Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

121. Data: 2009-03-20 11:29:27

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga" <w...@o...peel> napisał w wiadomości
news:1osawxhf2q9eh$.1ked87fl4wr8w.dlg@40tude.net...

> No tak, Warszawa

No Warszawa. Niestety ale z poradniami to u nas jakas porażka. Koleżanka
własnie ma z synem jakieś problemy wymagające terapii sensorycznej. Jak się
dowiedziała w Wawie jest tylko jedna poradnia, która wydaje takie orzeczenia
gratis, ale trzeba czekac w kolejce przez 2 lata chyba. Poszła prywatnie za
200 zł zrobiła dziecku badania od ręki.

Sylwia

122. Data: 2009-03-20 11:29:52

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
wiadomości news:gpvp22$mi9$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "waruga" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> No, sorry, nie kolekcjonuje wiesci z calego kraju.

No wiesz, takie zaniedbanie ;-)

Sylwia

123. Data: 2009-03-20 11:32:26

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ale na każde orzeczenie psychologa, czy tylko na takie o przeskoczenie
> klasy?

Na takie o przeskoczenie zerowki. Uslyszalam o tym, ze tyle sie czeka, w
jednej ze szkol, w ktorych bylam na spotkaniach z rodzicami, ktorych maluchy
ida teraz do zerowki. Mozliwe, ze w "naszej" dzielnicy tyle sie czeka, bo
jest ogromne przeciazenie tutaj po prostu.
Bynajmniej nie jestem takim swistkiem zainteresowana.
Iwona

124. Data: 2009-03-20 11:36:29

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Lila napisał/wrote dnia/on 2009-03-20 11:41:

> Gdyby do przedszkola przyjmowano jak dawniej tylko 4-latki,
> problemu miejsc w duzych miastach by nie bylo.

Może. Ale niekoniecznie. A tym bardziej na wsi.

http://www.monitor.edu.pl/newsy/brakuje-przedszkoli.
html

http://blizejprzedszkola.pl/artykul-429,zespol-eduka
cji-elementarnej-knp-pan-o-reformie-edukacji.html

"Po okresie radykalnych zmian w 1991 roku, 'wyrzucenia'
edukacji przedszkolnej z systemu edukacji narodowej jako
jego integralnego ogniwa i pozostawienia jej w gestii
samorządów (zlikwidowano wówczas, według różnych szacunków,
blisko 10.000 placówek) "

http://www.malopolska.edu.pl/artykuly/przedszkola.pd
"(...)w roku 1989 funkcjonowało w Polsce 26358 placówek
przedszkolnych, a w roku 1993 już tylko 21 175."

http://www.stat.gov.pl/gus/45_4656_PLK_HTML.htm
"W roku szkolnym 2007/2008 funkcjonowało ogółem 16,9 tys.
placówek wychowania przedszkolnego: 7,8 tys. przedszkoli
i 9,1 tys. oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych."

http://www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Insta
nce=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=1&s=szablon.depesza&d
z=szablon.depesza&dep=176296&data=&lang=PL&_CheckSum
=502649618
(wykres i mapka na końcu)

Czyli: rząd RP reformą szkolnictwa w roku 1991 doprowadził do
likwidacji 36% przedszkoli (z 26,4 do 16,9 tys.) a teraz kolejny
rząd braki w wychowaniu przedszkolnym chce zamaskować, wpychając
do klas nauczania początkowego o 30% więcej dzieci.
Zamiast odtwarzać zlikwidowane przedszkola i tworzyć nowe.

http://www.ratujmaluchy.pl/index.php?option=com_cont
ent&task=view&id=12&Itemid=22

Pozdr,
--
ŁK

125. Data: 2009-03-20 12:47:26

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka pisze:

> Czy to ci sami co bronią się rencami i nogami przed zbadaniem dziecka
> przez psychologa (nt dojrzałości szkolnej) ? ;-)
>
> Sylwia, ostatnio jakieś zatrzęsienie takich mundych mam w moim otoczeniu

tak (chociaz pewnie jest to jakies uproszczenie), to model: ja zawsze i
ze wszystkim sobie poradze a reszta to bujda :) zawsze mnie korci wtedy
zrobic komus to cos i popatrzec jak sobie sam radzi :)

--
The Gnome

126. Data: 2009-03-20 13:12:27

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki wrote:

wpychając
> do klas nauczania początkowego o 30% więcej dzieci.

Żeby precyzję zachować - 30% więcej od? Bo ja np. patrząc na to, co działo
sie, kiedy moja Najstarsza szła do szkoły ( 89 sztuk w roczniku), a patrząc
na zerówke w tej samej szkole (39 sztuk), to nie demonizowałabym tych liczb.

