tak Pancernych w
świetlicy oglądaliśmy ;-)
Agnieszka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
104. Data: 2009-03-20 09:21:02
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.krys <k...@p...onet.pl> napisał:
> Problem z miejscami to jest raczej dlatego, że jakieś 10 lat
> temu przedszkola były "zadaniem własnym gminy" i zostały
> zniknięte. Pamiętam bój o przedszkole u siebie, burmistrz do
> tej pory mnie pamięta;-)
W Krakowie przedszkoli sie nie zamykało, chociaz zamykało się szkoły
gminne i niestety przodowala w tym radna, ktora sama prowadzi szkolę
prywatną.
Problemu z miejscami nie ma na starych 'komunistycznych' osiedlach, gdzie
oprocz tysiaclatki zawsze musialo byc przedszkole.
Problem jest na nowych osiedlach budowanych przez deweloperow, ktorych
zupelnie nie obchodzi sprawa infrastruktury (place zabaw, przedszkola,
wystarczajaca liczba miejsc parkingowych).
Pozdrowienia,
Lila
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
105. Data: 2009-03-20 09:41:14
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Lila wrote:
> Czasy siedzenia na urlopie wychowaczym z malym
dzieckiem sie skonczyly.
> Dlatego jest taki problem z miejscami.
Problem z miejscami to jest raczej dlatego, że jakieś 10 lat
temu przedszkola były "zadaniem własnym gminy" i zostały
zniknięte. Pamiętam bój o przedszkole u siebie, burmistrz do
tej pory mnie pamięta;-)
--
Pozdrawiam
Justyna
GG 6756000
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
106. Data: 2009-03-20 09:48:01
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Użytkownik "Lila"...
> krys <k...@p...onet.pl> napisał:
>> Problem z miejscami to jest raczej dlatego, że jakieś 10 lat
>> temu przedszkola były "zadaniem własnym gminy" i zostały
>> zniknięte. Pamiętam bój o przedszkole u siebie, burmistrz do
>> tej pory mnie pamięta;-)
>
> W Krakowie przedszkoli sie nie zamykało, (...)
>
> Problemu z miejscami nie ma na starych 'komunistycznych' osiedlach, gdzie
> oprocz tysiaclatki zawsze musialo byc przedszkole.
>
> Problem jest na nowych osiedlach budowanych przez deweloperow, ktorych
> zupelnie nie obchodzi sprawa infrastruktury (place zabaw, przedszkola,
> wystarczajaca liczba miejsc parkingowych).
>
Ale za zapewnienie opieki przedszkolnej nie odpowiada developer, tylko
gmina.
O czym piszę? O tym samym, co krys. Miejsca brakuje, bo pozamykali placówki,
nie dlatego że mamy nie ida na wychowawczy (w domyśle - jak kiedyś). W Krk
nie zamykali, w Wawie masa prywatnych ale już w takim Gdańsku zabrakło
kilkuset miejsc w tym roku a prywatnych też nie ma za wiele. Wejdź głębiej w
prowincję, tam są gminy, gdzie przedszkola nie ma nawet jednego. Średnią w
każdym razie mamy fatalną i na tym należy się skoncentrować, bo różnica
pomiędzy przeciętnym dzieciam po przedszkolu i bez przedszkola jest
kolosalna na poziomie zerówka/pierwsza klasa.
EwaSzy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
107. Data: 2009-03-20 09:49:03
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Lila wrote:
> waruga_e <w...@o...pl> napisał:
>> Poza tym na etaty nauczycieli z ZN ostrzą już sobie
pazurki wuefiści,
>> plastycy, muzycy, bo nowa podstawa przewiduje
możliwość prowadzenia przez
>> nich zajęć w I-III.
>
> Jestem ZA.
> Wreszcie jakieś ksztalcenie muzyczne czy plastyczne w
szkole.
A ja przeciw. Wuefistka uczyła moje dziecko muzyki, potem
pani od niewiadomoczego. Mam dosyć prostowania
rewelacji, że oktawa ma 9 dźwięków. I przekonywania
dziecka, że powinno domagać sie dostosowania
akompaniamentu do własnym możliwości wokalnych, żeby
sie nie udusił. ( W gimnazjum muzyki uczy muzyk, i o dziwo,
każe śpiewać we własnym głosie, a nie do gotowca, równo
dla sopranów i basów).
