Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

61. Data: 2009-03-19 10:46:27

Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał/wrote dnia/on 2009-03-19 09:21:

> No to Ci odpowiedział;-) Z polskiego na nasz tłumacząc:
> "mam w d... pana argumenty".

Niekoniecznie. Później podsyłał mi jeszcze swoje dokumenty
do konsultacji. Ale kto wie, może to tylko pic na wodę...

Pozdr,
--
ŁK

62. Data: 2009-03-19 13:09:26

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

> To też jeden z powodów (IMHO nie najważniejszy), a raczej
> chodzi o konsekwencje. Dziecko może pójść do świetlicy.
> Tylko że świetlica IRL jest zwykle przepełniona (starszymi
> dziećmi), dziecko w szkole nie dostanie tylu posiłków co w
> przedszkolu.

zwykle starsze dzieci wracaja same do domow, zwykle maja wiecej lekcji wiec
jest ich mniej niz wiecej, zwykle panie zajmuja sie mniejszymi wiecej niz
mniej, zwykle mozna dac dziecku jakis posilek ekstra skoro taki glodomor.
Strasznie naciagane te argumenty. Bo 7 latek to niby juz mniej glodny i
bardziej sie porozpycha miedzy starszymi dziecmi....:/

i.

63. Data: 2009-03-19 13:16:11

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a napisał/wrote dnia/on 2009-03-19 14:09:
> Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

> Strasznie naciagane te argumenty. Bo 7 latek to niby juz mniej glodny
> i bardziej sie porozpycha miedzy starszymi dziecmi....:/

http://blog.rp.pl/blog/2009/03/18/krzysztof-leski-sz
esciolatki-beda-krocej-dziecmi/#comment-95550

ŁK

64. Data: 2009-03-19 13:24:17

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mniej, zwykle mozna dac dziecku jakis posilek ekstra skoro taki glodomor.

Kiedy ostatni raz byłaś w jakiejkolwiek szkole na terenie Polski?
A może znasz jej problemy z prasy? U was w USA opiekunki w świetlicy
karmią dzieci? (BTW, wiele polskich szkół nie ma stołówek - w szkole
mojej starszej córki zamknęli stołówkę w tym roku, bo nie spełniała
norm higienicznych). Panie zajmują się dziećmi? Pewnie w USA, może
tam przypada 12 dzieci na "świetliczankę". W szkole mojego młodszego
dziecka na opiekunkę w świetlicy przypada ok 40 dzieci. W klasie ok.
30 dzieci.

"Panie zajmuja sie" ? "Mozna dac dziecku jakis posilek" ? Czy Ty
w ogóle wiesz o czym mówisz?

Ukłony
--
ŁK

65. Data: 2009-03-19 13:30:29

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał:
> [...]
> niezbędny na szkolenie i_utrwalanie umiejętności podstawowych.
> Czwartoklasista zna części mowy i jest po nauce dzielenia pisemnego ale
> często nie nadąża z przepisaniem tematu z tablicy i gubi się w działaniach
> arytmetycznych w zakresie 100. Nauczyciel goni z programem, więc zamiast
> pisać litery, słowa i zdania zwykle dzieciaki wypełniają karty pracy -
> bardzo atrakcyjne i świetnie utrwalające wiedzę ale w minimalnym stopniu
> kształtujące koordynację ręka/oko. Potem masz wysyp dysleksji, której
> głównym powodem jest imo zbędny pośpiech w pierwszych latach nauki.

Wreszcie jakis sensowny głos nauczyciela.
W ogóle w tej calej dyskusji brakuje mi głosów nauczycieli w mediach.
Rodzice beda protestowac, bo zawsze znajdzie sie jakas grupa, ktorej reforma
sie nie spodoba.

Pozdrowienia,
Lila

66. Data: 2009-03-19 13:32:53

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> napisał(a):

> Kiedy ostatni raz byłaś w jakiejkolwiek szkole na terenie Polski?

jaki okres czasowy zaliczasz do "byc na terenie szkoly"??

> A może znasz jej problemy z prasy?
nie tylko.

>U was w USA opiekunki w świetlicy
> karmią dzieci?

karmia????? znaczy 6 latki trzeba jeszcze karmic?

(BTW, wiele polskich szkół nie ma stołówek - w szkole
> mojej starszej córki zamknęli stołówkę w tym roku, bo nie spełniała
> norm higienicznych).

i jak wtedy Twoja starsza corka radzila sobie z glodem?

>Panie zajmują się dziećmi?

dokladnie.

