Cierpliwość popłaca

51. Data: 2005-02-16 11:05:03

Temat: Re: Cierpliwość popłaca
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cuv6fv$esk$1@wejherowo.who.vectranet.pl Bogda
<b...@w...pl> napisał(a):

> Gdzie włożyć tę zapałkę??

Hejka. Jak to gdzie? ;-) Gałązkę nacinamy pod małym katem wzdłuż na
długość około 3 cm. Zginając gałazkę ostrożnie rozchylamy to nacięcie i
wkładamy do środka w poprzek zapałkę aby została szparka. Ułatwia to
powstanie merystemów przyrannych (kallus), szybsze ukorzenianie odkładów i
umożliwia osiągnięcie prawie pionowej pozycji końcowego fragmentu gałązki.
:-)
Pozdrawiam reasumująco Ja...cki

52. Data: 2005-02-16 11:12:22

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> roślin
>
> Rododendrony są na tyle skomplikowane w rozmnażaniu, że radziłabym jednak
> najpierw przeczytać jakąś książkę na ten temat, a dopiero potem podawać
> jakiekolwiek informacje.
>
> Pozdrawiam, Basia.

A co złego widzisz w mojej informacji ?
Ksiżki nie czytałam, bo nie było mi to potrzebne. Widziałam natomiast
program w którym zapewniali, ze rododendrony przez odkład można rozmnażać
tylko trzeba wykazać dużo cierpliwości (to proces dłuższy niż 1 sezon) i
zadbać żeby przyszła sadzonka miała wilgoć.
Zauważ, że moja wypowiedż nie dotyczyła rozmnażania rododendronów.
Lekko zasmucona krytyczną uwagą
Bogda

53. Data: 2005-02-16 11:17:45

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umożliwia osiągnięcie prawie pionowej pozycji końcowego fragmentu gałązki.

Aha , w poprzek ! Będę pamiętała, spróbuję
Dziękuję i pozdrawiam, Bogda

54. Data: 2005-02-16 11:39:24

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cuv9je$iim$1@wejherowo.who.vectranet.pl Bogda
<b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> niż 1 sezon) i zadbać żeby przyszła sadzonka miała wilgoć.
> Zauważ, że moja wypowiedż nie dotyczyła rozmnażania rododendronów.

Hejka. Nie święci garnki lepią. ;-) Rozmnażanie roślin przez odkład jest
znane od ponad 2 tysięcy lat i szeroko stosowane obecnie. Nam się ukorzenił
jeden pęd różanecznika samorzutnie. Pewnie za przyczyną grubej warstwy
ściółki, którą obsypałem krzewy. :-)
Pozdrawiam spontanicznie Ja...cki

55. Data: 2005-02-16 12:25:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zadbać żeby przyszła sadzonka miała wilgoć.
> Zauważ, że moja wypowiedż nie dotyczyła rozmnażania rododendronów.

To po co o nich pisałaś? W rozmnażaniu przez odkłady np. porzeczek, a użyciu
tej samej metody u rododendronów są pewne istotne różnice, a tak się składa,
że ja lubię precyzję. I nie znoszę uogólnień - nie wszystkie rododendrony
rozmnożysz przez odkłady. A książki należy czytać, niezależnie od tego, czy
jest to potrzebne:-D

Pozdrawiam, Basia.

56. Data: 2005-02-16 12:47:51

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
> To po co o nich pisałaś? [...] A książki należy czytać, niezależnie od
tego, czy
> jest to potrzebne:-D

Basiu, piszesz "ja lubię precyzję" wiec prosze o wyjaśnienie ostatniego
zdania.
--
Pozdrawiam, Jerzy

57. Data: 2005-02-16 13:24:23

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cuvds8$lkl$1@polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@i...pl> napisał(a):

> a tak się składa, że ja lubię precyzję. I nie znoszę uogólnień ...

Hejka. No i jeszcze cenisz sobie Basiu, zwięzłość wypowiedzi. ;-)
Zauważyłem to, gdy komentowałaś posty tylko jednym słowem : bzdura.
Pozdrawiam pamiętliwie Ja...cki
PS Książki powinno się czytać. Do czytania książek powinno się innych
zachęcać, ale może w bardziej miły i przekonywujący sposób. :-)

58. Data: 2005-02-16 16:36:36

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha , w poprzek ! Będę pamiętała, spróbuję
> Dziękuję i pozdrawiam, Bogda

To tak, jakbyś gałązce wsadzała zapałkę w dziobek ;-)

Serdecznie Miłka

59. Data: 2005-02-16 19:36:36

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co złego widzisz w mojej informacji ?(...)

> Lekko zasmucona krytyczną uwagą
> Bogda

Powinnaś się cieszyć, że ktoś raczył...........
Twoją rówiesniczkę tekstową my fachowcy
omijamy już z daleka.

Pozdrawia boletus

60. Data: 2005-02-16 19:40:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nam się ukorzenił jeden pęd różanecznika samorzutnie.
> Pewnie za przyczyną grubej warstwy
> ściółki, którą obsypałem krzewy. :-)
> Pozdrawiam spontanicznie Ja...cki

No, jeśli piszesz 'nam', to powinno być - obsypała.;-)

Pozdrawia rzetelnie boletus

sciolkowanie a okrywanie roznica
Wiosenne porzadki
ciac czy ciac (roze) oto jest pytanie