moja dzialalnosc ciastkarska

1. Data: 2001-11-08 09:50:08

Temat: moja dzialalnosc ciastkarska
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co? Pieke ciasta dla dzieci z przedszkola:)))
Zaczelo sie od zaniesienia murzynka na podwieczorek przy okazji przyzwyczajania
mojego malucha do przedszkola. Przyzwyczajenie sie nie powiodlo, ale za to
zaproponowalam robic im ciasta co jakis czas:) Sklonil mnie do tego widok
dzieci wybierajacych z talerza ostatnie okruchy murzynka.
Od tego czasu upieklam wspaniale drozdzowe z kruszonka kokosowa i jeszcze
ciasto bananowe Magdaleny Basset, ktore wszystkim baaaardzo smakowalo...
Ale fajnie - mnie to sprawia przyjemnosc i im tez.
W domu postanowilam piec juz tylko na wielkie okazje, bo i tak wiekszosc zjadam
sama i mam potem poczucie winy.
W ramach uslug upieklam dzisiaj tatre z "nadzieniem" z gorzkiej czekolady, dla
kolezanki, ciekawe czy bedzie dobra??...

Jakbyscie mieli jakies przepisy na placki, ktore dzieci uwielbiaja to chetnie
wyprobuje na moim przedszkolu.

Kalina

1. Data: 2001-11-08 11:18:55

Temat: Re: moja dzialalnosc ciastkarska
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Jakbyscie mieli jakies przepisy na placki, ktore dzieci uwielbiaja to chetnie
>wyprobuje na moim przedszkolu.
>
>Kalina

Gratulacje!
Tu dzieci lubia wszelkie babeczki biszkoptowe i kolorowym lukrem
, moje zawsze lubily flapjacks - masz przepis? Potrzeby jest
syrop cukrowy a la miod luzny . masz? nasze to Golden Syrup, am.
- corn syrup jest najblizsze

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 17:35:10

Temat: Cisteczka dla przedszkola i nie tylko
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

n...@m...ch wrote:

> Wiecie co? Pieke ciasta dla dzieci z przedszkola:)))
> Zaczelo sie od zaniesienia murzynka

Gdy moi chlopcy byli mali i chodzili do przedszkola pieklam ciagle
ciasta i ciasteczka. Moj maz, ktory przytyl 30 kg w 3 lata na mojej
kuchni poszedl na ostra diete i blagal, ze jesli musze piec to zebym
chociaz wynosila to z domu. I tak pieklam dla przedszkola przez kilka
lat. Ci za rozkosz! Brak poczucia winy za kazdym razem. Maz schudl
niesamowicie, dzieci, a szczegolnie panie w przedszkolu byly
szczesliwe....potem, jak poszli do szkoly, zaczelam zabierac ciasta do
pracy. Teraz znow musze sie opanowywac, bo majac biuro w domu tak latwo
przeciez wyskoczyc do kuchni i cos skrecic, zamieszac, wstawic do pieca.

No, ale do rzeczy. Najukochansza pozycja w przedszkolu byly ciasteczka
czekoladowe z czekolada i ciasteczka niebianskie. Robi sie je latwo,
piecze krotko, sa przepyszne.

Ciasteczka czekoladowe z czekolada
275 gr masla
400 gr cukru
2 jajka
2 lyzki ekstraktu waniliowego
400 ml maki
125 ml (pol szklanki) kakao
1 lyzeczka sody
1/2 lyzeczki soli
100 ml polamanych orzechow wloskich
200 ml kawalkow czekolady

Rozgrzac piec do 180C/350F.

Nie smarowac blachy.

Zmiksowac maslo z cukrem. Dodac jajka i wanilie. Zmieszac make z kakao,
sola i soda, dodac do maslanej mieszanki, ubic mikserem przez 1 minute.
Dodac orzechy i czekolade, wymieszac. Na blasze ukladac kulki ciasta
wielkosci duzego orzecha w odstepach 10 cm. Piec 12 minut, az ciasteczka
spuchna po srodku i beda mialy nieregularne pekniecia, ale beda wygladac
calkiem surowe, niedopieczone. Po wystygnieciu srodek bedzie ciagnacy, a
brzegi chrupiace. Nie nalezy przepiec, bo beda ciezkie w smaku.
Wyjac, ostudzic na blasze 5 minut, przelozyc na kratki do wystygniecia.
Przechowywac w pojedynczej warstwie, bo sie skleja.

Ciasteczka Niebianskie

110 gr masla
175 gr cukru
1 jajko
1 lyzeczka aromatu do wyboru (rum, migdalowy, wanilia, brandy)
180 gr maki
1 lyzeczka sody oczyszczanej
200 ml orzechow wloskich w duzych kawalkach

Rozgrzac piec do 180C/350F.

Nie smarowac blachy.

W mikserze utrzec maslo z cukrem, dodac jajko i aromat, ubic az
puszyste. Dodac make i sode, ubic 1 minute, dodac orzechy, wymieszac. Na
blasze ukladac kulki ciasta wielkosci duzego orzecha w odstepach 10 cm.
Piec 12 minut, az ciasteczka spuchna po srodku i beda mialy nieregularne
pekniecia, ale beda wygladac calkiem surowe, niedopieczone. Mnie
wychodzi 12 ciastek, ktore sa duze, po upieczeniu o srednicy 10-12 cm.
Duze ciasteczka smakuja lepiej niz male.
Wyjac, ostudzic na blasze 5 minut, przelozyc na kratki do wystygniecia.
Przechowywac w pojedynczej warstwie, bo sie skleja.

Magdalena Bassett

Copyright Š2001Magdalena Bassett. All rights reserved.

1. Data: 2001-11-08 19:02:17

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Gratulacje!
> Tu dzieci lubia wszelkie babeczki biszkoptowe i kolorowym lukrem
> , moje zawsze lubily flapjacks - masz przepis?

Nie, nie mam...

Potrzeby jest
> syrop cukrowy a la miod luzny . masz? nasze to Golden Syrup, am.
> - corn syrup jest najblizsze

Nie wiem co to by bylo u nam: mam sirop d'erable, a takze sirop de blé (syrop z
przenicy). Nadaje sie??

Kalina

1. Data: 2001-11-08 19:04:40

Temat: Re: Cisteczka dla przedszkola i nie tylko
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chociaz wynosila to z domu. I tak pieklam dla przedszkola przez kilka
> lat. Ci za rozkosz! Brak poczucia winy za kazdym razem.

O rany, ide w twoje slady Magdaleno!:)))
Dzieki za przepisy, napewno wyprobuje.

Kalina

1. Data: 2001-11-08 19:56:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

znajde przpeis to wpuszcze, bo zapomnialam ile czego, a mnie na
oko lepiej w ciastowatych rzeczach nie wierzyc

Krysia

P.S. Moze ten syrop wystarczy...jak zloty, ciagnacy i
milopachnacy to pewnie wystarczy

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 21:59:14

Od: "Eliksir" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ha .... znalazłem ... Jam tu pierwszy raz jeszcze z polecenia,
że tak powiem ... i już wyjaśniam skrzętnie
sprzedaje ciasteczka i słodkości wirtualne ...
w grze Arkadia krainie fantasy (mud - dla wtajemniczonych) -
wypieki gnomów, których kunszt w tym względzie jest niezaprzeczalny ...

Muszę się podzielić wrażeniami , że najlepiej idą rurki
z kremem i pączki ... generalnie największy zysk jest na
pączkach sprzedaje je po 4 srebrniki, biorą głównie
elfy i ludzie i oczywiście wiecznie nienajedzone gnomy i halflingi
... natomiast kruche ciacha to raczej ogry ..
ale czasami to nawet trafie, że sprzedam za 1 złotą monetę*. Zdarzają sie
takie przypadki ...
ale rzadko , skąpią niektórzy niemożebnie. Taki świat.

W sumię to jestem z tego co wiem jedynym sprzedawcą ciasteczek...
... ale nie ....wróc ... był jeden krasnolud .... zapomniałem o krasnoludach
ale gafa ...
sprzedawał z konsumpcyjnych rzeczy ogórki kiszone ... ale to raczej wsród
krasnoludów na przekąske do piwa i innych trunków..

* 1 złota moneta = 20 srebrników
1 srebrnik = 12 miedziaków

No nic to pozdrawiam ... zapraszam na Arkadie ...

Ray - sprzedawca ciasteczek tudzież rurek z kremem i innych słodkości
niespełniony bard i czarodziej ....

Eliksir

1. Data: 2001-11-08 22:30:08

Od: "Eliksir" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Eliksir - łowca strażników szufladek

1. Data: 2001-11-09 01:02:45

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Eliksir <e...@t...pl> a écrit dans le message :
9sf0sk$9c3$...@h...pl...

ciach

> Ray - sprzedawca ciasteczek tudzież rurek z kremem i innych słodkości
> niespełniony bard i czarodziej ....

...a jak robisz rurki z kremem ?

Ewcia
(cos w rodzaju krasnoludka)

--
Niesz !

1. Data: 2001-11-09 01:05:59

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Eliksir wrote:
> sprzedaje ciasteczka i s¸odkoćci wirtualne ...
> w grze Arkadia krainie fantasy
> sprzedawca ciasteczek tudzieý rurek z kremem i innych s¸odkoćci
> niespe¸niony bard i czarodziej ....
>
> Eliksir - ¸owca straýnik—w szufladek

A ptysie maja powodzenie?

Magdalena Bassett