Ciśnienie/wysiłek a oko?

1. Data: 2007-03-25 17:24:48

Temat: Ciśnienie/wysiłek a oko?
Od: Rafał <n...@b...nieeeeeee.w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam trzy dychy na karku i coś chyba jest nie tak. Pojawiło się znienacka,
dosłownie jakby przed kilkoma dniami w trakcie podróży na rowerze. Podczas
jazdy, kiedy mocniej depnąłem po pedałach, dochodząc do 90% mozliwości,
poczułem jakby "tykanie" w lewym oku, jakby zsynchronizowane z biciem
serca. Praktycznie niewyczuwalne, ale jkabym je "słyszał" w lewym uchu.

Warunki występowania? Zauważyłem, że przy bardzo mocnym wysiłku, podczas
normalnej jazdy, bez przekraczania granic wysilkowej, ktorej nie jestem w
stanie pociągnąć dalej - objaw się jakby powtarza, ale w zasadzie nie
przeszkadza mi w jeździe, czyli:
- nie zmienia pola widzenia
- oko nie boli
- nie czerwienieje
- ostrość widzenia nie zmienia się

Moje podejrzenia są związane z moim lekkim(?) nadciśnieniem - 145/90
(Cholesterol LDL 111/35 HDL). Mam też krótkowzroczność rzędu
-3.5 DP na obu oczach. Oko wygląda normalnie - białe... Moja nadwaga
wynosi z 15 kg...

Co to jest, co z tym zrobić, czy to będzie gorzej czy lepiej, czy to tylko
chwilowe? Czy to na pewno związane jest z ciśnieniem (jak je zmniejszyć?)
Czy tego da się pozbyć?
Dodam, że jakiś czas temu bylem u okulisty w ramach badań wymaganych przez
uczelnię i ten nie zaobserwował niczego co by wykraczało poza normy (choć
ciśnienia nie badał).

Ktoś pomoże? Poradzi?
Z góry dziekuję.
Pozdrawiam
Rafał

2. Data: 2007-03-25 17:27:21

Temat: Re: Ciśnienie/wysiłek a oko?
Od: Michał <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uczelnię i ten nie zaobserwował niczego co by wykraczało poza normy (choć

Jeżeli miałbyś coś w oku badać to właśnie u okulisty ciśnienie w gałce
ocznej. Znieczula się oko kroplami i stawia taki przyrząd na źrenicy,
początkowo może i nie przyjemne ale ja już się przyzwyczaiłem i jest luzik.
Można też jeszcze na automatach dmuchając powietrze w oko ale podobno ta
metoda jest mniej dokładna. Jeżeli by wyszło nadciśnienie to nieleczone
prowadzi do jaskry, co po kilku latach może spowodować ślepotę
nieodwracalną. Także zbadać możesz.

3. Data: 2007-03-25 18:25:37

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> metoda jest mniej dokładna. Jeżeli by wyszło nadciśnienie to nieleczone
> prowadzi do jaskry, co po kilku latach może spowodować ślepotę

Zle piszesz, zle radzisz.
Przyrzad nie stawia sie na zrenicy, bo ona jest wewnatrz oka, tylko na
rogowce. Ta metoda jest niedokladna, podobnie z reszta jak pomiar
bezdotykowy. Najdokladniej mierzy sie tonometrem aplanacyjnym.
Druga rzecz - objawy o ktorych pisal autor pierwotengo postu nie maja nic
wspolnego z nadcisnieniem ocznym, a tym bardziej z jaskra. Tak wiec pisanie
tego co Ty napisales jest strzalem jak kula w plot i staraj sie nie zajmowac
stanowiska w rzeczach, na ktorych sie nie znasz. Na marginesie -
"nadcisnienie oczne" nie wywoluje zmian jaskrowych.
Co do meritum - problemem pulsowania galki ocznej przy wysilku powinien
zajac sie najpierw lekarz rodzinny, potem ewent. internista - poniewaz mamy
do czynienia z objawem ocznym (pulsowanie), ale przyczyna ogolna. Zapewne
nalezy unormowac cisnienie tetnicze, ewent. wykonac monitoring pracy serca.
Zaburzenia krazenia daja wlasnie takie jak opisywane objawy, czesto
jednostronnie.
Jedyne, co powinno sie zrobic, to obejrzec dokladnie siatkowke, ze wzgledu
na powiazanie wysilku i krotkowzrocznosci - i to niezaleznie od pulsowania.

pozdr.

