Co podaliscie na Wigilie?

51. Data: 2005-12-27 13:56:40

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: "BasiaBjk" <b...@q...pl>

| Są pewne wyjątkowo irytujące, a pospolite błędy, czy maniery językowe
| i "golonko" do nich należy. Jak i ten pomarańcz, winogron oraz ta pora.
|
| Wykpiwanie ich może zmieni obyczaje w narodzie? ;)

| pa, BBjk

Zgadzam się, Baisu, należy to tępic naprawdę na każdym kroku, bo to się
niewiarygondie wręcz pleni... NIe mowiac o tym, ze niektorzy z jezykoznawcow
zaczeli nascie lat temu mowic o koniecznosci elastycznosci jezyka :((, o
tym, ze jezyi zyje i rozwija sie >>> tiiiiiiiiiiiiiia.. rozwija sie.. w
kierunku degeneracji :(((
Nie powiem, co ja mysle o takim jednym ... chociaz, na szczescie, ostatnio
przystopowal i juz nawet mowi o koniecznosci umiejetnosci poslugiwania sie
jezykiem literackim, niezaleznie od posiadanych umiejetnosci mowienia gwara
..

Pozdrowka
Barbara

52. Data: 2005-12-27 14:19:46

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości

A ja tak spytam - czy u kogoś w domu jest tradycyjnie barszcz grzybowo -
tatarczany? Czy tylko w mojej rodzinie? Bo jak dotąd się nie spotkałam w
innym domu z taką tradycją, a u mnie tylko ten, żaden inny na Wigilię. I
jest pyszny - mniam.

Pozdrawiam,
Akulka

53. Data: 2005-12-27 14:21:31

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> w wiadomości
news:news:dorgq7$o0d$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

> a skad tolpyga ????
> namiar jakis prosze...

Ze sklepu. Całej nie było, ino dzwonka z tuszy wyfiletowanej.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

54. Data: 2005-12-27 15:13:42

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński napisał(a):
> Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> w wiadomości

> Ze sklepu. Całej nie było, ino dzwonka z tuszy wyfiletowanej.
a rozumiem dzieki porozgladam sie...
Marsjasz

55. Data: 2005-12-27 20:21:17

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to takie raczej nie postne, moze na dzien Bozego Narodzenia, ale w
Wigilje?

No stoi jak byk: Wigilia Bożego Narodzenia. Potrawy do wyboru ;o)

Pzdr
Paweł

PS Pamiętam, że u mojej babki czasami pojawiał się indyk, i to gdzie?
Pod Białą Podlaską.

56. Data: 2005-12-27 20:24:33

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zapomnialam ze maz sie nauczyl od mojej mamy robic dosc smaczna
salatke
> sledziowa (mowie dosc smaczna bo za sledziem przewaznie nie przepadam,
ale
> jego wersja jest dobra, zreszta on wlasnie to zrobil glownie "dla
siebie" bo
> bardzo lubi) tyle mielismy tej ryby po grecku i salatki ze dopiero
dzisiaj
> skonczylismy

Ja mam tego tyle, że już wymieniliśmy się ciosami w pracy i jeszcze -
tak mniemam - na dwa tygodnie wystarczy wszystkiego. U mnie Wilija
zawsze kończyła się koło 15 stycznia, jak zamrażarka pustoszała i na
balkon dało się już wyjść...

Pzdr
Paweł

57. Data: 2005-12-27 21:55:20

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):
[...]
> Są pewne wyjątkowo irytujące, a pospolite błędy, czy maniery językowe i
> "golonko" do nich należy. Jak i ten pomarańcz, winogron oraz ta pora.

Ta pora ... jest dobra na konsumpcję pora, nieprawdaż?
;-)

> Wykpiwanie ich może zmieni obyczaje w narodzie? ;)

I tak nam dopomóż ...
:-)
pozdr. Jerzy

58. Data: 2005-12-27 22:11:17

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> To znaczy dokladniej gdzie??
> Bo jak dla mnie (moze sie nie znam ale...) mieso na Wigilie to niezbyt
> postna potrawa

na Śląsku, przynajmniej u nas tak było. No i teraz u coponiektórych
ślązaków w Berlinie też tak jest. A nie wszyscy muszą pościć w Wigilię.

> Hmm slyszalem ze wolno juz mieso jesc :)
mi wolno, na przykład. Nikt mi nie zabronił. To samo moim dzieciom. Choć
mój młodszy akurat pościł, bo jadł wyłącznie chleb z oliwkami i
czosnkiem zapiekany serem.

Waldek

59. Data: 2005-12-27 22:36:27

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w
> wiadomości
>
> A ja tak spytam - czy u kogoś w domu jest tradycyjnie barszcz
> grzybowo -
> tatarczany? Czy tylko w mojej rodzinie? >

Tatar...jaki?
To jest taki grzybowy, z taka dziwna kaszą na dnie gara? :P
Jeśli tak to moja.... hmmm, ze tak powiem teściówka taki robi :)
Ja robie bez tej kaszy
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

60. Data: 2005-12-28 06:45:02

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@t...de> napisał w wiadomości

> na Śląsku, przynajmniej u nas tak było. No i teraz u coponiektórych
> ślązaków w Berlinie też tak jest. A nie wszyscy muszą pościć w Wigilię.

No coz tez mieszkam na Slasku (urodzilem sie tutaj nawet, ale moi rozice nie
pochopdza stad) i nie slyszalem o tym zeby na Wigilie jesc mieso
Moze jestem pzygluchawy juz ;)

> mi wolno, na przykład. Nikt mi nie zabronił. To samo moim dzieciom. Choć
> mój młodszy akurat pościł, bo jadł wyłącznie chleb z oliwkami i
> czosnkiem zapiekany serem.

Nie no zabronic nie moga Ci niczego
Ale jest cos takiego jak tradycja
i ona mowi o tym ze w Wigilie sie posci
Wiem wiem... nawet kosciol juz dopuszcza jedzenie miesa w Wigilie ale...
dla mnie osobiscie (mojej ony zreszta tez) to juz nie byla by ta sama
Wigilia
Poza tym pomimo przyzwolenia kosciola na jedzenie miesa w Wigilie kosciol
jednak namawia do poszczenia w ten szczegolny dzien

Ja osobiscie niezbyt przestrzegam postu w piatki ale w Wigije juz tak

POmijam ze np. barszcz czy grzybowa tez powinna byc postna a czesto jednak
robi sie go (ją) na wywarze miesnym
Ech jak zyla moja Babcia Ona zawsze kisila barszcz na prawie 2 tygodnie
przed Wigiliaq
i to byl barszcz... i Grzybowa na wywarze jarzynowym (warzywnym)
ech... i te pierogi... Babcine...

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt