Co jecie dzisiaj?

1. Data: 2007-06-16 12:23:22

Temat: Co jecie dzisiaj?
Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie nie mam pomysłu na dzisiejsze menu. powiedzcie, co Wy dzisiaj jecie
lub jedliście. Może to mnie natchnie...

2. Data: 2007-06-16 12:36:02

Temat: Re: Co jecie dzisiaj?
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziasiaj przygotowałem słodko kwaśną zupe grzybową na ostro
Polecam

3. Data: 2007-06-16 13:16:11

Od: "Juf" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk napisał(a):

> Zupełnie nie mam pomysłu na dzisiejsze menu. powiedzcie, co Wy
> dzisiaj jecie lub jedliście. Może to mnie natchnie...

Spätzle z szynką i sosem śmietanowym to jedna część, a druga ze szpinakiem i
sosem czosnkowym.

J.

4. Data: 2007-06-16 13:30:05

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Monika Zarczuk wrote:

> Zupełnie nie mam pomysłu na dzisiejsze menu. powiedzcie, co Wy
> dzisiaj jecie lub jedliście. Może to mnie natchnie...

Ja właśnie zjadłem jajecznicę - klasyk, ze śmietaną, szczypiorkiem,
cebulą, pomidorami. Do tego tosty pszenne z duzą ilością masła. Popiłem
jogurtem (zwykłym, owocowym Danone) i zagryzłem dwoma gruszkami. A na
obiad to jeszcze się zastanowię. ;)

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-06-16 13:32:33

Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> Spätzle z szynką i sosem śmietanowym to jedna część, a druga ze szpinakiem
> sosem czosnkowym.

co to jest? Powiesz coś więcej?

6. Data: 2007-06-16 13:33:35

Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebulą, pomidorami. Do tego tosty pszenne z duzą ilością masła. Popiłem
> jogurtem (zwykłym, owocowym Danone) i zagryzłem dwoma gruszkami. A na

Śniadanie super, choć trochę późno :)
powiedz koniecznie, co będziesz jadł na obiad.

7. Data: 2007-06-16 13:45:53

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Monika Zarczuk wrote:

> Śniadanie super, choć trochę późno :)
> powiedz koniecznie, co będziesz jadł na obiad.

Po przeglądzie lodówki chyba będzie to curry z młodymi ziemniakami,
pieczarkami i bobem. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-06-16 14:11:52

Od: "Juf" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk napisał(a):

> co to jest? Powiesz coś więcej?

Spätzle to taki szwabski, a dokładniej alemański, rodzaj klusek podobnych do
makaronu, kształt
miewają różny, ale generalnie są zbliżone do wstążek/tagialetelle. Składniki
praktycznie takie jak w makaronie - semolina+jaja. Polska wikipedia nie
wiedzieć czemu mówi na nie "szpacle" zmiast szpecle (wg wymowy). Jada się to
generalnie w południowej części obszaru niemeckojęzycznego.
Więcej masz tu http://de.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A4tzle
http://en.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A4tzle

po polsku jest mało i nie do końca jak w oryginale

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szpacle w dodatku zdjęcie przedstawia knöpfle,
a nie szpecle, więc wersji polskiej nie polecam.
Tu masz więcej www.spaetzle.de .

W handlu można dostać surowe (w paczkach jak makaron) lub gotowe dania
suszone od Knorra, Maggi itp. marek. Gotowe sa m.in. własnie z wersjach
takich jak dziś jadłem.

Rzadko można kupić w Polsce, ale róznie z tym bywa, ostatnio mi doniesiono
że w E.Leclercu się pojawiły. Cena ok. 6 zł za 400-500 g.

Ciekawostka kulturowa - Szwabi/Badeńczycy nazywają wszystko, co na wschód od
nich "krainą knedli" - Bawaria, Czechy, Austria ;-). Ta mapka jest dość
wesoła http://img.spaetzle.de/spaetzlekarte.gif

J.

9. Data: 2007-06-16 14:19:42

Temat: Autokorekta Re: Co jecie dzisiaj?
Od: "Juf" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Składniki praktycznie takie jak w makaronie - semolina+jaja.

Autokorekta - mąka ma być dość gruba, jak pisza po niemiecku - pszenna typu
405.
I to głownie chyba stanowi o doznaniach smakowych, szpecle sa takie fajnie
"grube/kaszkowate" w smaku.

J.

10. Data: 2007-06-16 14:46:42

Od: "Walkie!" <w...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk pisze:
> Zupełnie nie mam pomysłu na dzisiejsze menu. powiedzcie, co Wy dzisiaj jecie
> lub jedliście. Może to mnie natchnie...

A ja dziś mozarelle z pomidorami i sosem z octu
balsamicznego, oliwy i bazyli. Do tego wędzone skrzydełka
kurczaka, i bułki pełnoziarniste. Na deser mus
truskawkowo-arbuzowy i czeresnie.

--
Justyna/walkie!

krakowka z zupa cebulowa
Co by sobie jutro (dzisiaj) zrobic lekkiego na obiad?
Co to za danie? Jadłem to 25 lat temu w Holandii
DRUGIE DANIE
Jak gotujecie szparagi?