Ciekawostka

41. Data: 2012-10-01 16:36:14

Temat: Re: Ciekawostka
Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 1 października 2012 18:27. carbon entity 'Ikselka'
<i...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Dnia Mon, 1 Oct 2012 08:37:40 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Dlatego po drodze mi z Kaczyńskim. Tzn dlatego, że on chce dla MNIE
> Polski, a Tusk jest przeciw Polsce.
> A jak tylko Polska będzie, to to jaka jest (czy zła, czy dobra) da się
> zmienic w dalszej kolejności. Póki co oby tylko była.

Może on dla CIEBIE chce Polski, ale zresztą tak jak i Tusk nie chce jej dla
MNIE i w tym jest problem. Jedni i drudzy chcą cenzurować pod swoje Polski
"A" i "B", a ne widzą tej jeszcze innej Polski od Towiańskiego, mistycznego
Słowackiego, Łukasińskiego, Micińskiego, Karaszewicza-Tokarzewskiego,
Dynowskiej, Grotowskiego etc. ---- Tej, która jest znana pokrótce jako Młoda
Polska wtajemniczonym polonistom ;)

http://lordwinterisle.blogspot.com/

42. Data: 2012-10-01 16:49:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Oct 2012 18:36:14 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> [...]
> "A" i "B", a ne widzą tej jeszcze innej Polski od Towiańskiego, mistycznego
> Słowackiego, Łukasińskiego, Micińskiego, Karaszewicza-Tokarzewskiego,

Póki co - moze nie być żadnej i tym się martw.
(by XL)

43. Data: 2012-10-01 16:50:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Oct 2012 18:36:14 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Tej, która jest znana pokrótce jako Młoda
> Polska wtajemniczonym polonistom

Aż wtajemniczonym trzeba być? - pojechałeś. Nie rób z oczywistości Bóg wie
czego.
(by XL)

44. Data: 2012-10-01 17:00:17

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-01 18:49, Ikselka pisze:

> Tu są większe szanse przeżycia i póki
> co głosuj na życie,

> Póki co - moze nie być żadnej i tym się martw.

Jeśli jesteś patriotką, to dbaj o język. "Póki co" to paskudny rusycyzm.

Tu masz , bo mi nie uwierzysz, że gadasz rusycyzmami ;)

"Drugi okres wyraźnych wpływów języka rosyjskiego przypada na okres
powojenny (po 1945 roku). Wiele rusycyzmów to kalki, które uznaje się za
rażące błędy, por. np. póki co".
http://www.edupedia.pl/words/index/show/489369_slown
ik_terminow_gramatycznych-rusycyzm.html

"...Następnym rusycyzmem piętnowanym przez językoznawców jest
wyrażenie póki co (ros. poka czto), niezwykle częste w języku Polaków.
To dziwne, gdyż łatwo daje się je zastąpić rodzimymi odpowiednikami na
razie, tymczasem, chwilowo, np. Na razie (a nie: póki co) nie mam
lepszego zajęcia; Chwilowo, tymczasem (a nie: póki co) zamieszkam u
przyjaciółki. Zdarza się, że słyszę póki co i na razie wypowiadane koło
siebie, co świadczy już o kompletnym niepanowaniu nad językiem (np. Póki
co na razie dajmy sobie z tym spokój...)."
http://obcyjezykpolski.strefa.pl/?md=archive&id=118

--
B.

45. Data: 2012-10-01 17:21:01

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Paź, 18:27, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.

Jakiej Polski, przecież to zaprzedane watykańskiemu klerowi, zdrajca
jak się patrzy. Kler wyniszczał każdy naród gdy nie było
Chrystusowego- co Boskie Bogu, co cesarski cesarzowi, a ten wojuje
razem z klerem i motłochem , który jeszcze pare lat temu chwalił się
czerwoną legitymacją. To są siły antypolskie, dyktatorskie,
sprzedajne, cwaniackie, kołtuńskie, motłoch który powinien zostać
porządnie spałowany i osądzony jako wrogi polsce.

46. Data: 2012-10-01 17:22:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Oct 2012 19:00:17 +0200, Bbjk napisał(a):

> [...]
ik_terminow_gramatycznych-rusycyzm.html

> "...Następnym rusycyzmem piętnowanym przez językoznawców jest

No co też oni nie powiedzą, Z Tobą na czele 333-)

> [...]
> siebie, co świadczy już o kompletnym niepanowaniu nad językiem (np. Póki
> co na razie dajmy sobie z tym spokój?)."

A co Ty chcesz? - u nas był zabór rosyjski, więc rusycyzmów mnogo ostałos'.
A już w zdaniu "Póki co - moze nie być żadnej i tym się martw" rusycyzm
jest celowy, więc uzasadniony i pełni rolę aluzyjnej przestrogi. Nie
odczytałaś intencji? - widocznie nie masz tej biegłości jednak. Pilnuj
słownika zatem, byle sztywno.

Nakoniec - poka!
--
XL ?????? ??????? ??????????? A??????????o? ????????? P??????? ?????

47. Data: 2012-10-01 17:28:40

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-01 19:22, Ikselka pisze:

> A co Ty chcesz? - u nas był zabór rosyjski, więc rusycyzmów mnogo ostałos'.
> A już w zdaniu "Póki co - moze nie być żadnej i tym się martw" rusycyzm
> jest celowy, więc uzasadniony i pełni rolę aluzyjnej przestrogi.

Akurat! Ty często używasz "póki co", wiem, bo zwracam uwagę na ten
rusycyzm, bo go nie lubię. U Ciebie jest często w wielu wypowiedziach w
wielu grupach, więc nie musisz dorabiać ideolo :)
Teraz może będziesz rzadziej używać :)
--
B.

48. Data: 2012-10-01 17:29:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 1 października 2012 18:50. carbon entity 'Ikselka'
<i...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Aż wtajemniczonym trzeba być? - pojechałeś. Nie rób z oczywistości Bóg wie
> czego.

Ale co z tą Polską, która nie jest ani Polską "A" ani "B" bo odrzuca zarówno
pozytywizm, jak i głowny nurt chrześcijaństwa? A to ta Polska jest Polską
powestań a nie ugody. A zamiast nauczać o tej dziwnej, mistycznej Polsce
uczy się o groszoróbstwie albo o bigoterii. Co za cholerne Pyrlandczyki
estetyki za grosz nie mające zdominowały współczesność polskiej kultury?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

49. Data: 2012-10-01 17:46:17

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 1 października 2012 09:59:52 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:

> A musi odpowiadać?
>
> Pytam, bo zakolejkowany jest.

No nie wiem, bez tego ten film jakiś taki niekompletny mi się wydaje i jakiś taki
mało wiarygodny, zwłaszcza w przypadku głównego bohatera...

Stalker, naprawdę nie mogę uwierzyć, że ktoś w jego sytuacji miałby się wysadzać i w
dodatku znaleźć do tego poparcie wśród najbliższych

50. Data: 2012-10-01 18:15:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 01 Oct 2012 19:28:40 +0200, Bbjk napisał(a):

> [...]
> rusycyzm, bo go nie lubię. U Ciebie jest często w wielu wypowiedziach w
> wielu grupach, więc nie musisz dorabiać ideolo :)

TYLKO z tego powodu, ze Ci się nie podoba? - dobre sobie 333-)
Ponownie podkreślam:
"A co Ty chcesz? - u nas był zabór rosyjski, więc rusycyzmów mnogo
ostałos'."
Tak jak germanizmy w innych częściach Polski, u Ciebie też coś się
znajdzie.
(by XL)

Indeks ksiąg zakazanych
Prośba...