Re: Co teraz zrobic ?

From: "Marlena Lipinska" <l...@p...promail.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co teraz zrobic ?
Date: Tue, 11 Jul 2000 08:05:35 +0200

Adam Szewczak wrote in message ...

>Myslalem ze bedzie sie mozna uniezaleznic od rodzicow, ale okazuje sie to
>nielatwe.

Nie jest latwe ale musisz sobie ulatwic to znaczy zaczac byc twardy w
pewnych sprawach. To jest cala Twoja przyszlosc.

>Sprawa wyglada mniej wiecej tak. Niestety mielismy wpadke no i oczywiscie
>trzeba sie zenic, ale to nic.

Zabrzmi to strasznie, ale dlaczego trzeba? Mozna sie ozenic. Rozumiem, ze
chcesz byc mezem i ojcem. Rowniez w sensie prawnym. Ok.

>Moja dziewczyna skonczyla pierwszy rok studiow
>w W-wie (mieszka w Grodzisku), ja pracuje i po nieudanym roku na SGGW,
udalo
>mi sie dostac na fotografie w W-wie. Mam wlasne mieszkanie(budownictwo
>powojenne ok. 60 m^ w dobrej dzielnicy), samochod, zarabiam. Zelezy mi
>najbardziej na szczesciu mojej przyszlej zony i dziecka.

Nie rezygnuj z wlasnego mieszkania, rzeczy materialnych bo to bardzo wazne w
zyciu, a jeszcze bardziej gdy zaczyna sie wspolne zycie.

>Po spotkaniu naszych rodzicow, jej stwierdzili ze ja moge sobie zrezygnowac
>z pracy oni mi dadza do reki 1500 PLN i mam siedziec w Grodzisku, albo
>rezygnuje ze studiow i tez siedze w Grodzisku (moja dziewczyna w swoje
>mieszkanie tylko ze ok. 20 m^ - jeden pok. kuchnia, lazienka). Malo tego
>powiedzeli za jak by co to tzreba bedzie sprzedac moj samochod i mieszkanie
>??? no to byla juz dla mnie przesada.

Przesada to malo powiedziane. Nie pozwol by ulozyli Ci zycie!!! Nie zgodz
sie na ich warunki (ultimatum?) bo przegrasz wlasne malzenstwo, plany
zyciowe... Oni zyli jak chcieli to niech i wam pozwola.

>I tereaz nie wiem co zrobic dalej, chodzi mi tez o to zeby moja dziewczyna
>skonczyla studia (jak bedzie dojezdzac z Grodziska w ciazy do W-wy kolejka
>??) z mojego mieszkania ma 30 min. piechota, a autobusem to moment.

Sam sobie udzieliles odpowiedzi. Warszawa.

>Ja ostatecznie moge ze swoich studiow zrezygnowac zeby pomoc ale nie w
>przypadku ze ktos w Grodzisku bedzie mna zadzil.

Jesli teraz zrezygnujesz ze studiow to jest duze prawdopodobienstwo, ze juz
ich nie skonczysz.

>Moje nieszczescie polega jeszcze na tym ze ja ja bardzo kocham, to dla mnie
>jedyna osoba, ale nabralem wrazenie ze z jej strony to do konca nie jest
tak
>samo :-( Choc sama sie jeszcze wacha.

Musisz z nia porozmawiac o jej wlasnych odczuciach. Czy ona nie ma zdania,
wlasnej woli? Wyglada, ze nie, ze cale zycie ktos za nia decyduje. W takim
razie powinienes wyrwac ja z nadopiekunczych ramion rodzicow. Inaczej
bedziesz mial tesciow na karku, pozniej wypominanie, ze dzieki nim tyle
zawdzieczasz i w efekcie wszystko skonczy sie rozwodem. Moze slub to nie
jest dobry pomysl. Przeciez ojcem i tak bedziesz.

Zycze najlepszego rozwiazania dla Was,
Marlena

m...@p...com
l...@p...promail.pl