Re: Ciekawostka o edukacji seksualnej

Data: 2009-10-15 09:02:06
Temat: Re: Ciekawostka o edukacji seksualnej
Od: "Yelo vel Redart" <r...@c...op.pl>

news:hb6ntk$m7a$1@news2.ipartners.pl...
>A jak wytłumaczyć to, że statystyka liczby ciąż wśród nastolatek
> rośnie wszędzie na całym świecie?
>
> Czy autor twoich "genialnych wniosków" zadał sobie trud porównania
> tempa wzrostu liczby ciąż wśród nastolatek w różnych krajach,
> w tym również w takich gdzie edukacja seksualna nie istnieje?
>
> Jak ~myślisz duszasty?
> Debilu?

Cytat z artykułu:
Okazało się, że młode kobiety, uczestniczące w programie częściej zachodziły
w ciąże
(16 procent ) od rówieśniczek, które nie były objęte systemem porad (6
procent).

Więc, o ile wiadomosc ta jest rzetelna, wskazuje ona, na to, że program
pogarszał sytuację.
Ale jest w tym pewien kruczek - nic nie wiemy o tym, w jaki sposób osoby
były dobierane
do tego programu. Bo jeśli na zasadzie: 'kto chce', to trzeba by tu jeszcze
nałożyć
sporo korekt na ten wynik aby wyeliminować np. potencjalną silną korelacją
miedzy
'chcę uczestniczyć w programie' a 'mam skłonności do ryzykownych zachowań
seksualnych'.