Re: Co mi dolega??

Data: 2002-10-11 14:28:02
Temat: Re: Co mi dolega??
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

o...@p...onet.pl napisał(a):

> Ja nie pisałem o EBV, lecz o infekcji wirusowej. EBV nie jest przyczyną
CFS, bo
> wiem znane są liczne przypadki CFS przy negatywnej serologii EBV. Medycyna
nie
> zidentyfikowała jeszcze wszystkich patogenych wirusów wywołujacych
symptomatycz
> ne infekcje i pewnie nigdu nie zidentyfikuje.

Znaczy, CFS wywołuje wirus, którym zakażenie może nie dawać żadnych objawów i
którego dotąd nie zidentyfikowano? Żeby to było takie proste...

> Może tak, ale chorzy odbijają się od lekarza do lekarza całymi miesiącami,
> lata
> mi, zanim trafia na tego, który usna CFS za normalną jednostkę chrobową.

Śmiem twierdzić, że przy dostępnych bogatych informacjach w Internecie zdarza
się to już coraz rzadziej (grupy wsparcia,listy lekarzy, etc.)

> Zawsze - poczytaj http://www.healthy.net/collinge/Cfs.htm

Hm, osobiście zamiast czytać reklamówkę jakiejś kolejnej książki w
stylu "Uwierz w siebie, a wyleczysz się z CFS" wolę poczytać Medline. Solidne
przegryzienie się przez całą masę rzeczy, jaka tam jest, pozwala tylko
stwierdzić: ledwo umiemy diagnozować, gie wiemy o przyczynach, leczyć nie
bardzo umiemy. Naprawdę polecam.

> Gdzie można o ty poczytać. Skąd ta informacja ?

Poczytać chyba nigdzie. Znam co najmniej jednego lekarza, który diagnozuje i
próbuje leczyć oraz dwa zdiagnozowane przypadki.

JoP