Re: Co posadzić przed oknami?

Data: 2004-05-29 07:16:52
Temat: Re: Co posadzić przed oknami?
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl>

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
news:c987gh$btt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> zbyt intensywnie na boki, żeby nie uszkodziło zabezpieczenia fundamentów
> (wilgotno u mnie więc trzeba było fundament mocno zabezpieczyć)? Myślałam
> tym, żeby posadzić z jednej strony jakąś niedużą magnolię koloru żółtego a
> drugiej strony może coś delikatnie różowego, lub raczej białego. Mogą być
> takie, żeby kwitły w różnym czasie (jedna wczesna, druga późna), aby
> przedłużyć tę radość. Ale nie bardzo wiem jakie gatunki nie rosną zbyt
> wysokie i nie mają zbyt ekspansywnie rosnących korzeni? A może coś innego?
> Może kalina koreańska z jednej strony, no właśnie i co z drugiej?
Chciałabym
> coś takiego reprezentacyjnego, choć niekoniecznie pretensjonalnego.
> Pozdrawiam, Marzenna

A jak to sobie wyobrazasz?
Masz np. pomysl, ze to ma byc cos oryginalnego czy bardziej w wiejskim
stylu? Czy to ma byc kompozycja czy poprostu zeby sobie roslo?
Czy tam jest ju zgotowe miejsce czy mozesz przeznaczyc ile chcesz?
Jesli to przed domem, to ja bym wymyslila cos ekstra.
Moze np. roznej wielkosci gliniane donice, w nich trawy, moze male iglaki,
roze miniaturki, a wszystko obsypane dookola zwirem.
A moze bardziej w japonskim stylu? Kawalek drewna, ze dwa duze kamienie o
ladnym ksztalcie, przyciete iglaczki?
A moze rabatki wzniesione? W drewnianych, wysokich skrzyniach, zabejcowanych
na pasujacy kolor kompozycja z bylin i malych krzewow?
A moze wielka balia z roslinami wodnymi, zakopana troche w ziemie a dookola
cieniolubne?
Albo laweczka pod oknem, a nad nia pergole z pnaczami, obok drewniane donice
z rozami?
Albo kompozycja ze szczepionych na pniu ? A pod nimi cos niskiego?

Powodzenia!!
Magda