Co to jest?

1. Data: 2002-01-17 14:52:03

Temat: Co to jest?
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to takiego jest - serek mascarpone? Napaliłam się na zrobienie tiramisu,
a coś takiego jest w składzie i powiedzcie jak możecie czy to można
normalnie kupić.
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2002-01-17 14:59:04

Temat: Re: Co to jest?
Od: "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to takiego jest - serek mascarpone? Napaliłam się na zrobienie tiramisu,
> a coś takiego jest w składzie i powiedzcie jak możecie czy to można
> normalnie kupić.
> Pozdrawiam Dorunia

to rodzaj twarozku czy raczej serka homogenzowanego. Bez problemu do
dostania w supermarketach

1. Data: 2002-01-17 15:08:31

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cezary gmyz <c...@z...dwws.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a26os1$c8o$...@n...onet.pl...

> to rodzaj twarozku czy raczej serka homogenzowanego. Bez problemu do
> dostania w supermarketach

DROGI! :-((

Wkn

1. Data: 2002-01-17 15:29:20

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> DROGI! :-((

i strasznie tłusty.

1. Data: 2002-01-17 15:45:29

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości

> i strasznie tłusty.
>
> A nie da się tego czymś innym zastąpić?:-))
Dorunia

1. Data: 2002-01-17 15:48:21

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Niektórzy proponują serek Toska, ale to już nie będzie to samo.
Przynajmniej na pierwszy raz sugeruję jednak mascarpone.

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2002-01-17 15:57:40

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dorunia

ja robilam z homogenizowanym danona (pol naturalnego, pol waniliowego) i
uwazam, ze jest zupelnie w porzadku, ale konrad juz raz na mnie za to
naskoczyl.

1. Data: 2002-01-17 20:53:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:
> Przynajmniej na pierwszy raz sugeruję jednak mascarpone.

Konrad ma racje, bo inaczej skad wiedziec, jaki ma byc ten prawdziwy
smak, gdy go pozniej usilujemy podrobic innymi skladnikami. Ja osobiscie
mascarpone niecierpie, za tlusty itd, wiec robie oszukane tiramisu bez
zadnego serka. Wierzcie mi, nie zostaje okruch po tym deserze.

jak kto chce przepis, to jest tu, w archiwum:

http://groups.google.com/groups?q=tiramisu+group:pl.
rec.kuchnia+author:magdalena+author:bassett&hl=en&se
lm=3AA036D4.A58460AE%40west.net&rnum=1

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-17 22:11:20

Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki Wam ogromne, naprawdę jeszcze nigdy się na Was nie zawiodłam.
Dostałam nowy numer "Kuchni" i naszło mnie na Tiramisu, a tu bęc nie wiem co
to jest ten serek, myślę sobie że spytam grupy i co dostaję pełną
wyczerpującą odpowiedź, aż bym źle się czuła gdy bym nie zrobiła teraz tego
deseru. Mąż już się obślinia po pas (uwielbiam jak to robi gdy ja gotuję).
Podobno w następnym numerze ma być przepis na zabaione - mniam (chyba że
ktoś ma przepis na to smaczydło).
Wolę się nie ważyć po tych samkusiach:-)), a co tam raz się żyje, a ja
zaczynam się zastanawiać czy nie żyję po to aby jeść, a nie na odwrót:-)))
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2002-01-18 18:55:59

Temat: Re: mascarpone - jak zrobić samemu
Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam, że twaróg mascarpone można z powodzeniam zastąpić domowym
wariantem. Cytuję: zmieszać równe części smietany (musi być tłusta) i serka
śmietankowego (np. Ostrowia) na gładką masę".
"Dorunia" <d...@w...pl> wrote in message news:a26oep$nlr$1@news.tpi.pl...
> Co to takiego jest - serek mascarpone?

obiad cd -penne carbonara
sos grosel?