Co musi zostawić w domu sprzedający ?

11. Data: 2005-07-29 18:06:52

Temat: Re: Co musi zostawić w domu sprzedający ?
Od: "Tom" <a...@b...jts.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dcdg56$b3s$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "musta" <m...@p...onet.pl> napisał
>
> Możesz jeszcze do wyboru nasłać:
> - Urząd Skarbowy... Teoretycznie jeśli korzystała z ulgi budowlanej, to to
> co odliczała powinno być trwale związane z domem, więc nie może tego
> zabrać.
> - Policję, jeśli podpisaliście już akt notarialny, to zgłoś kradzież po
> prostu
> - al-Kaidę, jak nic nie pomoże.
>
> Netgater

W razie naprawde bezczelnego demontarzu np. kranów itp zamierzałem zgłosić
to na policję ale czy to coś da ???

PS.
Z tym urzeędem skarbowym to dobry pomysł...

pozdr.
TOM

12. Data: 2005-07-29 22:44:55

Od: "duszan" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich doświadczeń - może zabrać wszystko!

Ponieważ pożyczyliśmy pieniądze na zakup mieszkania, chcieliśmy po kupnie
szybko je wynająć, żeby jeszcze szybciej spłacić pożyczkę. Więc zależało nam
aby to "komfortowe" według ogłoszenia sprzedającego mieszkanie było bez
większych nakładów finansowych gotowe do zamieszkania, a dopiero potem po
spłacie należności gruntownie odremontowane.
Trochę się zdziwiliśmy, że w komforcie:
- brakowało jednych drzwi
- każda klamka była inna (kiedy ogłądaliśmy mieszkanie przed kupnem
wszystkie były równe)
- chcieli zabrać piekarnik do zabudowy, ale uratowaliśmy
- zamalowane było okno, tak, że tylko jedno skrzydło się otwiera
- drugie okno, a raczej parapet źle zamontowany i woda tam się zbiera, przez
co jest grzyb na pół ściany
- co niektóre kontakty wybrakowane, albo wcale ich nie ma, oczywiście
podmienione na inne, tak jak baterie umywalkowe
- połowy listw przypodłogowych brak, a tak zachwalali super parkiet.
- a najbardziej denerwujące to, że kiedy zabierał swoje lampy, to zamiast
odkręcić kabelki, po prostu je uciął i to przy samej ścianie, tak, że kuć
trzeba było, żeby się do nich dostać
- dziury w terakocie dla kamuflażu przykryte kawałkiem wykładziny
- a jeszcze bardziej wkurzały resztki tapet ustawione w kącie i to jak
klarowali, że mogą się przydać. i rzeczywiście, bo po odstawieniu ich ukazał
się kawał gołej ściany z oddartą tapetą.
- i można by jeszcze mnożyć i mnożyć... szkoda słów.
komfort jak cholera
i jeszcze słowa na zakończenie - na nasze niezadowolenie - że w umowie nic
nie ma o wykładzinach i mamy się cieszyć, bo on może jeszcze je zerwać...

a swoją drogą to prawdziwe ale zasłyszane tylko:
gościu sprzedawał swoje mieszkanie i chciał wysoką cenę, bo położył sam w
łazience super drogie włoskie kafelki. wiadomo chciał trochę odzyskać
włożonych pieniędzy. ale kupujący powiedział, że jemu nie zależy na tych
kaflach i nie dał więcej, ale kupił. i co się okazało kiedy po podpisaniu
umowy dostał pieniądze?
że gościu odkół wszystkie te niechciane kafelki i jeszcze wygipsował i
pomalował łazienkę dowcipniś...

więc chyba powinniśmy się cieszyś, że u nas kafelki ocalały. co z tego jak
okazało się 2 miesiące po kupnie, że na jednej ścianie wszystkie kafle
odeszły. i do remontu. Widzieliście taki "komfort"?

Wszystko dokładnie trzeba spisać w umowie, tylko skąd normalnemu człowiekowi
przyjdzie do głowy, że trzeba ująć ilość drzwi, glazura i terakota, klamki,
baterie itd...

13. Data: 2005-07-31 16:32:49

Od: "Maciej Muran" <m...@s...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Ja tu chyba pierwszy raz, więc witam uprzejmie :)

Użytkownik "Tom" <a...@b...jts.pl> napisał
> Kupiłem dom. Jednorodzinny, wolnostojący na rynku wtórnym. Dom w
> środku super wykończony, wszystkie instalacje nowe itp. Mija już
> kilka miesięcy od momentu zakupu i nadchodzi czas przekazania mi
> nieruchomości.

Kilka miesięcy? Kupiłeś dom, zapłaciłeś za niego i nie jest on Twój?

> W tym czasie była właścicielka okazała się
> strasznie hmmm... oszczędną ( pazerną ?) osobą - chodzi o to, że
> jakby mogła to wymontowała by mi wszystko z domu i zabrała do
> nowego. Chciała zabrać piec CO, chce zabrać garaż blaszany itp.
> Nasze ustalenia co do wyposażenia domu nie były szczegółowe więc
> nie ustalaliśmy co zostanie a co nie z wyposażenia.
> W związku z tym mam pytanie:
> Co były właściciel musi zostawić w sprzedawanym domu ?

Jak dostał kasę, to zostawił to, co zostawił.
Chyba, że w umowie spisaliście, że sprzedający ma prawo plątać się po
Twoim własnym domu i demontować co mu się spodoba... Przez kilka
miesięcy ma prawo to robić...

Dziwne to jakieś :(

--
Maciek.

14. Data: 2005-08-01 06:26:34

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> Jak dostał kasę, to zostawił to, co zostawił.
> Chyba, że w umowie spisaliście, że sprzedający ma prawo plątać się po
> Twoim własnym domu i demontować co mu się spodoba... Przez kilka
> miesięcy ma prawo to robić...

Nam również przy przekazaniu mieszkania wydarzyły się różne cuda. Najpierw
były właściciel nie wyrobił się w terminie. Oki - jeden dzień, przeżyję.
Później się okazało, że pewnyche rzeczy nie ma. Np. umawialiśmy się na
zostawienie pralki, kuchenki i lodówki. Kuchenki nie było w ogóle, a lodówka
i pralka, zupełnie inne niż w czasie oglądania mieszkania przed kupnem.
Szczytem jednak było to, że kiedy już wynieśli się z mieszkania, jakiś
tydzień później wpadła "żona" z kolesiami i zaczęła nam rozmontowywać
wieszaki i inne takie, włącznie z resztką proszku w pudełku i brudną
ścierką. Wkurzyło mnie to o tyle, że mieli dwa tygodnie od otrzymania kasy
do wyniesienia się z mieszkania.
Do tego wleźli w zabłoconych butach i łazili w nich po mojej drewnianej
(sosnowej) podłodze. Ygrhh.

A.

15. Data: 2005-08-01 11:53:10

Od: "Iwona W." <iwo_nka(NOSPAM)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <a...@b...jts.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> to na policję ale czy to coś da ???
>
> PS.
> Z tym urzeędem skarbowym to dobry pomysł...

Z moich doswiadczen wynika ze zgloszenie na policje duzo da, pod warunkiem
ze planujesz sprawe w sadzie lub ze strata bedzie znacznej wartosci. U mnie
sasiadka wyciela rure centralnego ogrzewania, nie chciala jej wstawic z
powrotem (chcelismy sprawe zalatwic miedzy soba), twierdzac ze w miejscu
wyciecia rury wylala juz wylewke i polozyla plytki (rura byla w jej
podlodze, naszym suficie, tzw. stare budownictwo). Wezwalismy policje,
zglosilismy kradziez 2mb rury, poszlo tez do prokuratury. Pani szla w
zaparte, my chcac nie chca musielismy zrobic nowe ogrzewanie (to byl
listopad, w domu miesieczne dziecko). Poszlismy do sadu i WYGRALISMY!!!!
Pani sedzina przyznala nam zwrot WSZYSTKICH poniesionych kosztow poza nowym
piecem. Trwalo to poltora roku ale oplacalo sie ;-)

pozdrawiam
Iwona

16. Data: 2005-08-12 23:44:47

Od: Julek Gędek <j...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik duszan napisał:
(...)
> Wszystko dokładnie trzeba spisać w umowie, tylko skąd normalnemu człowiekowi
> przyjdzie do głowy, że trzeba ująć ilość drzwi, glazura i terakota, klamki,
> baterie itd...
Dodaję do listy gniazdka elektryczne...

--

Podłoga