casus

4. Data: 2007-03-25 19:21:39

Od: MATEOh <m...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

a ja poradze kubic w aptece Mg :) czesto tego typu dolegliwosci mozna
nim zniwelowac... co nie oznacza zeby nie isc do lekarza... lepiej
dmuchac na zimne :D

5. Data: 2007-03-25 19:35:59

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MATEOh" <m...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
>zniwelowac... co nie oznacza zeby nie isc do lekarza... lepiej dmuchac na

Świetne rady:
1. Kupić magnez
2. Prawdopodobnie iść do lekarza.
3. Dmuchać na zimne...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2007-03-25 19:39:36

Od: Michał <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zle piszesz, zle radzisz.
A dlaczego pytał o coś wspólnego z oczami, przecierz napisałem że sobie może
zmierzyć a nie kazałem sie leczyć ...profilaktycznie jest zalecane mierzenie
ciśnienia w oku...

> [...]

jak kula w plot i staraj sie nie zajmowac
> stanowiska w rzeczach, na ktorych sie nie znasz.
Sorry winetu a ty skąd się znasz ???? Ja znam to ze strony pacjenta któremu
pewne sprawy wyjaśnili lekarze.

Na marginesie -
> "nadcisnienie oczne" nie wywoluje zmian jaskrowych.
To co je wywołuje w takim razie ??? Nadciśnienie uszkadza nerw, nerw się
uszkadza i zmniejsza się pole widzenia (jaskra) aż po widzenie lunetowe a
później "pstryk" ktoś gasi światło.

7. Data: 2007-03-25 19:41:19

Od: Michał <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "nadcisnienie oczne" nie wywoluje zmian jaskrowych.

Zresztą zauważyłem że niektórzy lekarze już sam wysoki poziom ciśnienia
nazywają jaskrą.

8. Data: 2007-03-25 20:01:15

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał(a):

> Sorry winetu a ty skąd się znasz ???? Ja znam to ze strony pacjenta któremu
> pewne sprawy wyjaśnili lekarze.

ROTFL

> To co je wywołuje w takim razie ??? Nadciśnienie uszkadza nerw, nerw się
> uszkadza i zmniejsza się pole widzenia (jaskra) aż po widzenie lunetowe a
> później "pstryk" ktoś gasi światło.

Nie ucz dziada charchać, jeśli wiesz, co mam na myśli.
--
B.

9. Data: 2007-03-25 22:19:58

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Mar 2007 21:39:36 +0200, Michał napisał(a):

> Sorry winetu a ty skąd się znasz ???? Ja znam to ze strony pacjenta któremu
> pewne sprawy wyjaśnili lekarze.

No to posłuchaj jednego z nich. Korzystaj, że specjalista się udziela w
necie i gotów jest podzielić się wiedzą fachową pro publico bono.

--

"Rzeczpospolita Polska chroni życie dzieci poczętych przez
ustawodawstwo i wysiłki władz publicznych". Jarosław Kaczyński

10. Data: 2007-03-26 04:46:07

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może
> zmierzyć a nie kazałem sie leczyć ...profilaktycznie jest zalecane

cos wspolnego z oczami - jasne - to jak mowic, ze sie zna czlowiek na
samochodach, bo czasami jezdzi taksowka.

> jak kula w plot i staraj sie nie zajmowac
> Sorry winetu a ty skąd się znasz ???? Ja znam to ze strony pacjenta
> któremu
> pewne sprawy wyjaśnili lekarze.

a ja znam ze strony lekarza specjalisty, wystarczy?

> [...]
> uszkadza i zmniejsza się pole widzenia (jaskra) aż po widzenie lunetowe a

Jaskra jest zespolem chorob, ktore powoduja uszkodzenie nerwu wzrokowego, co
niesie w nastepstwie zmiany w polu widzenia, a coza tym idzie koncowym
etapem nieleczonej jaskry jest utrata wzroku. JEDNYM z faktorow, ktore to
powoduja jest zbyt wysokie cisnienie w galce ocznej, ktore powoduje
destrukce nerwu wzrokowego. Ale powtarzam - zbyt wysokie cisnienie, a nie
nadcisnienie oczne, bo to sa 2 rozne sprawy. Nadcisnienie oczne jest tez
diagnoza - i nie powoduje zmian jaskrowych. Proponuje sie doksztalcic.

pozdr.

casus

Co mi jest (neurologia) ?
angina, płonica - czy niezbędny antybiotyk?
[pyt] Oddz. cisnienia atm. na czlowieka
Przemeczenie a bezsennosc
problem za granicą