Re: Co sądzicie o.....?

From: "Gormenghast" <p...@p...promail.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co sądzicie o.....?
Date: Wed, 29 Nov 2000 16:03:32 +0100

Witam...
jacob bekker wrote in message news:ttWU5.20420$6W1.1082642@news.flash.net...

> "Gormenghast" <p...@p...promail.pl> wrote in message
(...)

> Prawda jest, ze nic w naturze nie ginie, ze jedna energia zamienia się w
> druga. Ale nie zetknelem sie jeszcze ztym by np. spalony papier, ktorego
> energia za mienia sie w cieplo, zamienil sie z powrotem w papier. Wydaje mi
> sie, ze przemiany stale zachodza, tylko jednokierunkowe. Mowi sie, ze jeden
> i ten sam czlowiek nie moze wejsc dwa razy do jednej i tej samen rzeki.

Z tym człowiekim w rzece to jest zupełnie inna historia! ;)) Tu nie pasuje...
A ze spalonym papierem - sądzę, że dowcip jest schowany w głębokości naszych
spostrzeżeń. Jeśli UŻYWAMY typowych sposobów percepcji dostrzegamy jedynie
powierzchnię zdarzeń. To coś takiego jak Niutonowska i relatywistyczna fizyka.
Do poruszania się po naszym świecie w zupełności wystarczają nam "powierzchowne"
prawa Niutona. Natomiast gdy chcemy wybrać się w głębszą podróż, musimy niestety
zabrać ze sobą Einsteina.
Patrząc tym drugim narzędziem - czy jesteś pewien, że ze spalonego papieru nie
powstaje
nowa i pachnąca farbą drukarską kartka? Ja jestem pewien, że powstaje!
Jeśli mi nie wierzysz... idź do lasu na piknik, zachowaj się niekulturalnie i
pozostaw
po sobie papierowe odpadki. Może zgniją na deszczu a może spalą się w jakimś
kontrolowanym
ognisku (pożaru lasu lepiej nie wywoływać). Za jakiś czas - a w słowie JAKIŚ kryje
się
Einstein ;) - pierwiastki z których złożony był papier przenikają do "krwiobiegu"
drzew...
Również jako ulotne produkty spalania które spłyną na powrót w glebę.
Reszta już jest oczywista.
Wszystko więc zależy od skali w jakiej potrafimy rozpatrywać dane zjawisko. Dlatego -
osobiście przychylam się do reinkarnacji wielopostaciowej i odległej, bardzo odległej
w czasie ;). Ale głównie ze względu na psychiczne potrzeby naszego ułomnego umysłu.

(...)
> Pozdrawiam,
> jakub
Steerpik