> Zamiast odtwarzać zlikwidowane przedszkola i tworzyć nowe.

Tendencja jest odwrotna - u mnie w okolicy istnieje nieustąjacy,
peremanentny zamach na wiejskie szkoły, a co mówić o przedszkolach.
BTW, w szkole moich młodych zerówka jest od co najmniej 10 lat. Teraz
zrobiono przedszkole, ale to akurat jest pomysł ... OKDR, dzieciaki
najnormalniej w świecie nie mają zaplecza, mają za to szóstoklasistów w
drodze do toalety...

Justyna
GG 6756000

127. Data: 2009-03-20 13:20:38

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał/wrote dnia/on 2009-03-20 14:12:

> Żeby precyzję zachować - 30% więcej od?

Reforma jest rozłożona na 3 lata, czyli nie ma być w jednym roku
"fali" podwojonej ilości pierwszoklasistów (6 + 7 lat), tylko co
roku będzie o 30 % więcej dzieci "niż byłoby normalnie" (dzieci
młodsze przeznaczane do szkoły na podstawie miesiąca urodzenia).
P. Hall mówi o korzystaniu z niżu demograficznego, ale dane
statystyczne wskazują, że dzięki niżowi dzieci będzie więcej o
około 28-30%, a nie o 33%.

http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_Sytuacj
a_demograficzna_2007.pdf

Urodzenia żywe w roku 2001: 368.2 tys.
Urodzenia żywe w roku 2002: 353.8 tys.
Urodzenia żywe w roku 2003: 351.1 tys.
Urodzenia żywe w roku 2004: 356.1 tys.
Urodzenia żywe w roku 2005: 364.4 tys.

Dla uproszczenia pomijam zgony przed osiągnięciem wieku szkolnego, oraz
to że w różnych miesiącach rodzi się różna ilość dzieci.

We wrześniu 2008 do szkół poszedł cały rocznik 2001 = 368.2 tys dzieci.
We wrześniu 2009 - rocznik 2002 + 1/3 rocznika 2003 = 470,7 tys dzieci.
We wrześniu 2010 - 2/3 rocznika 2003 + 2/3 rocznika 2004 = 471,5 tys.
We wrześniu 2011 - 1/3 rocznika 2004 + cały rocznik 2005 = 483,1 tys.

Czyli dzieci urodzone w latach 2002-2005 będą na wszystkich etapach
nauczania uczyły się w rocznikach o ok. 30% większych niż ich młodsi
koledzy. Dobrze, jeśli uda się stworzyć dodatkowe klasy. Ale szkoły
i tak już są przepełnione. Jakieś wnioski ?

Pozdr,
--
ŁK

128. Data: 2009-03-20 13:38:33

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:49c39826$1@news.home.net.pl...

> [...]
> koledzy. Dobrze, jeśli uda się stworzyć dodatkowe klasy. Ale szkoły
> i tak już są przepełnione. Jakieś wnioski ?

Ej, bo juz się pogubiłam. W końcu ta reforma idzie tak jak piszesz, czy
jednak została przesunięta o rok dalej, czyli jeszcze 2005 rocznik ma wybór
czy zerówka czy szkoła?

Sylwia

129. Data: 2009-03-20 13:39:07

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koledzy. Dobrze, jeśli uda się stworzyć dodatkowe klasy. Ale szkoły
> i tak już są przepełnione. Jakieś wnioski ?

W klasie mojej córki (3 kl SP) są 23 osoby, ja się uczyłam w 40-osobowej
klasie. Wniosek: jest jeszcze spora poduszka dla młodzików ;-)

Agnieszka (tak, wiem, zaraz ktoś wyskoczy z trzyzmianowością i innymi
udogodnieniami "naszych czasów")

130. Data: 2009-03-20 13:43:39

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Agnieszka <a...@z...pl> tak oto plecie:

> [...]
> klasie. Wniosek: jest jeszcze spora poduszka dla młodzików ;-)
>
> Agnieszka (tak, wiem, zaraz ktoś wyskoczy z trzyzmianowością i innymi

Dlatego wyrośliśmy, na co wyrośliśmy

Qra, bójcie się dzieci!

odwiedziny sympatii, czyli gość w dom - Bóg wi po co ;-)
przemoc ekonomiczna rodzica wobec dziecka
pomysł na instrument muzyczny dla przedszkolaka
[press] jak zdobyć miejsce w przedszkolu
suche włosy - pomocy !