Co skrystalizowało?

1. Data: 2008-12-27 21:37:44

Temat: Co skrystalizowało?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tokaji Aszu Anno 1972 wypity wczoraj... delicje! Ale ja nie o tym: na korku
od wewnątrz wykrystalizowała pięknie jakaś substancja - kryształki
wielkości małych kryształków cukru, podobny kształt, ale ciemnobrązowy
kolor, silnie przyczepione do spodniej powierzchni korka, jeden przy
drugim, połyskujące, mieniące się w świetle - zupełnie jak mikroskopijne
granaty. Próby organoleptyczne - bez efektu: substancja bezsmakowa,
nierozpuszczalna w ustach - po rozgryzieniu wrażenie piasku.
CO TO? - chemicy, szable w dłoń!

2. Data: 2008-12-27 22:21:03

Temat: Re: Co skrystalizowało?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

I...ka pisze:
> [...]
> granaty. Próby organoleptyczne - bez efektu: substancja bezsmakowa,
> nierozpuszczalna w ustach - po rozgryzieniu wrażenie piasku.

Normalnie w nie słodkich winach to azotan wapnia lub potasu po wielu
wielu latach krystalizuje. I to wówczas jak butelka jest korkiem do
góry. Dlatego nie każde wino nadaje się na zbyt długie leżakowanie.
Tutaj podejrzewam, że wykrystalizował cukier gronowy.
;-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2008-12-27 23:10:19

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_winowy

4. Data: 2008-12-28 18:28:56

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Gru, 16:49, "Bluzgacz" <p...@w...org> wrote:
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w
wiadomościnews:gj6aab$jdc$1@nemesis.news.neostrada.p
l...

> Dlugo jeszcze bedziesz odpisywal tym trollom pojebie?
> Nie zauwazyles, ze szanujace sie osoby z tej grupy im nie odpisuja, nie
> wdaja sie z nimi w rozmowe trollu?
> --
>                 Bluzgacz

Paszoł won drewniany ćwieku.

5. Data: 2008-12-28 22:49:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Dec 2008 10:28:56 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

wiadomościnews:gj6aab$jdc$1@nemesis.news.neostrada.p
l...

> Paszoł won drewniany ćwieku.

Witaj. Życzeń światecznych Ci nie przesłałam z powodu urwania głowy przed
świętami, ale za to noworoczne przyjmij: w nowym roku życzę Ci zdrowia,
radości z wnuków, satysfakcji z tego, co robisz, spełnienia marzeń. I jak
najmniej powodów do denerwowania się. Ponieważ denerwowanie się to znęcanie
się nad własną i tylko własną psychiką. Odkąd to sama zrozumiałam, nie jest
w stanie mnie wyprowadzić z równowagi żadne ludzkie bagno mentalne...

...więc nad nim tylko się pochylę
jak nad dziwnym motylem
powoli nabijając na szpilę...

:-)