Re: Co mi dolega??

Data: 2002-10-11 16:35:40
Temat: Re: Co mi dolega??
Od: o...@p...onet.pl

> Znaczy, CFS wywołuje wirus, którym zakażenie może nie dawać żadnych objawów i
> którego dotąd nie zidentyfikowano? Żeby to było takie proste...

Alez skad, tego nigdy nie dowiedziono. Jedynie statystyki stanowia, ze CFS zaczyna
sie wlasnie po ciezkiej infekcji grypopodobnej -> patrz wirusowej. Statystyki mowia
rowniez, ze takich przypadkow jest ok. 70 %. Podejrzewa sie rozne wirusy, kiedys
sadzono, ze to EBV, teraz "modne" jest HHV6, ale tez dowodow nie ma. Wiadomo
jedynie, ze organizm zachowuje sie tak, jakby z czyms ciagle walczyl. To wlasnie owa
bezustanna "walka" powoduje cale spektrum dolegliwosci, sposrod ktorych zmeczenie
dominuje.

> Śmiem twierdzić, że przy dostępnych bogatych informacjach w Internecie zdarza
> się to już coraz rzadziej (grupy wsparcia,listy lekarzy, etc.)

I dlatego internet to odkrycie na miare 20-tego wieku, oprocz Pampersow i żarówki
oczywiście :-)

> Hm, osobiście zamiast czytać reklamówkę jakiejś kolejnej książki w

To nie jest reklamowka, lecz cala ksiazka dostepna w sieci za free.

> stylu "Uwierz w siebie, a wyleczysz się z CFS" wolę poczytać Medline. Solidne
> przegryzienie się przez całą masę rzeczy, jaka tam jest, pozwala tylko
> stwierdzić: ledwo umiemy diagnozować, gie wiemy o przyczynach, leczyć nie
> bardzo umiemy. Naprawdę polecam.

Znam ten serwis. Polski internet medyczny chyba dlugo czyms takim nie bedzie
dysponowal.

> Poczytać chyba nigdzie. Znam co najmniej jednego lekarza, który diagnozuje i
> próbuje leczyć oraz dwa zdiagnozowane przypadki.

Jezeli moglbym uzyskac "namiar" na priv to bede wdzieczny. Bynajmniej, nie chodzi mi
o przekonanie, ze tacy lekarze w Polsce istnieja.

Pozdrawiam,

Krzysztof.