Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

21. Data: 2015-08-16 17:46:56

Temat: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdz ewnej?
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.08.2015 o 17:22, Pszemol pisze:
> "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

ego-sie-mleka/

> Tego nie rozumiem JAK zapobiega.
> Innymi słowy: jaki proces fizyczny miałby tu występować.

To proste: Mleko zaczyna szybko wrzeć w małej objętości ograniczonej
krążkiem i przez to ma za mało czasu na przypalenie się. Wrzenie
przebiega cyklicznie i można zauważyć co jakiś czas bulgocące mleko,
które wydostaje się z pod krążka i na jego miejsce dostaje się pozostałe
- chłodne jeszcze.
Te cykle powtarzają się coraz częściej aż do ciągłego gotowania się
mleka. Jeśli nie czekamy do samego końca, mleko nam nie wykipi.
Jasne, że jeśli będzie się gotowało odpowiednio długo, to każde wykipi,
ale tu już trzeba by było celowego działania.

> I widziałeś jakąś różnicę/poprawę?

Widziałem i opisałem powyżej, to chyba jest proste?

Tu jest jeden z rodzajów takiego krążka:
http://agdlab.pl/aktualnosci/Ceramiczny.krazek.zapob
iegnie.wykipieniu.potraw,5791

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

22. Data: 2015-08-16 18:04:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> To proste:
> Mleko zaczyna szybko wrzeć w małej objętości ograniczonej krążkiem i przez
> to ma za mało czasu na przypalenie się.

Mała objętość, blisko dnia, ograniczona wymiana ciepła
z resztą mleka -> to raczej powinno przyspieszyć przypalanie się.

> [...]
> Te cykle powtarzają się coraz częściej aż do ciągłego gotowania się mleka.
> Jeśli nie czekamy do samego końca, mleko nam nie wykipi.

Czyli wciąż gotującego mleka trzeba pilnować stojąc przy kuchence,
aby zauważyć "bulgocące mleko które wydostaje się spod krążka"
i w odpowiednim czasie wyłączyć kuchenkę, bo mleko wykipi?

> Jasne, że jeśli będzie się gotowało odpowiednio długo, to każde wykipi,
> ale tu już trzeba by było celowego działania.

To czym się to różni od gotowania bez krążka i wyłączenia gdy
zauważymy że mleko robi pierwsze bąble odstawiając garnek?

> Widziałem i opisałem powyżej, to chyba jest proste?

Czy mleko gotowane z krążkiem gotuje się może szybciej, i przez to
krócej trzeba stać przy kuchence i go pilnować? Jakaś inna korzyść?

> Tu jest jeden z rodzajów takiego krążka:
> http://agdlab.pl/aktualnosci/Ceramiczny.krazek.zapob
iegnie.wykipieniu.potraw,5791

Fajnie tekst przetłumaczony z angielskiego:
"To wyprodukowane w Kanadzie urządzenie kosztuje jedynie 4 dolary
i może być używane wielokrotnie, np. do gotowania past, zup, warzyw
oraz podgrzewania mleka."

Ta ich "pasta" to w oryginale makaron...
A tu się komuś mimo wyraźnego obrazka skojarzyło z pastą :-)))

23. Data: 2015-08-16 18:14:23

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przewodnictwo może wystąpić tylko przy szyjce --

Naprawdę?

> ale tam stosuje się wkładkę z termoizolacyjnego materiału łączącego
> wewnętrzną i zewnętrzna powłokę.

Miałem termos szklany i ze stali nierdzewnej, ale żadnej wkładki w nich
nie było.
Twoja teoria się nie sprawdza czy ja miałem wadliwe termosy?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

24. Data: 2015-08-16 18:34:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przewodnictwo może wystąpić tylko przy szyjce --
>
> Naprawdę?

Tak, bo wszędzie poza szyjką, ścianki obu naczyń nie stykają się.
Między nimi jest wypompowane powietrze.

> Miałem termos szklany i ze stali nierdzewnej,
> ale żadnej wkładki w nich nie było.
> Twoja teoria się nie sprawdza czy ja miałem wadliwe termosy?

Szklany termos ma inną konstrukcję - tam rzeczywiście przy
szyjce nie ma wkładki - jak we wklęsłej bombce na choinkę
po prostu wypompowano powietrze i zasklepiono stopione
szkło w postaci takiego małego pipka na dnie termosu, który
najczęściej się ułamuje właśnie jak termos szklany dozna wstrząsu.

Mam dwa małe, turystyczne termosty z nierdzewki - jeden
oryginalny, marki "Thermos" a drugi marki "Innate" i też nie
mają łączenia przy szyjce z materiału izolacyjnego...
Po prostu szyjka jest wywynięta jak w przypadku szklanego
i w tym miejscu wygnieciony jest gruby gwint dla nakrętki.

