Re: Cissus z plamkami

From: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Cissus z plamkami
Date: Sun, 16 Mar 2003 17:36:31 +0100

Renata Gołębiowska napisał(a) w wiadomości: ...
>Wła?nie obejrzałam. Pod spodem s? b. malutkie białe kuleczki. Rozmiary
>tak małe, że na przeciętnej główce od szpilki zmie?ciły by się ze 4,
>może 5.

Sprawdz, czy wedruja. Moga to byc przedziorki. Roslina moze zginac, jezeli
bardziej sie rozmnoza. Gdy bedzie ich wiecej (do czego lepiej nie dopuscic)
pojawi sie pajeczynka (lepiej widoczna po oprysku woda).
Pajeczaki te nie sa zupelnie biale (ale w przyblizeniu); wielkosc by sie
zgadzala.
Drugi moj typ, to larwy maczlika. Przyjrzyj sie, czy na roslinie nie siadaja
male biale muszki.
Na przedziorki skutkuje oprysk woda, gdy roslina nie jest bardzo porazona.
Jest to tez profilaktyka przeciwko tym stworzeniom.
Jesli jest ich duzo - polecam oprysk jednym ze srodkow dostepnych w
kwiaciarniach. (taki oprysk najlepiej wykonac na swiezym powietrzu, gdy
bedzie juz cieplej - srodki chemiczne nie sa przeciez obojetne dla
czlowieka - cokolwiek by na opakowaniu nie pisali).

Pozdrawiam,
Bpjea