Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 212


« poprzedni wątek następny wątek »

181. Data: 2009-03-20 21:38:18

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:
>
> Użytkownik "dorota bugla" ...
>> Dnia Fri, 20 Mar 2009 11:10:14 +0100, Harun al Rashid napisał(a):
>>> Koleżance się szkoła z firma pomyliła. :)
>>
>> A Koleżance menadżer ze złotodajną kurą. Taż dobry menadżer, dobrze
>> _zarządza_, co nie musi być równoznaczne z "przynosi wysoki dochód".
>> W fundacjach non-profit też się przydaje dobre zarządzanie.
>>
> Do koleżanek widze nie dociera, że do sprawowania nadzoru dydaktycznego
> i pedagogicznego potrzebny jest ktoś z przygotowaniem dydaktycznym i
> pedagogicnym?

To działa tak samo jak w Teatrze na ten przykład. Jest dyrektor
najgłówniejszy do spraw finansowych i zastępca do spraw merytorycznych.
Taki układ jest najzdrowszy.

> Tzw zarządzanie to jedynie część, wcale nieduża, pracy dyrektora szkoły.
> Do w miarę swobodnego zarządu ma 10% budżetu, może zdecydować: papier do
> ksero czy piki do koszykówki w tym miesiącu.


Te 10% to jest jakiś standard we wszystkich szkołach?
Dobre zarządzanie polega na aplikowaniu dodatkowych środków, a nie na
oszczędzaniu na papierze toaletowym.
Składamy właśnie z koleżankami projekt ok. milionowy na działanie małego
przedszkola. Projekt ma trwać 2 lata. W ciągu tych 2 lat można je tak
doposażyć, że starczy im na najbliższe 10.

>> Nie mówię, że szkoła nie ma swojej specyfiki, jasne, że ma. Wiele innych
>> miejsc też ma ;) Zadaniem menadżera jest wzięcie tej specyfiki pod uwagę.
>>
> Bo i tylko zarządzaniem się tam zajmuje i jedynie za nie jest
> odpowiedzialny.
> To nie jest kwestia specyfiki instytucji, tylko obowiązków przypisanych
> do tej funkcji. Nie da się ich wypełniać poprawnie bez odpowiedniego
> przygotowania.

Dlatego powinny być dwa stanowiska dyrektorskie z róznymi kompetencjami.

--

Paulinka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


182. Data: 2009-03-20 21:46:33

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości

> Dosyć długo się marynowałeś razem z tą bandą mamusiek... Przyszedł moment
> otrzeźwienia po wygranym koniaczku?

Bez koniaczku to nie można było czytać.
Ale widać to niektóre Panie otrzeźwiło i zabolało, że ich "umysłowe wybryki"
można traktować z przymróżeniem oka.
Kontak z ziemią był widać bolesny...

pozdrawiam
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> See you in heaven one day.
http://www.msk-system.pl/majkowscy

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


183. Data: 2009-03-20 21:52:00

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:
> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości
>
>> Dosyć długo się marynowałeś razem z tą bandą mamusiek... Przyszedł
>> moment otrzeźwienia po wygranym koniaczku?
>
> Bez koniaczku to nie można było czytać.
> Ale widać to niektóre Panie otrzeźwiło i zabolało, że ich "umysłowe
> wybryki" można traktować z przymróżeniem oka.
> Kontak z ziemią był widać bolesny...

Ja mrUżę oczy, bo mnie Twoja dwulicowość dobija. Czym się różni p.s.d.
od p.s.d.s. dojrzałyśmy :>?


--

Paulinka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


184. Data: 2009-03-20 21:59:25

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości

> Ja mrUżę oczy, bo mnie Twoja dwulicowość dobija. Czym się różni p.s.d. od
> p.s.d.s. dojrzałyśmy :>?

Nie sądzę.
Natomiast dzieci urosły i pewne sprawy widać z innej perspektywy.
Ale dystansu do samego siebie nie da się nauczyć lub doczekać. Nietrudno
będzie się mi o tym przekonać.
:D

pozdrawiam
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> See you in heaven one day.
http://www.msk-system.pl/majkowscy

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


185. Data: 2009-03-20 22:05:32

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał w
wiadomości news:gq12rq$b03$1@news.onet.pl...
>
> można traktować z przymróżeniem oka.

Koniaczek komuś nie służy...

Agnieszka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


186. Data: 2009-03-20 22:07:56

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski pisze:
> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości
>
>> Ja mrUżę oczy, bo mnie Twoja dwulicowość dobija. Czym się różni p.s.d.
>> od p.s.d.s. dojrzałyśmy :>?
>
> Nie sądzę.

Jakieś konkrety, nicki, nazwiska?

> Natomiast dzieci urosły i pewne sprawy widać z innej perspektywy.

Jakiej? Poglądy się ma albo się ich nie ma. Owszem są zmienne, ale skoro
my całą masą durne byłyśmy to i raczej pozostaniemy.

> Ale dystansu do samego siebie nie da się nauczyć lub doczekać. Nietrudno
> będzie się mi o tym przekonać.
> :D

No to czekam na relację o braku dystansu do siebie wśród byłych
użyszkodniczek p.s.d.

