Re: Co gazowe

From: "Jackare" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Co gazowe
Date: Sat, 13 Feb 2010 19:28:07 +0100

Użytkownik "Mirosław" <p...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
news:hl39rg$pkd$1@news.onet.pl...
.
> Jaki jest koszt montażu takiego co, ile kosztuje
> kocioł i jaki wybrać do takiego mieszkania aby było
> oczywiście jak najekonomiczniej,i jeszcze jedno
> jakich mogę się spodziewać miesięcznych rachunków
> za gaz w mieszkaniu o w/w kubaturze,
> Z góry dziękuje za odp,
>
> Pozdrawiam,
> Mirosław R.

Inwentaryzacja i projekt instalacji gazowej 300-500 zł (uprawniony
projektant)
Opinia kominiarska i wyznaczenie komina- nie wiem
Warunki techniczne z zakładu gazowniczego - nie wiem
Zgłoszenie budowy w urzędzie - nie wiem
Wkład kominowy koncentryczny 125/80 ok 110 zł za m.b, sam wkłąd spalinowy
80 mm ok 100 zł za m.b
Do wkładu: Koncentryczny wlot-wylot z deflektorem spalin, tzw "parasol" -
ok 40 zł, zestaw kolan do przyłączenia kotła (liczę 2 kolana koncentryczne
125/80) ok 400 zł
Adapter spaliny-powietrze do kotła ok 300 zł
Kocioł np Beretta ciao II e.s.i. - dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania
21 kW 1900-2000 zł
Rury miedziane + armatura ok 700-1000 zł
Grzejniki- zależnie jakie kupisz tyle będą kosztowały liczmy przykładowo ok
800 zł za 4 grzejniki (kuchnia, 2 pokoje, łazienka)
Kierownik budowy 200-400 zł (musi mieć uprawnienia branżowe z zakresu
instalacji sanitarnych)
Montaż c.o. z montażem kotła i instalacją gazową ok 1500-1800 zł
Montaż wkładu kominowego 80-100 zł za m.b. + koszty dodatkowych
niespodzianek (np komin o krzywym przebiegu i konieczność kucia ścian u
sąsiadów)
Próba szczelności (I-go rodzaju) instalacji gazowej z wystawieniem protokołu
ok 130 zł
Odbiór kominiarski - nie wiem

Miesięczne koszty ogrzewania mieszkania o takiej powierzchni nie powinny
przekroczyć 250-400 zł w sezonie grzewczym.

U mnie w mieście (GOP) po wykonaniu takiej instalacji możesz liczyć na
refinansnowanie z wydziału ekologii w wysokości 50% ceny kotła ale nie
wiecej niż 1000 zł - nie wiem jak jest w innych rejonach Polski
--
Jackare