Ja chcę, żeby szkoła wróciła do normalności, gdzie muzyki
uczy muzyk, przyrody biolog, histori historyk itd, itp.
>
> PS. W tej dyskusji o reformie brakuje mi glosow
nauczycieli w mediach.
> Oni powinni oceniać czy reforma idzie w dobrym kierunku.
A kto by tam słuchał fachowców. Ważne, że porządzić
można, po wyborach przyjdzie walec i wyrówna.
> Rodzice będą protestować, bo im łatwiej posylać dziecko
do przedszkola.
Pod warunkiem, że jest przedszkole.
--
Pozdrawiam
Justyna
GG 6756000
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
108. Data: 2009-03-20 09:55:23
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Użytkownik "waruga" <w...@o...peel> napisał w wiadomości
news:1osawxhf2q9eh$.1ked87fl4wr8w.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 19 Mar 2009 17:32:25 +0100, Marchewka napisał(a):
>> Podobno 4 miesiace sie czeka na orzeczenie z takiej poradni, wiec juz na
>> to
>> za pozno.
>
> No tak, Warszawa
No, sorry, nie kolekcjonuje wiesci z calego kraju.
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
109. Data: 2009-03-20 10:09:13
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.Harun al Rashid pisze:
>
> W NZ położono w ostatnim czasie za duży nacisk na wiedzę, zabierając
> czas niezbędny na szkolenie i_utrwalanie umiejętności podstawowych.
> Czwartoklasista zna części mowy i jest po nauce dzielenia pisemnego ale
> często nie nadąża z przepisaniem tematu z tablicy i gubi się w
> działaniach arytmetycznych w zakresie 100. Nauczyciel goni z programem,
> więc zamiast pisać litery, słowa i zdania zwykle dzieciaki wypełniają
> karty pracy - bardzo atrakcyjne i świetnie utrwalające wiedzę ale w
> minimalnym stopniu kształtujące koordynację ręka/oko. Potem masz wysyp
> dysleksji, której głównym powodem jest imo zbędny pośpiech w pierwszych
> latach nauki.
moglbym ci wskazac calkiem spora gromade ludzi twierdzacych, ze
dysleksja to mit :)
--
Take Up Thy Stethoscope And Walk
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
110. Data: 2009-03-20 10:10:14
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Użytkownik "gdaMa"
>
> Nie ważne kto zapłaci - ważne, że taki dyrektor - nienauczyciel będzie
> lepszym menadżerem.
Koleżance się szkoła z firma pomyliła. :)
My nie produkujemy szpileczek i nie przynosimy dochodów, tylko opiekujemy
się, uczymy i wychowujemy.
Zarządzanie w szkole jest dwupłaszczyznowe - instytucja, kasa, budynek z
jednej strony a organizacja zajęć i pracy nauczycieli z drugiej.
90% pieniędzy a więc 90% 'zarządu' idzie na ustawowo regulowane płace
pracowników. Do gospodarowania pozostałymi resztkami nie potrzeba geniusza.
Biorąc pod uwagę sposób finansowania oświaty najlepszym zarządcą jest ten,
kto potrafi z grantów, funduszy celowych i gminy wyszarpać najwięcej. Tego
uczymy się od początku nauczycielskiej kariery wyszarpując dofinansowania
wyciezek z RR, nagrody od dyrektora, kasę na szkolenia - najlepsi w te
klocki idą wyżej. ;)
Z organizacyjnym podejściem gminnych menadżerów do organizacji pracy w
szkole już miałam do czynienia. Boże broń!
Szkoła dyrektorem stoi. Jak ktoś wie o jej specyfice tyle, że kiedyś
uczęszczał, to dziękuję.
> Pokaż mi dyrektora - nauczyciela, który potrafi dobrze zarządzać szkołą?
>
Jeśli za kryterium przyjmiemy 'dochodowość', to pewnie żaden.
A na pewno na dochodowości szkoły zależy Ci najbardziej, jak wysyłasz tam
swoje dziecko? ;)
EwaSzy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |