Co dobrego na każdą okazję?

1. Data: 2004-09-14 08:50:30

Temat: Co dobrego na każdą okazję?
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

u mnie w domku ciastem na prawie każdą okazję /'na niedziele' - jak mawia
moja babcia/ jest ciasto kruche z owocami sezonowymi...
myślę, że w każdym domu istnieje jakiś taki specyfik /nie koniecznie
ciasto/, które robi się łatwo i szybko...
jak to jest w Waszych domach?

Jini - anioł kobieta :-)

1. Data: 2004-09-14 10:03:47

Temat: Re: Co dobrego na każdą okazję?
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:ci6biu$a0j$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Jini z adresu <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> myślę, że w każdym domu istnieje jakiś taki specyfik /nie koniecznie
> ciasto/, które robi się łatwo i szybko...

Tarta tatin - podrasowana przeze mnie trochę karmelem mojego pomysłu - na
który tajemnicy nie zdradzę choćby mnie krajano i posypywano solą + obrane
prażone migdały sypane już na gotową.
Goście pożerają ją w okamgnieniu. :-)

jak nie ma akurat jabłek - to jakaś inna tarta z tym, co tam akurat jest na
czasie.

Sowa - fanka tart wszelakich i tych na słodko, i tych na słono.

1. Data: 2004-09-14 10:09:08

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> myślę, że w każdym domu istnieje jakiś taki specyfik /nie koniecznie
> ciasto/, które robi się łatwo i szybko...

Moja mama nie umiala dobrze piec ciast , wiec robila to sparadycznie z
miernym skutkiem. Na kazde swieta i inne warte celebrowania okazje
obiadalismy sie wypiekami gdynskich Delicji.
Babcia piekla ogromne ilosci kruchych ciasteczek, takich wykrajanych przez
prszystwke do masyznki do mielenia miesa i przechowywala w szczelnie
zamknietych pojemnikach- one byly na kazda okazje.
Babcine cistka nigdy nie wychodzily mi takie smaczne, nawet jesli robilam je
pod jej okiem, wiec zaniechalam
A teraz eksperymentuje i powtarzam ciasta falami- znajde fajny przepis i
przez jakis czas go walkuje na zmiane z 1 - dwoma innymi

Wyprobowane ciasta to:
rafaello
tiramisu
sernik gotowany
serniki na zimno
jablecznik sypany
ciasto marchewkowe
i jedno takie bardzo szybkie kokosowe

Ktoska

*Staram sie nie popelniac bledow ortograficznych, ani literowek. Jestem
niedoskonala, roztragniona dyslektyczka i pomio tych staran zdarzaja mi sie
gafy*

1. Data: 2004-09-14 10:20:52

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanko - czy w Twoim przepisie na ciasto marchewkowe masz proszek do
> pieczenia i sodę?

Tak - dodaje jedno i drugie
Jakis czas temu podawalam przepis na ciasto, ktore pieke wg nabytego poczta
pantoflowa przepisu. Ktos upiekl wg receptury podanej przez Pascala i wg
mojej. I powiem neiskromnie, ze ta wstukana przeze mnie na grupe uznana byla
za lepsza do tego koniecznie polewa z serka homo..........

1. Data: 2004-09-14 10:23:21

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też uwielbiam właśnie na zimno a tiramisu -ktoś to nieżle wymyślił:))
>

> jablecznik sypany
>

> Jabłecznik to super sprawa szybko i łatwo

Tak wiec Asienko nie tylko imie mamy wspolne, ale kubki smakowe
odpowiedzialne za slodkosci podobnie skonstruowane

1. Data: 2004-09-14 10:24:44

Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myślę, że w każdym domu istnieje jakiś taki specyfik /nie koniecznie
> ciasto/, które robi się łatwo i szybko...

A u mnie babka na ajerkoniaku i oczywiście ciasta z owocami też /ostatnio
obrodziły gruszki/na kruchym albo na tartym cieście.No a czasem w tygodniu
jeszcze "dorabiam" wafelki galaretkowe na prośbę mojego synka.Niestety jest to
zgubne jeśli ktoś chce utrzymać linię ,ale co tam linia potem jak będę
staruszką to mi nic nie będzie smakować wtedy będę trzymać linie.
Pozdrawiam Asia /łasuch na łakocie/
PS.Zapomniałam ,że jeszcze kapuśniaczki to jest to co moja rodzina lubi:))

1. Data: 2004-09-14 10:29:16

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanko - czy w Twoim przepisie na ciasto marchewkowe masz proszek do
pieczenia i sodę?
ja wygooglałam takowy przepis - robiłam ciasto w sobotę... i najpierw cudnie
wyrosło.... poczym opadło :(
wprawdzie moi domownicy połowę zjedli jeszcze na ciepło ;-) ale odrobinę
zakalcowate było mimo wszystko...
nie wiem, czy to wina tego połączenia proszku i sody??

Jini - anioł kobieta :-)

1. Data: 2004-09-14 10:30:57

Od: "Asia" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-09-14 10:31:49

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

babka na ajerkoniaku??
przepisu nie znam - ale ajerkoniak uwielbiam :-))))
mogę prosić przepis? z chęcią przetestuję :-)

Jini - anioł kobieta :-)

1. Data: 2004-09-14 10:37:47

Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktosia- widzisz tak się rozpędziłam że wlazłam na twojego posta soryy ale jak
kliknęłam wyślij to już po ptokach/jak to mówią/i wyszło że to niby mój,
olaboga ale bigosu narobiłam.
PS.Uprasza się o wybaczanie- Asia zakręcona od wczoraj.

Pomozcie glodnemu
wczoraj nowe placuszki wyczarowalam
Sajgonki
jabłka z kruszonką :)