Te termosy stalowe trzymają gorącą kawę w odpowiedniej
temperaturze bardzo, bardzo długo - dłużej niż termos
szklany jaki miałem kiedyś w Polsce. Jak wygląda czas
trzymania ciepła w Twoich termosach stalowych?

25. Data: 2015-08-16 19:08:08

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro wciągam się w tematykę gotowania, to zapytam
> jeszcze o garnki.
> Mam kupiony przed wieloma laty, ale nieużywany, komplet
> garnków ze stali nierdzewnej (Edelstahl Rostfrei 18/10).
> Skoro już je mam, to chcę zapytać czy gotowanie w takich
> garnkach jest zdrowe?
> W komplecie są garnki i rondel, wszystkie ze szklanymi
> pokrywkami. Uchwyty są plastikowe.

Pszecztaj instrukcję, tam zwykle jest napisane , że nie należy w takim
garnku pszehowywać żywności - co jest niewygodne. Nie możesz ugotować
bigosu, albo żurku i wstawić do loduwki do drugiego dznia. Powinnaś tę zupę
pszelać, a to dodatkowa robota i mycie.
W garnku emaliowanym wolno pszehowywać do następnego dnia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

26. Data: 2015-08-16 19:26:45

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> [...]
> zupę pszelać, a to dodatkowa robota i mycie.
> W garnku emaliowanym wolno pszehowywać do następnego dnia.

Czy napewno na instrukcji do garnków to wyczytałaś?
Nie pomyliłaś sobie przypadkiem z garnkami aluminiowymi?
Weź sprawdź to proszę... sądzę, że to pomyłka jakaś.

Nawiasem mówiąc, są w handlu dostępne naczynia z nierdzewki właśnie z
przeznaczeniem do przechowywania potraw, nawet z dobranymi przykrywkami.
Tutaj przykład:
http://www.amazon.com/Stainless-Steel-Food-Storage-C
ontainer/dp/B0073XHK50

27. Data: 2015-08-16 19:31:16

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.08.2015 o 18:04, Pszemol pisze:
> "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

> Mała objętość, blisko dnia, ograniczona wymiana ciepła
> z resztą mleka -> to raczej powinno przyspieszyć przypalanie się.

No patrz, a tu kurwa, wbrew Twoim teoriom nie chce się przypalać!

Myślę, że dalsza dyskusja z Tobą mija się z celem.

Chcesz czymś błysnąć a tu chuj z tego wychodzi.

EOT

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

28. Data: 2015-08-16 19:35:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No patrz, a tu kurwa, wbrew Twoim teoriom nie chce się przypalać!
>
> Myślę, że dalsza dyskusja z Tobą mija się z celem.
>
> Chcesz czymś błysnąć a tu chuj z tego wychodzi.
>
> EOT

Zastanów się jeszcze, zanim pójdziesz spać, dlaczego zwykła
zwykła debata na temat gotowania mleka wywołuje u Ciebie
aż tak silne emocje że używasz tak mocnych wulgaryzmów...

29. Data: 2015-08-16 19:47:35

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.08.2015 o 19:35, Pszemol pisze:
> "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

> Zastanów się jeszcze, zanim pójdziesz spać, dlaczego zwykła
> zwykła debata na temat gotowania mleka wywołuje u Ciebie
> aż tak silne emocje że używasz tak mocnych wulgaryzmów...

Bo upał jak chuj a Ty zadajesz durne pytania.
Do tego jebana wektra odcięła mi bezpodstawnie internet i teraz ja muszę
udowadniać, że im zapłaciłem.
Wysłałem im kurwom kopie przelewów, oni stwierdzili e-mailem, że mam
nadpłatę a ta pizda od telefonu twierdzi, że dział windykacji to
zupełnie inna sprawa i ona gówno może zrobić, więc nie może z powrotem
włączyć usługi.
Mało?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

30. Data: 2015-08-16 19:52:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadpłatę a ta pizda od telefonu twierdzi, że dział windykacji to zupełnie
> inna sprawa i ona gówno może zrobić, więc nie może z powrotem włączyć

:-))
No przykro mi, ale na mnie nie musisz się wyżywać :-)

A wracając do meritum sprawy - moim celem nie jest "błysnąć".
Raczej szukam odpowiedzi na intrygujące mnie pytania...
Zwykle ciekaw jestem nie tylko co gdzie działa ale również
tego JAK działa i DLACZEGO działa. Taka już wada inżyniera.

Czasem pytam więc grupowiczów dających tu rady aby robić
tak czy inaczej czy wiedzą DLACZEGO trzeba robić tak czy
inaczej, ale niektórzy odbierają to jako wyraz powątpiewania
czy kpin zamiast uwierzyć, że szczerze mnie to interesuje.

Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?
A z jagnięciny co?
suszone o?miornice
Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?