--

Paulinka w rozkroku, młodszy się jeszcze tutaj nie kwalifikuje.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


187. Data: 2009-03-20 22:09:08

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Paulinka"
>
> To działa tak samo jak w Teatrze na ten przykład. Jest dyrektor
> najgłówniejszy do spraw finansowych i zastępca do spraw merytorycznych.
> Taki układ jest najzdrowszy.(...)
> Składamy właśnie z koleżankami projekt ok. milionowy na działanie małego
> przedszkola.(...) Dlatego powinny być dwa stanowiska dyrektorskie z
> róznymi kompetencjami.
>
Właśnie udzielałas sama sobie odpowiedzi, dlaczego to jest poroniony pomysł.
:D
1. Brak ustawowej możliwości rozdziału kompetencji (obowiązków). Dyrek jest
jednoosobowy, vice nie mają odpowiedzialności prawnej takiej jak on/a.
2. Z tym zwolnieniem z koneczności bycia belfrem chodziło o ułatwienie
powoływania malutkich, kilkudziesięcioosobowych szkółek, najlepiej
prowadzonych przez stowarzyszenia rodziców.
3. W których to szkółkach nie znajdziesz etatu dla vice, bo w tak małych
jednostkach zwyczajnie brak jest roboty dla dwóch ludzi i dyrektor ma
kilkugodzinne pensum uzupełniające niepełny etat główny. Za to jest
koszmarny problem z kadrą, znajdź proszę belfra na 3/18 etatu na przykład.
Najchętniej zatrudniają omnibusów z uprawnieniami na kilka przedmiotów. I
tam chcesz pełnoetatowo zatrudniać menagera, który będzie wykonywał (z braku
podstaw pedagogiczno-dydaktycznych) jedynie ułamek pracy dyrektora?
Charytatywnie chyba. A odpowiedzialność jest niewąska, bo w aktualnym stanie
prawnym za absolutnie wszystko, co dzieje się w placówce, od pały na
półrocze przez awarię kotła i plan zajęć zgodny z BHP, po właściwy przebieg
stażu nauczycieli.

EwaSzy

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


188. Data: 2009-03-20 22:12:54

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości
> No to czekam na relację o braku dystansu do siebie wśród byłych
> użyszkodniczek p.s.d.

I znowu stupostowy flejm ?
Poczekaj, naleję sobie lamkę Hennessy.
:D
pozdrawiam
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> See you in heaven one day.
http://www.msk-system.pl/majkowscy

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


189. Data: 2009-03-20 22:23:39

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.03.2009, o godzinie 22.00.30, na pl.soc.dzieci.starsze, waruga
napisał(a):

>> ZNP.
>
> hmmmmm, raczej mi do nich daleko

Zostaje SLD. :P

--
Pozdrawiam,
*Habeck*
/Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/
- Schutzbach

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


190. Data: 2009-03-20 22:25:12

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:
>
> Użytkownik "Paulinka"
>>
>> To działa tak samo jak w Teatrze na ten przykład. Jest dyrektor
>> najgłówniejszy do spraw finansowych i zastępca do spraw merytorycznych.
>> Taki układ jest najzdrowszy.(...)
>> Składamy właśnie z koleżankami projekt ok. milionowy na działanie
>> małego przedszkola.(...) Dlatego powinny być dwa stanowiska
>> dyrektorskie z róznymi kompetencjami.
>>
> Właśnie udzielałas sama sobie odpowiedzi, dlaczego to jest poroniony
> pomysł. :D
Nie znam Karty Nauczyciela i tej specyfiki.

> 1. Brak ustawowej możliwości rozdziału kompetencji (obowiązków). Dyrek
> jest jednoosobowy, vice nie mają odpowiedzialności prawnej takiej jak on/a.

Nie mają, ale vice można wybrać pod względem odpowiednich kompetencji.
Pewnie PZP tu działa, więc kadrę można dobrać odpowiednio wykwalifikowaną.

> 2. Z tym zwolnieniem z koneczności bycia belfrem chodziło o ułatwienie
> powoływania malutkich, kilkudziesięcioosobowych szkółek, najlepiej
> prowadzonych przez stowarzyszenia rodziców.

I dla takiego Stowarzyszenia napisałyśmy wniosek.

> 3. W których to szkółkach nie znajdziesz etatu dla vice, bo w tak małych
> jednostkach zwyczajnie brak jest roboty dla dwóch ludzi i dyrektor ma
> kilkugodzinne pensum uzupełniające niepełny etat główny. Za to jest
> koszmarny problem z kadrą, znajdź proszę belfra na 3/18 etatu na
> przykład. Najchętniej zatrudniają omnibusów z uprawnieniami na kilka
> przedmiotów. I tam chcesz pełnoetatowo zatrudniać menagera, który będzie
> wykonywał (z braku podstaw pedagogiczno-dydaktycznych) jedynie ułamek
> pracy dyrektora? Charytatywnie chyba. A odpowiedzialność jest niewąska,
> bo w aktualnym stanie prawnym za absolutnie wszystko, co dzieje się w
> placówce, od pały na półrocze przez awarię kotła i plan zajęć zgodny z
> BHP, po właściwy przebieg stażu nauczycieli.

Tak serio to Ci napiszę, że dla mojego przedszkola można stworzyć 5
stałych etatów plus nieograniczona ilość zleceniowców (na zajęcia
dodatkowe). Przedszkole, w którym jest max. 30 dzieci.
Jeszcze raz napiszę. Te środki trzeba _umieć_ zdobywać.

--

Paulinka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 10 ... 18 . [ 19 ] . 20 ... 22


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

odwiedziny sympatii, czyli gość w dom - Bóg wi po co ;-)
przemoc ekonomiczna rodzica wobec dziecka
pomysł na instrument muzyczny dla przedszkolaka
[press] jak zdobyć miejsce w przedszkolu
suche włosy - pomocy !

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

zobacz wszyskie »