>Pewnie w USA, może
> tam przypada 12 dzieci na "świetliczankę". W szkole mojego młodszego
> dziecka na opiekunkę w świetlicy przypada ok 40 dzieci. W klasie ok.
> 30 dzieci.

zaczynam miec wrazenie, ze masz jakies niekumate i malo samdzielne dziecko.
Bo trzeba go karmic, zajmowac sie praktycznie 1-1 , na pewno dobrze go
przygotowales do samodzielnosci??

> "Panie zajmuja sie" ? "Mozna dac dziecku jakis posilek" ? Czy Ty
> w ogóle wiesz o czym mówisz?

wiem. Zajmowac- nie oznacza nianczyc, dac posilek nie- oznacza zabraniac
jesc (samodzielnie), i pomagac w karmieniu.

> http://blog.rp.pl/blog/2009/03/18/krzysztof-leski-sz
esciolatki-beda-krocej-
dzie
> cmi/#comment-95550

zajrze nieco pozniej.

i.

67. Data: 2009-03-19 14:24:13

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila"

> [...]
> W ogóle w tej calej dyskusji brakuje mi głosów nauczycieli w mediach.
> Rodzice beda protestowac, bo zawsze znajdzie sie jakas grupa, ktorej

Mnie się też reforma nie podoba, choć musze przyznać, że dzięki
zerówkowiczom kilka koleżanek nie będzie musiało w tym roku szukać nowej
pracy. :D
MEN powinien się skupić na przedszkolach, nie szkole. Dzieciaki 4-6 letnie
powinny miec zapewnione miejsce, jeśli tylko rodzice zechcą je tam posłać.
Podstawa programowa, czyli 3-5 godzin zajęć dziennie, bezpłatna,
nieobowiązkowa i finansowana dotacją oświatową, nie budżetem gminy i nie na
gminne widziemisie, ten eksperyment z oddolną regulacją zwyczajnie nie
wypalił.
Ktoś spróbował policzyć, czy dostosowanie wszystkich_szkół do potrzeb 5 i
6latków nie będzie aby droższe od rozbudowy sieci przedszkoli?

Ale akurat przywoływany tutaj problem siedmiolatków jest mocno naciągany. O
posłaniu sześciolatka do pierwszej klasy zadecyduje rodzic (i zgoda
dyrektora). Nie będzie się kierował rachunkiem ekonomicznym, że wyśle z domu
i opieka z głowy, bo i tak w obecnym systemie go wysyła, tyle że do zerówki,
w dodatku jest to bardzo często zerówka przy szkole. Pójda zatem dzieci
wyselekcjonowane a moim zdaniem nieliczne. Trafią do grupy dzieci starszych
z normalnego naboru, więc niewyselekcjonowanych w żaden sposób. Tzw.
dojrzałości szkolnej nie zyskuje się automagicznie w dniu siódmych urodzin,
ona pojawia się pomiędzy szóstym a ósmym rokiem życia (plus wyjątki ;).

Stąd prosty wniosek, że mała grupa zdolnych i dojrzałych sześciolatków
będzie miała o wiele lepszy wpływ na przebieg nauczania, niż znajdująca się
w klasie 30-50% (oceniam na podstawie przeciętnej dla czwartoklasistów)
grupa dzieci, które nie nadążają lub nadążają z olbrzymim trudem za
ambitniejszą, dojrzalszą lub lepiej przygotowaną - na przykład przez
uczęszczanie do przedszkola - resztą klasy.

EwaSzy

68. Data: 2009-03-19 16:32:25

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jest wyjście- z dzieciakiem do poradni pedagogiczno- psychologicznej na
> badanie i przeskoczyć jedną klasę.

Podobno 4 miesiace sie czeka na orzeczenie z takiej poradni, wiec juz na to
za pozno.
Iwona

69. Data: 2009-03-19 16:35:35

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-------------------

> Bardzo wiążąco napisał....

Dal nawet jakis cien nadziei. ;-)
Iwona

70. Data: 2009-03-19 16:47:52

Od: "Marchewka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> MEN powinien się skupić na przedszkolach, nie szkole. Dzieciaki 4-6 letnie
> powinny miec zapewnione miejsce, jeśli tylko rodzice zechcą je tam posłać.

No przeciez wlasnie MEN sie na przedszkolach skupil. Wywala 6-latki do
szkoly, zeby bylo miejsce dla maluchow.
Iwona

odwiedziny sympatii, czyli gość w dom - Bóg wi po co ;-)
przemoc ekonomiczna rodzica wobec dziecka
pomysł na instrument muzyczny dla przedszkolaka
[press] jak zdobyć miejsce w przedszkolu
suche włosy - pomocy !